U Ministarstvu odbrane Srbije su potvrdili da su piloti poginuli.
Poginuli su potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande RV i PVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade.
Mediji prenose da je avion ranije jutros u jednom trenutku samo nestao s radara. Kao moguće vreme udesa navodi se 10:30 sati ujutru.
Ministrastvo odbrane je saopštilo nakon sat vremena od nesreće da je počela potraga za pilotima.
Sa ekipom za traganje i spasavanje, na lice mesta otišao je i komandant RV i PVO general-major Ranko Živak, navedeno je u saopštenju.
Ministar odbrane Zoran Đorđević i načelnik Generalštaba VS general Ljubiša Diković takođe su se uputili ka mestu nesreće.
Ministar odbrane je u okviru svojih nadležnosti dalo nalog Inspektoratu odbrane da izvrši vanrednu inspekciju, dok je načelnik Generalštaba Vojske Srbije formirao Komisiju za utvrđivanje okolnosti nastanka vanrednog događaja, koju predvodi brigadni general Duško Žarković.
POGLEDAJTE FOTOGRAFIJE:
Na licu mesta nalaze se i nadležni istražni sudija i javni tužilac. Istraga je u toku.
Mesto nesreće nadleću vojni helikopteri, a novinarima i meštanima nije dovoljen pristup na kilometar od tog mesta.
Avion je pao u blizini kuće Milete Mladenovića.
Prema rečima očevidaca vojni avion je pao u blizni pomoćnih objekata što je izazvalo strah meštana.
Avion je, kažu, nisko preleteo preko sela Varna.
Avion Galeb 4 (G-4 super galeb) je domaći školsko-borbeni avion s turbomlaznim motorom, namenjen za prelazno školovanje pilota. Sekundarna mu je borbena namena za dejstvo protiv ciljeva na zemlji.
Poslednji je serijski proizveden avion jugoslovenske avio industrije i u naoružanju se nalazi 33 godine.
Za jugoslovensko vazduhoplovstvo proizvedeno je ukupno 85 aviona G-4 a pre današnjeg udesa poslednja katastrofa sa tim tipom aviona dogodila se u septembru 2008. godine, kada je na trenažnom letu na aerodromu Batajnica poginuo potpukovnik Ištvan Kanas (43).
Supergaleb je razvijen u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu a prvi prototip aviona poleteo je 18. jula 1978. godine. Serijska proizvodnja počela je 1983. godine a uvođenje u operativnu upotrebu počelo je naredne godine.
Avion se pokreće britanskim motorom Rols-rojs vajper i razvija maksimalnu brzinu od 910 kilometara na sat. Od naoružanja nosi dvocevni top GŠ-23, kalibra 23 milimetara, i nešto manje od dve tone bombi i raketa.
U Vojsci Srbije G-4 se koristi u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili u Batajnici, 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili u Kraljevu i u Sektoru za letna ispitivanja.
Šest aviona G-4 Supergaleb kupila je početkom 1990-ih godina tadašnja Burma, a ti avioni su korišćeni u Ratnom vazduhoplovstvu Republike Srpske i u Crnoj Gori.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte