Antifriz – obavezan zimi, poželjan leti

Rashladna tečnost ima tačku mrženja od oko 30 stepeni ispod "nule", a njena zamena nije komplikovana

Zimske gume su postavljene još jesenas, lopata i lanci ubačeni u kola pre prvog snega, kao i glicerin za dihtunge oko vrata. Još jedna bitna "zimska" stvar je antifriz.

Ova tečnost, kako joj ime kaže, služi da spreči zamrzavanje tečnosti u rashladnom sistemu automobila jer u slučaju da se to desi, zbog veće zapremine leda od vode, može doći do ozbiljnih oštećenja motora.

Na tržištu postoji veliki broj tipova antifriza različitog kvaliteta. Izbor odgovarajuće tečnosti za vaš automobil je veoma bitno, pa ako to ne znate "konsultujte" servisnu knjižicu ili majstora.

 Ako se kupi koncentrovan, antifriz pre sipanja treba razrediti destilovanom vodom u odnosu 1:1 ili 1:2 u korist vode. Na taj način će se spustiti tačka mrženja tečnosti na oko 30 stepeni ispod "nule", ali i povećati tačka ključanja na 110-120 stepeni.  

Količina mešavine u njenom rezervoaru treba da bude između MIN i MAX crta. Nemojte nikad dolivati antifrize različitih proizvođača. Ako niste sigurni koji se antifriz nalazi u rashladnom sistemu, promenite kompletnu tečnost. Isto važi i ako vam je tečnost u sistemu duže od tri godine.

Zamena antifriza

Najpre je potrebno izbaciti postojeći iz sistema tako što ćete pronaći ispusni ventil na hladnjaku ili na bloku motora, ili ćete skinuti creva. Kada se ispustili tečnost potrebno je da zatvorite sistem i sipate novu mešavinu.

Nakon toga treba "ozračiti" sistem, odnosno izbaciti vazduh. Ovo se radi preko ventila za zračenje koje je potrebno odvrnuti i sačekati da sav vazduh izađe. Kada vidite da tečnost kreće da curi, više nema vazduha u sistemu.

Nakon svega, vozilo bi trebalo da radi u mestu dok se upali ventilator, koji je pokazatelj da sistem radi kako treba.

Ako vam se sve ovo čini komplikovanim, serviseri vas čekaju.

Rashladna tečnost i leti

Antifriz treba da je uvek u rashladnom sistemu automobila jer pored toga što sprečava zamrzavanje, on povećava i tačku ključanja i samim sprečava isparavanje vode. Ovo je vrlo bitno jer temperatura rashladne tečnosti leti može biti između 90 i 100 stepeni.

Pored toga, antifriz štiti delove hladnjaka i motora od korozije, sprečava taloženje kamenca, a i ima podmazujuća svojstva.

Zimske gume su postavljene još jesenas, lopata i lanci ubačeni u kola pre prvog snega, kao i glicerin za dihtunge oko vrata. Još jedna bitna "zimska" stvar je antifriz.

Ova tečnost, kako joj ime kaže, služi da spreči zamrzavanje tečnosti u rashladnom sistemu automobila jer u slučaju da se to desi, zbog veće zapremine leda od vode, može doći do ozbiljnih oštećenja motora.

Na tržištu postoji veliki broj tipova antifriza različitog kvaliteta. Izbor odgovarajuće tečnosti za vaš automobil je veoma bitno, pa ako to ne znate "konsultujte" servisnu knjižicu ili majstora.

 Ako se kupi koncentrovan, antifriz pre sipanja treba razrediti destilovanom vodom u odnosu 1:1 ili 1:2 u korist vode. Na taj način će se spustiti tačka mrženja tečnosti na oko 30 stepeni ispod "nule", ali i povećati tačka ključanja na 110-120 stepeni.  

Količina mešavine u njenom rezervoaru treba da bude između MIN i MAX crta. Nemojte nikad dolivati antifrize različitih proizvođača. Ako niste sigurni koji se antifriz nalazi u rashladnom sistemu, promenite kompletnu tečnost. Isto važi i ako vam je tečnost u sistemu duže od tri godine.

Zamena antifriza

Najpre je potrebno izbaciti postojeći iz sistema tako što ćete pronaći ispusni ventil na hladnjaku ili na bloku motora, ili ćete skinuti creva. Kada se ispustili tečnost potrebno je da zatvorite sistem i sipate novu mešavinu.

Nakon toga treba "ozračiti" sistem, odnosno izbaciti vazduh. Ovo se radi preko ventila za zračenje koje je potrebno odvrnuti i sačekati da sav vazduh izađe. Kada vidite da tečnost kreće da curi, više nema vazduha u sistemu.

Nakon svega, vozilo bi trebalo da radi u mestu dok se upali ventilator, koji je pokazatelj da sistem radi kako treba.

Ako vam se sve ovo čini komplikovanim, serviseri vas čekaju.

Rashladna tečnost i leti

Antifriz treba da je uvek u rashladnom sistemu automobila jer pored toga što sprečava zamrzavanje, on povećava i tačku ključanja i samim sprečava isparavanje vode. Ovo je vrlo bitno jer temperatura rashladne tečnosti leti može biti između 90 i 100 stepeni.

Pored toga, antifriz štiti delove hladnjaka i motora od korozije, sprečava taloženje kamenca, a i ima podmazujuća svojstva.

Zimske gume su postavljene još jesenas, lopata i lanci ubačeni u kola pre prvog snega, kao i glicerin za dihtunge oko vrata. Još jedna bitna "zimska" stvar je antifriz.

Ova tečnost, kako joj ime kaže, služi da spreči zamrzavanje tečnosti u rashladnom sistemu automobila jer u slučaju da se to desi, zbog veće zapremine leda od vode, može doći do ozbiljnih oštećenja motora.

Na tržištu postoji veliki broj tipova antifriza različitog kvaliteta. Izbor odgovarajuće tečnosti za vaš automobil je veoma bitno, pa ako to ne znate "konsultujte" servisnu knjižicu ili majstora.

 Ako se kupi koncentrovan, antifriz pre sipanja treba razrediti destilovanom vodom u odnosu 1:1 ili 1:2 u korist vode. Na taj način će se spustiti tačka mrženja tečnosti na oko 30 stepeni ispod "nule", ali i povećati tačka ključanja na 110-120 stepeni.  

Količina mešavine u njenom rezervoaru treba da bude između MIN i MAX crta. Nemojte nikad dolivati antifrize različitih proizvođača. Ako niste sigurni koji se antifriz nalazi u rashladnom sistemu, promenite kompletnu tečnost. Isto važi i ako vam je tečnost u sistemu duže od tri godine.

Zamena antifriza

Najpre je potrebno izbaciti postojeći iz sistema tako što ćete pronaći ispusni ventil na hladnjaku ili na bloku motora, ili ćete skinuti creva. Kada se ispustili tečnost potrebno je da zatvorite sistem i sipate novu mešavinu.

Nakon toga treba "ozračiti" sistem, odnosno izbaciti vazduh. Ovo se radi preko ventila za zračenje koje je potrebno odvrnuti i sačekati da sav vazduh izađe. Kada vidite da tečnost kreće da curi, više nema vazduha u sistemu.

Nakon svega, vozilo bi trebalo da radi u mestu dok se upali ventilator, koji je pokazatelj da sistem radi kako treba.

Ako vam se sve ovo čini komplikovanim, serviseri vas čekaju.

Rashladna tečnost i leti

Antifriz treba da je uvek u rashladnom sistemu automobila jer pored toga što sprečava zamrzavanje, on povećava i tačku ključanja i samim sprečava isparavanje vode. Ovo je vrlo bitno jer temperatura rashladne tečnosti leti može biti između 90 i 100 stepeni.

Pored toga, antifriz štiti delove hladnjaka i motora od korozije, sprečava taloženje kamenca, a i ima podmazujuća svojstva.