Ako volite dizelaše, zaboravite na ove marke

Još malo o dizelašima, ali ovog puta kroz prizmu brendova koji su ih već napustili, odnosno najavili napuštanje.

Mondo/ Stefan Stojanović 

Udeo dizelaša u prodaji novih automobila na tržištu EU prošlog meseca je pao na neverovatna 33 procenta. Kupci definitivno okreću leđa automobilima koje pokreće ovo "prljavo" gorivo i gledaju ka benzincima (uz porast CO2), kao i ka električnim opcijama, koje nisu baš 100 odsto čiste, iako se tako reklamiraju.

Situacija je još gora kada se pogledaju proizvođači, koji planiraju da u velikoj meri elektrifikuju svoje modele u narednih nekoliko godina. Paralelno s tim, neki od njih (u ovom trenutku 13 brendova) uskoro će reći "zbogom, dizelaši", posebno na evropskom tržištu.

Prednjače Japanci i članovi FCA grupe:

Volvo

Najpoznatiji švedski proizvođač automobila, koji je deo kineske korporacije Džili, najavio je beg od dizelaša. Tako nedavno predstavljena nova generacija limuzine "S60" uopšte nema dizelski agregat u ponudi, a ista sudbina čeka i veliki "XC90".

Polstar

Novi Džilijev, odnosno Volvoov brend sledeće godine će predstaviti svoj prvi model "polstar 1", koji neće ni imati dizel opciju. Ovaj, kao i drugi najavljeni modeli imaće samo hibridne verzije.

Porše

Nemački proizvođač je najavio odustajanje od dizela, što nije preterano začudilo automobilski svet. Ljubitelje ove marke više je zaprepastilo uvođenje dizela 2009. kada je u Ženevi predstavljen "kajen dizel".

Tojota

Jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu odavno vodi ekološku "bitku" u automobilskom svetu. Njihov hibrid "prius" svakako je najpoznatiji predstavnik ekoloških modela. Tu je i model "mirai" koji ide na ekološki vodonik.Kraj dizelske priče će se desiti krajem ove godine.

Leksus

Tojotin luksuzni brend već se oprostio od dizelaša u Evropi. Oni sada snažno forsiraju hibridnu priču.

Smart

U naredne četiri godine Smart će u potpunosti prestati da proizvode automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U ponudi će biti samo električni "mališani".

Suzuki

Još jedan japanski brend napušta dizelaše. Tako se nova generacija "džimnija" nudi samo sa benzincima.

Nisan

Najpopularniji električni automobil na svetu je "nisan lif". Zato i ne čudi što je plan ove takođe japanske kompanije da u bliskoj budućnosti u potpunosti ostavi dizelaše.

Micubiši

I ovaj deo Reno-Nisan grupacije odustaje od dizelaša. Šta više, modeli sa ovim motorima se više ne mogu kupiti u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.

Fijat

Na žalost mnogih ljubitelja Fijatovih "multidžetova", ovi agregati su na zalasku karijere. Od 2022. Fijat će proizvoditi samo male električne i hibridne automobile.

Najavljen je 500L u hibridnoj verziji

Alfa Romeo

Logično i ovaj član FCA će se fokusirati na čistije motore, koji će nalaziti u većim modelima nego što je slučaj kod Fijata.

Mazerati

Ovaj luksuzni FCA brend radi na novoj modularnoj platformi za električne i hibridne automobile. Paralelno s tim, napuštaju dizele.

Džip

U planu razvoja Džipa do 2022. se nalazi deset novih modela, od kojih nijedan nije sa dizelom. Fokus će biti na električnim verzijama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Mondo/ Stefan Stojanović 

Udeo dizelaša u prodaji novih automobila na tržištu EU prošlog meseca je pao na neverovatna 33 procenta. Kupci definitivno okreću leđa automobilima koje pokreće ovo "prljavo" gorivo i gledaju ka benzincima (uz porast CO2), kao i ka električnim opcijama, koje nisu baš 100 odsto čiste, iako se tako reklamiraju.

Situacija je još gora kada se pogledaju proizvođači, koji planiraju da u velikoj meri elektrifikuju svoje modele u narednih nekoliko godina. Paralelno s tim, neki od njih (u ovom trenutku 13 brendova) uskoro će reći "zbogom, dizelaši", posebno na evropskom tržištu.

Prednjače Japanci i članovi FCA grupe:

Volvo

Najpoznatiji švedski proizvođač automobila, koji je deo kineske korporacije Džili, najavio je beg od dizelaša. Tako nedavno predstavljena nova generacija limuzine "S60" uopšte nema dizelski agregat u ponudi, a ista sudbina čeka i veliki "XC90".

Polstar

Novi Džilijev, odnosno Volvoov brend sledeće godine će predstaviti svoj prvi model "polstar 1", koji neće ni imati dizel opciju. Ovaj, kao i drugi najavljeni modeli imaće samo hibridne verzije.

Porše

Nemački proizvođač je najavio odustajanje od dizela, što nije preterano začudilo automobilski svet. Ljubitelje ove marke više je zaprepastilo uvođenje dizela 2009. kada je u Ženevi predstavljen "kajen dizel".

Tojota

Jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu odavno vodi ekološku "bitku" u automobilskom svetu. Njihov hibrid "prius" svakako je najpoznatiji predstavnik ekoloških modela. Tu je i model "mirai" koji ide na ekološki vodonik.Kraj dizelske priče će se desiti krajem ove godine.

Leksus

Tojotin luksuzni brend već se oprostio od dizelaša u Evropi. Oni sada snažno forsiraju hibridnu priču.

Smart

U naredne četiri godine Smart će u potpunosti prestati da proizvode automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U ponudi će biti samo električni "mališani".

Suzuki

Još jedan japanski brend napušta dizelaše. Tako se nova generacija "džimnija" nudi samo sa benzincima.

Nisan

Najpopularniji električni automobil na svetu je "nisan lif". Zato i ne čudi što je plan ove takođe japanske kompanije da u bliskoj budućnosti u potpunosti ostavi dizelaše.

Micubiši

I ovaj deo Reno-Nisan grupacije odustaje od dizelaša. Šta više, modeli sa ovim motorima se više ne mogu kupiti u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.

Fijat

Na žalost mnogih ljubitelja Fijatovih "multidžetova", ovi agregati su na zalasku karijere. Od 2022. Fijat će proizvoditi samo male električne i hibridne automobile.

Najavljen je 500L u hibridnoj verziji

Alfa Romeo

Logično i ovaj član FCA će se fokusirati na čistije motore, koji će nalaziti u većim modelima nego što je slučaj kod Fijata.

Mazerati

Ovaj luksuzni FCA brend radi na novoj modularnoj platformi za električne i hibridne automobile. Paralelno s tim, napuštaju dizele.

Džip

U planu razvoja Džipa do 2022. se nalazi deset novih modela, od kojih nijedan nije sa dizelom. Fokus će biti na električnim verzijama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Mondo/ Stefan Stojanović 

Udeo dizelaša u prodaji novih automobila na tržištu EU prošlog meseca je pao na neverovatna 33 procenta. Kupci definitivno okreću leđa automobilima koje pokreće ovo "prljavo" gorivo i gledaju ka benzincima (uz porast CO2), kao i ka električnim opcijama, koje nisu baš 100 odsto čiste, iako se tako reklamiraju.

Situacija je još gora kada se pogledaju proizvođači, koji planiraju da u velikoj meri elektrifikuju svoje modele u narednih nekoliko godina. Paralelno s tim, neki od njih (u ovom trenutku 13 brendova) uskoro će reći "zbogom, dizelaši", posebno na evropskom tržištu.

Prednjače Japanci i članovi FCA grupe:

Volvo

Najpoznatiji švedski proizvođač automobila, koji je deo kineske korporacije Džili, najavio je beg od dizelaša. Tako nedavno predstavljena nova generacija limuzine "S60" uopšte nema dizelski agregat u ponudi, a ista sudbina čeka i veliki "XC90".

Polstar

Novi Džilijev, odnosno Volvoov brend sledeće godine će predstaviti svoj prvi model "polstar 1", koji neće ni imati dizel opciju. Ovaj, kao i drugi najavljeni modeli imaće samo hibridne verzije.

Porše

Nemački proizvođač je najavio odustajanje od dizela, što nije preterano začudilo automobilski svet. Ljubitelje ove marke više je zaprepastilo uvođenje dizela 2009. kada je u Ženevi predstavljen "kajen dizel".

Tojota

Jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu odavno vodi ekološku "bitku" u automobilskom svetu. Njihov hibrid "prius" svakako je najpoznatiji predstavnik ekoloških modela. Tu je i model "mirai" koji ide na ekološki vodonik.Kraj dizelske priče će se desiti krajem ove godine.

Leksus

Tojotin luksuzni brend već se oprostio od dizelaša u Evropi. Oni sada snažno forsiraju hibridnu priču.

Smart

U naredne četiri godine Smart će u potpunosti prestati da proizvode automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U ponudi će biti samo električni "mališani".

Suzuki

Još jedan japanski brend napušta dizelaše. Tako se nova generacija "džimnija" nudi samo sa benzincima.

Nisan

Najpopularniji električni automobil na svetu je "nisan lif". Zato i ne čudi što je plan ove takođe japanske kompanije da u bliskoj budućnosti u potpunosti ostavi dizelaše.

Micubiši

I ovaj deo Reno-Nisan grupacije odustaje od dizelaša. Šta više, modeli sa ovim motorima se više ne mogu kupiti u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.

Fijat

Na žalost mnogih ljubitelja Fijatovih "multidžetova", ovi agregati su na zalasku karijere. Od 2022. Fijat će proizvoditi samo male električne i hibridne automobile.

Najavljen je 500L u hibridnoj verziji

Alfa Romeo

Logično i ovaj član FCA će se fokusirati na čistije motore, koji će nalaziti u većim modelima nego što je slučaj kod Fijata.

Mazerati

Ovaj luksuzni FCA brend radi na novoj modularnoj platformi za električne i hibridne automobile. Paralelno s tim, napuštaju dizele.

Džip

U planu razvoja Džipa do 2022. se nalazi deset novih modela, od kojih nijedan nije sa dizelom. Fokus će biti na električnim verzijama.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.