Svetskim automobilskim liderima uskoro će se priključiti još jedna iz zemlje koja je broj 1 po proizvodnji automobila
Kina je 2009. godine postala najveci svetski proizvodac automobila, a vec naredne je tamo prodato i najviše vozila na svetu. Prošle godine u Kini je proizvedeno 24,4 miliona putnickih i 3,7 miliona komercijalnih vozila, što je dvostruko više nego u SAD-u.
Kako je Kina postala automobilski lider?
Prema poslednjim informacijama koje je prenosi portal Autoweek, kineska vlada je, nakon pravljenja "džinova" u industriji celika, rudarstva i opreme za železnice, sada pokrenula inicijativu da se ujedine tri državna proizvodaca automobila.
Prvog decembra, Cajna FAW Grup (China FAW Group), Dongfeng Motor i Congcing Cangan Automobil (Chongqing Changan Automobile) potpisale su sporazum o partnerstvu. Plan je da u narednom periodu one dele tehnologije, pogonske jedinice, platforme i nabavke, kako bi postali jedna od najvecih automobilskih kompanija na svetu.
Na pocetku kompanije ce osnovati razvojni tehnološki centar za elektricna vozila, povezivanje i lake materijale, a zatim ce zajednicki razvijati platforme, koordinisati nabavku i podeliti proizvodnju.
Kompanije ce upravljati i proizvodnjom vozila u inostranstvu, njihovom distribucijom i partnerstvom sa inostranim kompanijama. Zajednicki ce ponuditi i servise poput pozajmica i usluga iznajmljivanja automobila (car sharing).
Inace, u oktobru Nacionalni kongres Komunisticke partije Kine je pozvao državna preduzeca da pojacaju napore kako bi se "stvorila kompanija najvišeg nivoa", koja bi ušla u rang deset najjacih automobilskih kompanija na svetu. Ova inicijativa je ocigledno odgovor na taj poziv.
Ipak, ocekuje se da ovo spajanje nece proteci baš glatko.
Sve tri kompanije imaju proizvode koji se u nekoj meri medusobno preklapaju. U igri su i stotine hiljada radnika, kao i zajednicka ulaganja sa stranim proizvodacima automobila.
FAW saraduje sa Tojotom, Folksvagenom i Mazdom, Dongfeng sa PSA grupom, Renoo, Hondom, Nisanom i Kijom, dok Cangan ima partnerstvo sa Fordom, PSA, Mazdom i Suzukijem.
Ceo svet ce nema sumnje pratiti sledece poteze kineskih proizvodaca, a narocito giganti poput Tojote, Folksvagena i trenutnog lidera Reno-Nisan grupacije.