Gume dubina sare voznja po kisi akvaplaning.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Majstor

Da li su vam gume spremne za predstojeće kiše

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Kako se razlika od milimetar i po pretvara u desetine metara

gume, kiša, testiranja, continental Izvor: promo/Continental

Iako će nas, prema najnovijim informacijama, zaobići najjači ciklon, u Srbiji se u naredna 24 sata, počevši danas od 17 časova, očekuje da će se izlučiti količina padavina između 40 i 60 litara po kvadratnom metru.

Ovolika količina padavina će svakako otežati vožnju, posebno kada se vozi po jakoj kiši. Tada je nemoguće da se uoči veća količina stajaće vode ispred automobila, pa se i šare na gumama začas ispune vodom koju više nije moguće istisnuti. Tada dolazi do akvaplaninga, koji se najčešće javlja pri brzini kretanja vozila od 55 do 90 kilometara na čas. U tom trenutku vozilo prestaje da ima kontakt sa kolovozom i praktično glisira.

Evo šta treba raditi u slučaju akvaplaninga:

- Kada osetite da gubite kontrolu zbog prolaska kroz veću baru, ne pokušavajte da upravljate ili kočite, jer to može da prouzrokuje klizanje, već samo čvrsto uhvatite volan obema rukama,

- Skinite nogu sa gasa i postepeno smanjujte brzinu – bez kočenja.

Ono što treba ovim radnjama da predstoji jeste da u vožnji, po jakom pljusku, držite obe ruke na volanu i da obavezno ostavite daleko veći razmak od "dve sekunde" u odnosu na vozilo ispred vas.

Do akvaplaninga češće dolazi ako vam gume imaju pliću šaru zato je potrebno da imate kvalitetne i dobre gume.

Zakonski minimum za dubinu šara na letnjim gumama je 1,6 milimetara. Međutim, iz kompanije Continental poručuju da gume sa minimalnom dubinom profila 3 mm mogu da učine vašu vožnju znatno bezbednijom.

Kako bi to i dokazali napravili su uporedni test u kome su se dva automobila kretala jednakom brzinom, na istoj podlozi i u isto vreme započela kočenje. Automobil sa gumama čija je dubina šara bila 1.6 mm imao je duplo duži kočioni trag, a takođe je i upravljanje volanom bilo otežano. Zaključak je, da pri zaustavljanju na mokroj podlozi, milimetri donose razliku od nekoliko metara.

Zato bi trebalo da redovno proveravate svoje gume kako biste bili sigurni da još uvek imaju dovoljno gazećeg sloja.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari 13

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Firga

Jesu.

ZeKa

Kad te uhvati akvaplaning, bolje da pustis volan i prekrstis se. Iskustvo je neprijatnije nego kad naletis zimi na najuglacaniji led.

Serbia forever

Nisam još skinuo zimske, a one imaju šare oko 6mm, što je duplo više od letnjih guma!? Samo treba paziti kad kiša tek krene, jer asfalt kliza kao po ledu!

Inicijalizacija u toku...
loader