Električna vozila će povećati zagađenje vazduha

Proizvodnja električne energije veoma bitan faktor kod "zelenih" električnih automobila

Električni automobili bi trebalo da očiste vazduh u kineskim gradovima. Međutim, najnovija studija pokazuje da bi u stvarnosti ova vozila mogla da dovedu do suprotnog efekta – da povećaju zagađenje u toj zemlji, piše B92.

Svetski "bum" u prodaji električkih vozila

Godišnje se u Kini proda skoro polovina ukupne svetske proizvodnje električnih vozila. Ovo je posledica daljeg pooštravanja mera koje kineska Vlada sprovodi u cilju zaštite životne sredine, odnosno kako bi se smanjila emisija štetnih gasova, ali i visokih subvencija koje ova država daje kupcima automobila na struju.

Problem nastaje zbog načina proizvodnje električne energije, kojom se pune baterije automobila na struju, jer se ubedljivo najviše struje u Kini dobija iz elektrana na ugalj.

"Prestrojavanje na električne automobile ne znači da time automatski eliminišete upotrebu fosilnih goriva, jer se struja za njihov pogon često dobija upravo iz fosilnih goriva, a u Kini to znači iz uglja", objašnjava Skot Kenedi iz vašingtonskog Centra za strateške i međunarodne studije (CSIS).

"Stoga bi masovna upotreba elektroautomobila u Kini mogla da znači samo premeštanje zagađenja vazduha iz jednog dela zemlje u drugi", kaže Kenedi.

Analiza koju je prošle godine objavio Saobraćajni institut Univerziteta u Mičigenu pokazuje da automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) koji prosečno troši ispod 7 l/100 km, manje zagađuje životnu okolinu nego prosečan električni auto proizveden u Kini.

Električni autobusi - budućnost gradskog prevoza

Naučnici sa Univerziteta Harvard i Univerziteta Cinghua u Pekingu došli su do rezultata da sama proizvodnja automobila na struju, ali i punjivih hibrida u Kini generiše 50 odsto više emisija gasova odgovornih za efekat staklene bašte, nego proizvodnja konvencionalnog automobila sa SUS motorom.

Ovakva situacija nije vezana samo za Kinu, već i za ostala tržišta na kojima se struja proizvodi tradicionalnim metodama, odnosno sagorevanjem uglja i prirodnog gasa.

"Tesla" prljavija od benzinca

Istraživanje naučnika sa univerziteta MIT pokazalo je da "tesla model S" u svom celokupnom životnom ciklusu emituje više CO2 nego mali gradski model sa benzinskim motorom.

Analizom je utvrđeno da emisija CO2 "tesla modela S" iznosi 226g/km, "micubiši miraž" (mali gradski auto) emituje 192g/km, dok veliki "BMW 750 xDrive" izbaci u atmosferu 385g/km.

Istraživači su merili brojne parametre poput energije uložene u proizvodnju vozila, ali i na njihovu reciklažu. Naravno, ukalkulisana je i emisija štetnih gasova kako u vožnji, tako i u proizvodnji električne energije.

Ova poslednja stavka je vrlo bitna jer je istraživanje sprovedeno na teritoriji Srednjeg zapada SAD, gde se preko dve trećine električne energije dobija sagorevanjem uglja i prirodnog gasa.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Električni automobili bi trebalo da očiste vazduh u kineskim gradovima. Međutim, najnovija studija pokazuje da bi u stvarnosti ova vozila mogla da dovedu do suprotnog efekta – da povećaju zagađenje u toj zemlji, piše B92.

Svetski "bum" u prodaji električkih vozila

Godišnje se u Kini proda skoro polovina ukupne svetske proizvodnje električnih vozila. Ovo je posledica daljeg pooštravanja mera koje kineska Vlada sprovodi u cilju zaštite životne sredine, odnosno kako bi se smanjila emisija štetnih gasova, ali i visokih subvencija koje ova država daje kupcima automobila na struju.

Problem nastaje zbog načina proizvodnje električne energije, kojom se pune baterije automobila na struju, jer se ubedljivo najviše struje u Kini dobija iz elektrana na ugalj.

"Prestrojavanje na električne automobile ne znači da time automatski eliminišete upotrebu fosilnih goriva, jer se struja za njihov pogon često dobija upravo iz fosilnih goriva, a u Kini to znači iz uglja", objašnjava Skot Kenedi iz vašingtonskog Centra za strateške i međunarodne studije (CSIS).

"Stoga bi masovna upotreba elektroautomobila u Kini mogla da znači samo premeštanje zagađenja vazduha iz jednog dela zemlje u drugi", kaže Kenedi.

Analiza koju je prošle godine objavio Saobraćajni institut Univerziteta u Mičigenu pokazuje da automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) koji prosečno troši ispod 7 l/100 km, manje zagađuje životnu okolinu nego prosečan električni auto proizveden u Kini.

Električni autobusi - budućnost gradskog prevoza

Naučnici sa Univerziteta Harvard i Univerziteta Cinghua u Pekingu došli su do rezultata da sama proizvodnja automobila na struju, ali i punjivih hibrida u Kini generiše 50 odsto više emisija gasova odgovornih za efekat staklene bašte, nego proizvodnja konvencionalnog automobila sa SUS motorom.

Ovakva situacija nije vezana samo za Kinu, već i za ostala tržišta na kojima se struja proizvodi tradicionalnim metodama, odnosno sagorevanjem uglja i prirodnog gasa.

"Tesla" prljavija od benzinca

Istraživanje naučnika sa univerziteta MIT pokazalo je da "tesla model S" u svom celokupnom životnom ciklusu emituje više CO2 nego mali gradski model sa benzinskim motorom.

Analizom je utvrđeno da emisija CO2 "tesla modela S" iznosi 226g/km, "micubiši miraž" (mali gradski auto) emituje 192g/km, dok veliki "BMW 750 xDrive" izbaci u atmosferu 385g/km.

Istraživači su merili brojne parametre poput energije uložene u proizvodnju vozila, ali i na njihovu reciklažu. Naravno, ukalkulisana je i emisija štetnih gasova kako u vožnji, tako i u proizvodnji električne energije.

Ova poslednja stavka je vrlo bitna jer je istraživanje sprovedeno na teritoriji Srednjeg zapada SAD, gde se preko dve trećine električne energije dobija sagorevanjem uglja i prirodnog gasa.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Električni automobili bi trebalo da očiste vazduh u kineskim gradovima. Međutim, najnovija studija pokazuje da bi u stvarnosti ova vozila mogla da dovedu do suprotnog efekta – da povećaju zagađenje u toj zemlji, piše B92.

Svetski "bum" u prodaji električkih vozila

Godišnje se u Kini proda skoro polovina ukupne svetske proizvodnje električnih vozila. Ovo je posledica daljeg pooštravanja mera koje kineska Vlada sprovodi u cilju zaštite životne sredine, odnosno kako bi se smanjila emisija štetnih gasova, ali i visokih subvencija koje ova država daje kupcima automobila na struju.

Problem nastaje zbog načina proizvodnje električne energije, kojom se pune baterije automobila na struju, jer se ubedljivo najviše struje u Kini dobija iz elektrana na ugalj.

"Prestrojavanje na električne automobile ne znači da time automatski eliminišete upotrebu fosilnih goriva, jer se struja za njihov pogon često dobija upravo iz fosilnih goriva, a u Kini to znači iz uglja", objašnjava Skot Kenedi iz vašingtonskog Centra za strateške i međunarodne studije (CSIS).

"Stoga bi masovna upotreba elektroautomobila u Kini mogla da znači samo premeštanje zagađenja vazduha iz jednog dela zemlje u drugi", kaže Kenedi.

Analiza koju je prošle godine objavio Saobraćajni institut Univerziteta u Mičigenu pokazuje da automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) koji prosečno troši ispod 7 l/100 km, manje zagađuje životnu okolinu nego prosečan električni auto proizveden u Kini.

Električni autobusi - budućnost gradskog prevoza

Naučnici sa Univerziteta Harvard i Univerziteta Cinghua u Pekingu došli su do rezultata da sama proizvodnja automobila na struju, ali i punjivih hibrida u Kini generiše 50 odsto više emisija gasova odgovornih za efekat staklene bašte, nego proizvodnja konvencionalnog automobila sa SUS motorom.

Ovakva situacija nije vezana samo za Kinu, već i za ostala tržišta na kojima se struja proizvodi tradicionalnim metodama, odnosno sagorevanjem uglja i prirodnog gasa.

"Tesla" prljavija od benzinca

Istraživanje naučnika sa univerziteta MIT pokazalo je da "tesla model S" u svom celokupnom životnom ciklusu emituje više CO2 nego mali gradski model sa benzinskim motorom.

Analizom je utvrđeno da emisija CO2 "tesla modela S" iznosi 226g/km, "micubiši miraž" (mali gradski auto) emituje 192g/km, dok veliki "BMW 750 xDrive" izbaci u atmosferu 385g/km.

Istraživači su merili brojne parametre poput energije uložene u proizvodnju vozila, ali i na njihovu reciklažu. Naravno, ukalkulisana je i emisija štetnih gasova kako u vožnji, tako i u proizvodnji električne energije.

Ova poslednja stavka je vrlo bitna jer je istraživanje sprovedeno na teritoriji Srednjeg zapada SAD, gde se preko dve trećine električne energije dobija sagorevanjem uglja i prirodnog gasa.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.