I dalje masovan uvoz punoletnih automobila

Od početka godine prvi put registrovano više od 55 hiljade polovnjaka naspram 13 hiljada novih modela

Za sada nema ništa od najavljenog pooštravanja kriterijuma za uvoz polovnjaka.

Iako je ministar životne sredine Goran Trivan najavio da nećemo postati sigurna luka za "auto-otpad" iz Nemačke, i dalje se masovno uvoze automobili kojima je poodavno prošao rok trajanja.

"U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovnavozila", rekao je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, Boban Nikolić za Novosti. "Iako, naravno, nemamo ništa protiv uvoza polovnih vozila, jer nemaju svi da kupe novo, podaci su frapantni."

Ova asocijacija, pored novoregistrovanih modela, prati i tržište polovnjaka. Od ukupnog broja uvezenih vozila više od 30 hiljada jesa motorom EURO 3 standarda koji su stari između 13 do 19 godina! Sa EURO 4 motorom (stari 10-13 godina) je uvezeno oko 16 hiljada. Njih 8.325 zadovoljava EURO 5 normu (stari 3-8 godina), a samo 1.130 automobila ima moderne EURO 6 motore, koji se proizvode od 2015. godine.

Što se tiče novih vozila, u Srbiji je zaključno sa majom registrovano 13.160 novihputničkih i lakih komercijalnih vozila. Od tog broja 11 hiljada otpada na putnička vozila.

Ako vozite 20 godina star automobil (VIDEO)

Ono što posebno brine jeste masovan uvoz starijih dizelaša u Srbiju, koji su sve češće na "meti" mnogobrojnih evropskih gradova, jer su proglašeni najvećim zagađivačima i uzročnicima mnogih respiratornih bolesti. Oni prednjače nad benzincima u odnosu 60:40.

Srbi i dalje preferiraju "folksvagene". Skoro 10 hiljada polovnjaka ove marke je uvezeno u 2018. Sledi Opel (6.749 vozila), "Pežo" (5.851), "Reno" (4.832), "Fijat" (3.918)...

Trošimo stotine miliona na polovnjake

Za sada nema naznaka da će se nešto promeniti na ovom polju. Posebno kada je u pitanju naplata eko-takse, koja iznosi 12.000 dinara po toni vozila. Nju plaćaju uvoznici novih vozila, ali ne i fizička lica koja uvoze polovnjake.

Takođe, Srbija je među retkim evropskim zemljama u kojima nema subvencija za kupovinu hibridnih i električnih automobila, koji bi svakako uticali na ekološku sliku zemlje. Ove podsticaje bi morala da prati i mreža EV punjača, kojih sada ima i minimalnom broju.

Zanimljiva situacija u Nemačkoj

Nakon čuvene odluke suda u Lajpcigu da nemački gradovi mogu zabraniti ulaz dizelašima u centre, Hamburg je postao prvi grad koji je tu mogućnost sproveo i u delo. Međutim, zabranjen je saobraćaj EURO 5 i starijim modelima u samo dve deonice drugog po veličini nemačkog grada, što je izazvalo oštre reakcije.

Sada je na redu Štutgart koji je najavio zabranu dizelaša od januara 2019. Međutim, prema saznanjima portala SWR, saobraćaj će biti zabranjen EURO 4 i starijim dizelima. Prema nekim računicama, ovo će biti dovoljno da se nivo zagađenja spusti na nivo koji zahteva Evropska komisija. Inače, preko 80 nemačkih gradova prekoračuje tu normu u ovom trenutku.

Ova odluka glavnog grada Baden-Virtemberga razbesnela je ekološku organizaciju DUH koja je već tužila tu pokrajinu Baden-Virtemberg i Severnu Rajnu-Vestfaliju zbog visokog zagađenja u Štutgartu i Diseldorfu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.


Za sada nema ništa od najavljenog pooštravanja kriterijuma za uvoz polovnjaka.

Iako je ministar životne sredine Goran Trivan najavio da nećemo postati sigurna luka za "auto-otpad" iz Nemačke, i dalje se masovno uvoze automobili kojima je poodavno prošao rok trajanja.

"U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovnavozila", rekao je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, Boban Nikolić za Novosti. "Iako, naravno, nemamo ništa protiv uvoza polovnih vozila, jer nemaju svi da kupe novo, podaci su frapantni."

Ova asocijacija, pored novoregistrovanih modela, prati i tržište polovnjaka. Od ukupnog broja uvezenih vozila više od 30 hiljada jesa motorom EURO 3 standarda koji su stari između 13 do 19 godina! Sa EURO 4 motorom (stari 10-13 godina) je uvezeno oko 16 hiljada. Njih 8.325 zadovoljava EURO 5 normu (stari 3-8 godina), a samo 1.130 automobila ima moderne EURO 6 motore, koji se proizvode od 2015. godine.

Što se tiče novih vozila, u Srbiji je zaključno sa majom registrovano 13.160 novihputničkih i lakih komercijalnih vozila. Od tog broja 11 hiljada otpada na putnička vozila.

Ako vozite 20 godina star automobil (VIDEO)

Ono što posebno brine jeste masovan uvoz starijih dizelaša u Srbiju, koji su sve češće na "meti" mnogobrojnih evropskih gradova, jer su proglašeni najvećim zagađivačima i uzročnicima mnogih respiratornih bolesti. Oni prednjače nad benzincima u odnosu 60:40.

Srbi i dalje preferiraju "folksvagene". Skoro 10 hiljada polovnjaka ove marke je uvezeno u 2018. Sledi Opel (6.749 vozila), "Pežo" (5.851), "Reno" (4.832), "Fijat" (3.918)...

Trošimo stotine miliona na polovnjake

Za sada nema naznaka da će se nešto promeniti na ovom polju. Posebno kada je u pitanju naplata eko-takse, koja iznosi 12.000 dinara po toni vozila. Nju plaćaju uvoznici novih vozila, ali ne i fizička lica koja uvoze polovnjake.

Takođe, Srbija je među retkim evropskim zemljama u kojima nema subvencija za kupovinu hibridnih i električnih automobila, koji bi svakako uticali na ekološku sliku zemlje. Ove podsticaje bi morala da prati i mreža EV punjača, kojih sada ima i minimalnom broju.

Zanimljiva situacija u Nemačkoj

Nakon čuvene odluke suda u Lajpcigu da nemački gradovi mogu zabraniti ulaz dizelašima u centre, Hamburg je postao prvi grad koji je tu mogućnost sproveo i u delo. Međutim, zabranjen je saobraćaj EURO 5 i starijim modelima u samo dve deonice drugog po veličini nemačkog grada, što je izazvalo oštre reakcije.

Sada je na redu Štutgart koji je najavio zabranu dizelaša od januara 2019. Međutim, prema saznanjima portala SWR, saobraćaj će biti zabranjen EURO 4 i starijim dizelima. Prema nekim računicama, ovo će biti dovoljno da se nivo zagađenja spusti na nivo koji zahteva Evropska komisija. Inače, preko 80 nemačkih gradova prekoračuje tu normu u ovom trenutku.

Ova odluka glavnog grada Baden-Virtemberga razbesnela je ekološku organizaciju DUH koja je već tužila tu pokrajinu Baden-Virtemberg i Severnu Rajnu-Vestfaliju zbog visokog zagađenja u Štutgartu i Diseldorfu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.


Za sada nema ništa od najavljenog pooštravanja kriterijuma za uvoz polovnjaka.

Iako je ministar životne sredine Goran Trivan najavio da nećemo postati sigurna luka za "auto-otpad" iz Nemačke, i dalje se masovno uvoze automobili kojima je poodavno prošao rok trajanja.

"U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovnavozila", rekao je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, Boban Nikolić za Novosti. "Iako, naravno, nemamo ništa protiv uvoza polovnih vozila, jer nemaju svi da kupe novo, podaci su frapantni."

Ova asocijacija, pored novoregistrovanih modela, prati i tržište polovnjaka. Od ukupnog broja uvezenih vozila više od 30 hiljada jesa motorom EURO 3 standarda koji su stari između 13 do 19 godina! Sa EURO 4 motorom (stari 10-13 godina) je uvezeno oko 16 hiljada. Njih 8.325 zadovoljava EURO 5 normu (stari 3-8 godina), a samo 1.130 automobila ima moderne EURO 6 motore, koji se proizvode od 2015. godine.

Što se tiče novih vozila, u Srbiji je zaključno sa majom registrovano 13.160 novihputničkih i lakih komercijalnih vozila. Od tog broja 11 hiljada otpada na putnička vozila.

Ako vozite 20 godina star automobil (VIDEO)

Ono što posebno brine jeste masovan uvoz starijih dizelaša u Srbiju, koji su sve češće na "meti" mnogobrojnih evropskih gradova, jer su proglašeni najvećim zagađivačima i uzročnicima mnogih respiratornih bolesti. Oni prednjače nad benzincima u odnosu 60:40.

Srbi i dalje preferiraju "folksvagene". Skoro 10 hiljada polovnjaka ove marke je uvezeno u 2018. Sledi Opel (6.749 vozila), "Pežo" (5.851), "Reno" (4.832), "Fijat" (3.918)...

Trošimo stotine miliona na polovnjake

Za sada nema naznaka da će se nešto promeniti na ovom polju. Posebno kada je u pitanju naplata eko-takse, koja iznosi 12.000 dinara po toni vozila. Nju plaćaju uvoznici novih vozila, ali ne i fizička lica koja uvoze polovnjake.

Takođe, Srbija je među retkim evropskim zemljama u kojima nema subvencija za kupovinu hibridnih i električnih automobila, koji bi svakako uticali na ekološku sliku zemlje. Ove podsticaje bi morala da prati i mreža EV punjača, kojih sada ima i minimalnom broju.

Zanimljiva situacija u Nemačkoj

Nakon čuvene odluke suda u Lajpcigu da nemački gradovi mogu zabraniti ulaz dizelašima u centre, Hamburg je postao prvi grad koji je tu mogućnost sproveo i u delo. Međutim, zabranjen je saobraćaj EURO 5 i starijim modelima u samo dve deonice drugog po veličini nemačkog grada, što je izazvalo oštre reakcije.

Sada je na redu Štutgart koji je najavio zabranu dizelaša od januara 2019. Međutim, prema saznanjima portala SWR, saobraćaj će biti zabranjen EURO 4 i starijim dizelima. Prema nekim računicama, ovo će biti dovoljno da se nivo zagađenja spusti na nivo koji zahteva Evropska komisija. Inače, preko 80 nemačkih gradova prekoračuje tu normu u ovom trenutku.

Ova odluka glavnog grada Baden-Virtemberga razbesnela je ekološku organizaciju DUH koja je već tužila tu pokrajinu Baden-Virtemberg i Severnu Rajnu-Vestfaliju zbog visokog zagađenja u Štutgartu i Diseldorfu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.