Osam minuta noćne more zvane paralelno parkiranje

Da li je u pitanju najkomplikovaniji manevar u vožnji?

MONDO/Marko Tanasković 

Sudeći po ovom, ali i mnogim drugim snimcima koje možemo videti na internetu, odgovor je – da, izgleda da ne postoji ništa problematičnije u svakodnevnom saobraćaju.

A ono u stvari i nije toliko komplikovano, zar ne?

Pre svega, ne treba pokušavati da se uparkirate od napred (kao na snimku), već unazad. Od napred je moguće parkirati se samo ako imate dovoljno mesta (barem dve dužine automobila). Potez sa penjanjem na ivičnjak, koju je probao drugi vozač na snimku, treba izbegavati jer lako možete da oštetite felnu, posebno ako je u pitanju visok i/ili oštar ivičnjak.

Paraleno parking noćna mora ili samo praksa
MONDO/Marko Tanasković 

Dakle, kako se pravilno paralelno parkirati?

Nakon što nađete dovoljno dugačko slobodno parking mesto, stanite u ravni sa vozilo parkiranim ispred vašeg budućeg mesta. Uključite sva četiri migavca kako biste drugim vozačima dali do znanja da obrate pažnju na vas.

Zatim krenite unazad. Kada malo prođete zadnji kraj pomenutog vozila, "smotajte" dvaput volan suprotno od željenog smera, jer idete unazad pa je manevrisanje kao u ogledalu. Kada vozilo krene ka parking mestu korisno je koristiti levo ogledalo jer kada u njemu ugledate ceo automobil ispravite točkove i nastavite da idete unazad.

Finalno "motanje" volana nastupa kada se desni retrovizor poklopi sa "ćoškom" automobila ispred. Tada samo treba nastaviti u rikverc dok ne dođete ivičnjaka. Točkove na kraju treba ispraviti, a vozilo pozicionirati na sredinu između dva vozila, odnosno nemojte se lepiti na neko od vozila.

Sve vreme automobil treba da se kreće veoma polako, na "pola kvačila", kako biste izbegli da zakačite okolna vozila zbog potencijalno pogrešnog manevra.

Na kraju ovu praksu treba preneti i na ulicu. Zato nađite neki zabačeniji parking i vežbajte.

Novi modeli nude pomoć

Da je ovo komplikovan manevar prepoznali su i sami proizvođači automobila, pa je sad sve više modela, poput Opel Insignije, koji imaju ugrađenog parking asistenta. Njegovim aktiviranjem dovoljno samo ići polako, kada naiđete na dovoljno dugačko parking mesto, vozilo će vas obavestiti i preuzeti kontrolu nad točkovima. Vaše je samo da dajete blagi gas.

Vozila iz premijum klase, poput novog "audija A6", ima opciju potpuno autonomnog uparkiravanja, kada automobila u potpunosti preuzima kontrolu na vozilom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Marko Tanasković 

Sudeći po ovom, ali i mnogim drugim snimcima koje možemo videti na internetu, odgovor je – da, izgleda da ne postoji ništa problematičnije u svakodnevnom saobraćaju.

A ono u stvari i nije toliko komplikovano, zar ne?

Pre svega, ne treba pokušavati da se uparkirate od napred (kao na snimku), već unazad. Od napred je moguće parkirati se samo ako imate dovoljno mesta (barem dve dužine automobila). Potez sa penjanjem na ivičnjak, koju je probao drugi vozač na snimku, treba izbegavati jer lako možete da oštetite felnu, posebno ako je u pitanju visok i/ili oštar ivičnjak.

Paraleno parking noćna mora ili samo praksa
MONDO/Marko Tanasković 

Dakle, kako se pravilno paralelno parkirati?

Nakon što nađete dovoljno dugačko slobodno parking mesto, stanite u ravni sa vozilo parkiranim ispred vašeg budućeg mesta. Uključite sva četiri migavca kako biste drugim vozačima dali do znanja da obrate pažnju na vas.

Zatim krenite unazad. Kada malo prođete zadnji kraj pomenutog vozila, "smotajte" dvaput volan suprotno od željenog smera, jer idete unazad pa je manevrisanje kao u ogledalu. Kada vozilo krene ka parking mestu korisno je koristiti levo ogledalo jer kada u njemu ugledate ceo automobil ispravite točkove i nastavite da idete unazad.

Finalno "motanje" volana nastupa kada se desni retrovizor poklopi sa "ćoškom" automobila ispred. Tada samo treba nastaviti u rikverc dok ne dođete ivičnjaka. Točkove na kraju treba ispraviti, a vozilo pozicionirati na sredinu između dva vozila, odnosno nemojte se lepiti na neko od vozila.

Sve vreme automobil treba da se kreće veoma polako, na "pola kvačila", kako biste izbegli da zakačite okolna vozila zbog potencijalno pogrešnog manevra.

Na kraju ovu praksu treba preneti i na ulicu. Zato nađite neki zabačeniji parking i vežbajte.

Novi modeli nude pomoć

Da je ovo komplikovan manevar prepoznali su i sami proizvođači automobila, pa je sad sve više modela, poput Opel Insignije, koji imaju ugrađenog parking asistenta. Njegovim aktiviranjem dovoljno samo ići polako, kada naiđete na dovoljno dugačko parking mesto, vozilo će vas obavestiti i preuzeti kontrolu nad točkovima. Vaše je samo da dajete blagi gas.

Vozila iz premijum klase, poput novog "audija A6", ima opciju potpuno autonomnog uparkiravanja, kada automobila u potpunosti preuzima kontrolu na vozilom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Marko Tanasković 

Sudeći po ovom, ali i mnogim drugim snimcima koje možemo videti na internetu, odgovor je – da, izgleda da ne postoji ništa problematičnije u svakodnevnom saobraćaju.

A ono u stvari i nije toliko komplikovano, zar ne?

Pre svega, ne treba pokušavati da se uparkirate od napred (kao na snimku), već unazad. Od napred je moguće parkirati se samo ako imate dovoljno mesta (barem dve dužine automobila). Potez sa penjanjem na ivičnjak, koju je probao drugi vozač na snimku, treba izbegavati jer lako možete da oštetite felnu, posebno ako je u pitanju visok i/ili oštar ivičnjak.

Paraleno parking noćna mora ili samo praksa
MONDO/Marko Tanasković 

Dakle, kako se pravilno paralelno parkirati?

Nakon što nađete dovoljno dugačko slobodno parking mesto, stanite u ravni sa vozilo parkiranim ispred vašeg budućeg mesta. Uključite sva četiri migavca kako biste drugim vozačima dali do znanja da obrate pažnju na vas.

Zatim krenite unazad. Kada malo prođete zadnji kraj pomenutog vozila, "smotajte" dvaput volan suprotno od željenog smera, jer idete unazad pa je manevrisanje kao u ogledalu. Kada vozilo krene ka parking mestu korisno je koristiti levo ogledalo jer kada u njemu ugledate ceo automobil ispravite točkove i nastavite da idete unazad.

Finalno "motanje" volana nastupa kada se desni retrovizor poklopi sa "ćoškom" automobila ispred. Tada samo treba nastaviti u rikverc dok ne dođete ivičnjaka. Točkove na kraju treba ispraviti, a vozilo pozicionirati na sredinu između dva vozila, odnosno nemojte se lepiti na neko od vozila.

Sve vreme automobil treba da se kreće veoma polako, na "pola kvačila", kako biste izbegli da zakačite okolna vozila zbog potencijalno pogrešnog manevra.

Na kraju ovu praksu treba preneti i na ulicu. Zato nađite neki zabačeniji parking i vežbajte.

Novi modeli nude pomoć

Da je ovo komplikovan manevar prepoznali su i sami proizvođači automobila, pa je sad sve više modela, poput Opel Insignije, koji imaju ugrađenog parking asistenta. Njegovim aktiviranjem dovoljno samo ići polako, kada naiđete na dovoljno dugačko parking mesto, vozilo će vas obavestiti i preuzeti kontrolu nad točkovima. Vaše je samo da dajete blagi gas.

Vozila iz premijum klase, poput novog "audija A6", ima opciju potpuno autonomnog uparkiravanja, kada automobila u potpunosti preuzima kontrolu na vozilom.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.