Jedna od češćih vozačkih grešaka, koja se ne dešava u samoj vožnji, jeste sipanje pogrešnog goriva u rezervoar. Ovo se naročito dešava vozačima koji voze dva automobila (privatni i službeni), od kojih je jedan ide na benzin, a drugi dizel.
Takođe, ovo se može desiti i u situacijama kada ste umorni ili dekoncentrisani, a ako ovome dodate i situaciju da ste skoro promenili automobil, a s njim i vrstu goriva, onda je greška sasvim moguća.
Autoru teksta se baš to desilo pre nekih desetak godina kada je nakon neprospavane noći u tek pribavljeni benzinac sipao dizel. Sva sreća te je problem bio uočen na samoj pumpi, odnosno pre startovanja automobila. Rezervoar je bio ispražnjen, nasuto dosta benzina i problem kao da se nije ni desio.
Ova greška je prošla bez posledica i zbog toga što je u pitanju bio stariji automobil, proizveden sredinom devedesetih. U slučaju da sipate dizel u novog benzinca, morali biste da posetite servis, jer su mu delovi i motor daleko napredniji i "ranjiviji".
Do servisa nipošto ne treba otići "na točkovima", već uz pomoć šlep službe. Tamo će majstor istočiti pogrešno dizel gorivo zameniti filter goriva i problem će biti rešen.
Ali ako grešku uočite u vožnji, na primer drugačijim ponašanjem motora, onda je njeno rešavanje daleko komplikovanije, a samim tim i skuplje. Automobil je potrebno što pre bezbedno zaustaviti, ugasiti i odšlepati u servis.
U slučaju da je dizel natočen u rezervoar za benzin, serviser će očisisti kompletan sistem ubrizgavanja, a sam motor bi trebalo da prođe bez većih posledica.
Veći problem može da nastane sipanjem benzina u dizelaša, jer za razliku od dizel goriva koji i podmazuje ceo sistem, benzin radi upravo suprotno i povećava trenje što dovodi do velikih oštećenja.
Stručnjaci kažu da pumpa visokog pritiska, čuvena "Bosch pumpa"može da preživi, ali ako je procenat benzina visok to može izazvati tešku havariju motora, pucanje klipova i glave motora, što predstavlja ozbiljnu i skupu štetu.
Pomoć
Ovaj problem su uočili proizvođači automobila, jasnim isticanjem koje gorivo treba sipati na poklopcu rezervoara, kao i pumpadžije. Naime, vrhovi "pištolja" za točenje goriva su različitih obima, što su nam potvrdili u NIS Petrolu.
Model su sipanje dizel goriva ima širu cev, što znači da ovo gorivo ne možete sipati u benzinca. Kako je obrnuto moguće, povedite računa kada radite jednu tako svakodnevnu radnju.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.