Lanci za sneg: montaža, cene i alternative (VIDEO)

Koju god opciju da koristite, znajte da je to prljav posao i da je dobro prvo provežbati na suvom

Ako ste odlučili da zimu, tačnije period od 1. novembra do 1. aprila, provedete na letnjim gumama ili ste krenuli put planina, u automobilu morate imati lance za sneg ili neku njihovu alternativu.

Zimske gume - obaveza s razlogom

Ako vas saobraćajni znak ne primora, vožnja s lancima i na zimskim gumama preporučuje se u uslovima leda ili dubljeg snega na putevima. Ovo je čest slučaj na planinskim putevima ili prevojima.

Kod automobila koji imaju pogon na prednjim ili na svim točkovima, dovoljno je montirati lance na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste da montirate lance samo na zadnjim točkovima.

Prilikom kupovine lanaca, obavezno vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80.

Šta su hoteli za gume?

Ako kupite neodgovarajuće lance, možda nećete moći da ih montirate, a postoji i mogućnost da vam naprave štetu na automobilu.

Samo postavljanje lanaca nije težak posao, ali bi ih trebalo prvo montirati na "suvom", kako biste stekli rutinu.

Ne želite da prvi put postavljate lance na nekom planinskoj prevoju po mećavi. Tada se može desiti da postavite nedovoljno dobro i da napravite štetu na vozilu.

Pored lanaca, trebalo bi imati i par debljih rukavica, jer ovo je prljav posao koji se radi po zimi, kao i manju lopatu.

Cena lanaca za sneg zavisi od proizvođača i veličine.

Evo i uputstva kako jednostavno postaviti lance za sneg:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve/desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Sledeće što treba da uradite jeste da nakon sto metara stanete i, ako je potrebno, ponovo zategnete lance, odnosno ponovite poslednja dva koraka, s tim što ćete sada moći više da zategnete crveni lanac s gumenim krajem.

8. Kada upravljate vozilom sa postavljenim lancima budite posebno oprezni i nemojte prelaziti brzinu od 50 kilometara na sat.

9. Ukoliko prelazite veći broj kilometara sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru.

10. Skinite lance za sneg čim dođete na očišćeni asfalt! U slučaju da vozite s lancima po asfaltu, može doći do njihovog oštećenja ili pucanja, kao i do oštećenja delova vozila.

Čim budete u prilici, lance je potrebno i detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

Pogledajte i video uputstvo:

Alternative lancima

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu.

Takozvane čarape za sneg su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku.

I njih je potrebno postaviti jedanput ili dvaput na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba.

Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili.

Na tržištu ima nekoliko modela ovih "čarapa", a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara.

Jedna od opcija su i gumene vezice, poput proizvoda Zip Grip Go ili Silent Spike. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno "gripa" za vožnju u snežnim uslovima.

Kao i kod lanaca, i sa ovim opcijama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

Kakva su vaša iskustva lancima za sneg? Da li ste koristili neku od alternativa?

Ako ste odlučili da zimu, tačnije period od 1. novembra do 1. aprila, provedete na letnjim gumama ili ste krenuli put planina, u automobilu morate imati lance za sneg ili neku njihovu alternativu.

Zimske gume - obaveza s razlogom

Ako vas saobraćajni znak ne primora, vožnja s lancima i na zimskim gumama preporučuje se u uslovima leda ili dubljeg snega na putevima. Ovo je čest slučaj na planinskim putevima ili prevojima.

Kod automobila koji imaju pogon na prednjim ili na svim točkovima, dovoljno je montirati lance na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste da montirate lance samo na zadnjim točkovima.

Prilikom kupovine lanaca, obavezno vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80.

Šta su hoteli za gume?

Ako kupite neodgovarajuće lance, možda nećete moći da ih montirate, a postoji i mogućnost da vam naprave štetu na automobilu.

Samo postavljanje lanaca nije težak posao, ali bi ih trebalo prvo montirati na "suvom", kako biste stekli rutinu.

Ne želite da prvi put postavljate lance na nekom planinskoj prevoju po mećavi. Tada se može desiti da postavite nedovoljno dobro i da napravite štetu na vozilu.

Pored lanaca, trebalo bi imati i par debljih rukavica, jer ovo je prljav posao koji se radi po zimi, kao i manju lopatu.

Cena lanaca za sneg zavisi od proizvođača i veličine.

Evo i uputstva kako jednostavno postaviti lance za sneg:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve/desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Sledeće što treba da uradite jeste da nakon sto metara stanete i, ako je potrebno, ponovo zategnete lance, odnosno ponovite poslednja dva koraka, s tim što ćete sada moći više da zategnete crveni lanac s gumenim krajem.

8. Kada upravljate vozilom sa postavljenim lancima budite posebno oprezni i nemojte prelaziti brzinu od 50 kilometara na sat.

9. Ukoliko prelazite veći broj kilometara sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru.

10. Skinite lance za sneg čim dođete na očišćeni asfalt! U slučaju da vozite s lancima po asfaltu, može doći do njihovog oštećenja ili pucanja, kao i do oštećenja delova vozila.

Čim budete u prilici, lance je potrebno i detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

Pogledajte i video uputstvo:

Alternative lancima

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu.

Takozvane čarape za sneg su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku.

I njih je potrebno postaviti jedanput ili dvaput na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba.

Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili.

Na tržištu ima nekoliko modela ovih "čarapa", a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara.

Jedna od opcija su i gumene vezice, poput proizvoda Zip Grip Go ili Silent Spike. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno "gripa" za vožnju u snežnim uslovima.

Kao i kod lanaca, i sa ovim opcijama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

Kakva su vaša iskustva lancima za sneg? Da li ste koristili neku od alternativa?

Ako ste odlučili da zimu, tačnije period od 1. novembra do 1. aprila, provedete na letnjim gumama ili ste krenuli put planina, u automobilu morate imati lance za sneg ili neku njihovu alternativu.

Zimske gume - obaveza s razlogom

Ako vas saobraćajni znak ne primora, vožnja s lancima i na zimskim gumama preporučuje se u uslovima leda ili dubljeg snega na putevima. Ovo je čest slučaj na planinskim putevima ili prevojima.

Kod automobila koji imaju pogon na prednjim ili na svim točkovima, dovoljno je montirati lance na prednje točkove, dok kod automobila koji imaju pogon na zadnjim točkovima postoje dve mogućnosti. Bezbednija i skuplja opcija je da montiranje lanaca na svim točkovima, a jeftinija ali i manje bezbedna opcija jeste da montirate lance samo na zadnjim točkovima.

Prilikom kupovine lanaca, obavezno vodite računa o njihovoj veličini. Svaku dimenziju guma prati i određena veličina lanaca. Tako gumi 205/55 R15 odgovaraju lanci iz grupe 80.

Šta su hoteli za gume?

Ako kupite neodgovarajuće lance, možda nećete moći da ih montirate, a postoji i mogućnost da vam naprave štetu na automobilu.

Samo postavljanje lanaca nije težak posao, ali bi ih trebalo prvo montirati na "suvom", kako biste stekli rutinu.

Ne želite da prvi put postavljate lance na nekom planinskoj prevoju po mećavi. Tada se može desiti da postavite nedovoljno dobro i da napravite štetu na vozilu.

Pored lanaca, trebalo bi imati i par debljih rukavica, jer ovo je prljav posao koji se radi po zimi, kao i manju lopatu.

Cena lanaca za sneg zavisi od proizvođača i veličine.

Evo i uputstva kako jednostavno postaviti lance za sneg:

1. Lanci za sneg se sastoje iz dva dela - levog i desnog. Svaki deo ima svoj kompleks lanaca koji ide oko leve/desne strane točka.

2. Potrebno je glavnu sajlu (plastificiranu) provući iza točka i razgraničiti levi i desni kompleks lanaca - svaki na svoju stranu.

3. Krajeve sajle spojite iznad točka i lance prebacite preko gazećeg sloja gume, ka spoljnom delu felne.

4. Zakačite unutrašnji obojeni kraj lanca za crvenu kukicu.

5. Povucite kraj crvenog lanca na kome se nalazi gumeni rastegljivi deo i kroz kukicu zategnite lance što je više moguće.

6. Nakon zatezanja, crni gumeni deo zakačite na najudaljeniji deo naspram kukice.

7. Sledeće što treba da uradite jeste da nakon sto metara stanete i, ako je potrebno, ponovo zategnete lance, odnosno ponovite poslednja dva koraka, s tim što ćete sada moći više da zategnete crveni lanac s gumenim krajem.

8. Kada upravljate vozilom sa postavljenim lancima budite posebno oprezni i nemojte prelaziti brzinu od 50 kilometara na sat.

9. Ukoliko prelazite veći broj kilometara sa postavljenim lancima, povremeno zaustavite vaše vozilo i izvršite proveru.

10. Skinite lance za sneg čim dođete na očišćeni asfalt! U slučaju da vozite s lancima po asfaltu, može doći do njihovog oštećenja ili pucanja, kao i do oštećenja delova vozila.

Čim budete u prilici, lance je potrebno i detaljnije očistiti i osušiti, kako bi vam duže trajali.

Pogledajte i video uputstvo:

Alternative lancima

Osim lanaca na tržištu ima i drugih rešenja koje omogućavaju vožnju po snegu i ledu.

Takozvane čarape za sneg su navlake koje se postavljaju na pogonske točkove i imaju prednosti u odnosu na klasične lance za sneg jer se zauzimaju minimum prostora u prtljažniku.

I njih je potrebno postaviti jedanput ili dvaput na suvom, posebno zbog toga što je potrebno automobil pomerati nekoliko puta pre nego što ih postavite kako treba.

Kako se prave od tekstila, čim siđete sa snega ili leda na asfalt, potrebno ih je odmah skinuti sa točkova, kako ih ne biste uništili.

Na tržištu ima nekoliko modela ovih "čarapa", a cena im se kreće između 3 i 13 hiljada dinara.

Jedna od opcija su i gumene vezice, poput proizvoda Zip Grip Go ili Silent Spike. One se jednostavno postavljaju na točkove dajući im dovoljno "gripa" za vožnju u snežnim uslovima.

Kao i kod lanaca, i sa ovim opcijama ne bi trebalo ići brže od 50 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno za vožnju po snegu i ledu.

Kakva su vaša iskustva lancima za sneg? Da li ste koristili neku od alternativa?