Drumski saobraćaj godišnje odnese 1,35 MILIONA života

Poslednjih godina ukupan broj mrtvih na putevima u svetu ne prestaje da raste

MONDO/Marko Tanasković ilustracija
Drumski saobraćaj 1,35 miliona ljudi pogine godišnje u svetu
MONDO/Marko Tanasković ilustracija

Iako su novi automobili bezbedniji nego što su ikada ranije bili, broj ljudi koji strada u automobilskim nesrećama raste.

U svetu u saobraćajnim nesrećama strada čak 1,35 miliona godišnje, upozorila je Svetska zdravstvena organizacija (SZO), zabrinuta zbog manjka mera bezbednosti u siromašnim zemljama.

U godišnjem izveštaju o bezbednosti na putevima, SZO je navela i da su saobraćajne nesreće glavni uzrok smrti dece i mladih, od pet do 29 godina.

VOZAČI, obavezno pogledajte Niggorov novi spot

Poslednjih godina ukupan broj mrtvih na putevima u svetu ne prestaje da raste, pa je tako ove godine zabeleženo 1,35 miliona žrtava dok ih je pre nepunih deset godina, 2009. bilo više od 1,2 miliona.

"Te smrti su neprihvatljiva cena za mobilnost. Ne postoji nijedan izgovor za neaktivnost", navodi se u saopštenju generalnog direktora SZO Tedrosa Adanoma Gebrejesusa.

SZO je kao pozitivnu stvar navela to što je stopa smrtnosti u odnosu na svetsku populaciju poslednjih godina stabilizovana, čemu su pomogli napori bogatijih i srednje bogatih zemalja da povećaju bezbednost na putevima.

Nikada pijan u kola ili na motor - ŽIVOT NEMA REPRIZU!

Eksperti taj uspeh najviše pripisuju boljim zakonskim rešenjima koja se tiču glavnih rizika kao što su brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i nekorišćenje pojasa, kacige za motocikliste ili posebnog sedišta za decu.

Novi zakon o bezbednosti saobraćaja

Upravo su ovi faktori navedeni i za značajno povećanje bezbednosti drumskog saobraćaja i u Srbiji, posebno kada se pored period od poslednjih desetak godina u odnosu na poslednji 20 godina prošlog veka.

Navedena je i važnost infrastrukture poput trotoara i biciklističkih i motociklističkih staza, kao i poboljšanje standarda za vozila.

Ipak, dok se u bogatim zemljama stanje popravlja, nijedna siromašna zemlja nije zabeležila pad broja žrtava, najvećim delom zbog nedostatka mera za poboljšanje bezbednosti, navodi se u izveštaju.

Najveća stopa smrtnosti na putevima je u Africi (26,6 na 100.000 stanovnika), dok je najniža u Evropi (9,3 na 100.000 stanovnika).

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković ilustracija
Drumski saobraćaj 1,35 miliona ljudi pogine godišnje u svetu
MONDO/Marko Tanasković ilustracija

Iako su novi automobili bezbedniji nego što su ikada ranije bili, broj ljudi koji strada u automobilskim nesrećama raste.

U svetu u saobraćajnim nesrećama strada čak 1,35 miliona godišnje, upozorila je Svetska zdravstvena organizacija (SZO), zabrinuta zbog manjka mera bezbednosti u siromašnim zemljama.

U godišnjem izveštaju o bezbednosti na putevima, SZO je navela i da su saobraćajne nesreće glavni uzrok smrti dece i mladih, od pet do 29 godina.

VOZAČI, obavezno pogledajte Niggorov novi spot

Poslednjih godina ukupan broj mrtvih na putevima u svetu ne prestaje da raste, pa je tako ove godine zabeleženo 1,35 miliona žrtava dok ih je pre nepunih deset godina, 2009. bilo više od 1,2 miliona.

"Te smrti su neprihvatljiva cena za mobilnost. Ne postoji nijedan izgovor za neaktivnost", navodi se u saopštenju generalnog direktora SZO Tedrosa Adanoma Gebrejesusa.

SZO je kao pozitivnu stvar navela to što je stopa smrtnosti u odnosu na svetsku populaciju poslednjih godina stabilizovana, čemu su pomogli napori bogatijih i srednje bogatih zemalja da povećaju bezbednost na putevima.

Nikada pijan u kola ili na motor - ŽIVOT NEMA REPRIZU!

Eksperti taj uspeh najviše pripisuju boljim zakonskim rešenjima koja se tiču glavnih rizika kao što su brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i nekorišćenje pojasa, kacige za motocikliste ili posebnog sedišta za decu.

Novi zakon o bezbednosti saobraćaja

Upravo su ovi faktori navedeni i za značajno povećanje bezbednosti drumskog saobraćaja i u Srbiji, posebno kada se pored period od poslednjih desetak godina u odnosu na poslednji 20 godina prošlog veka.

Navedena je i važnost infrastrukture poput trotoara i biciklističkih i motociklističkih staza, kao i poboljšanje standarda za vozila.

Ipak, dok se u bogatim zemljama stanje popravlja, nijedna siromašna zemlja nije zabeležila pad broja žrtava, najvećim delom zbog nedostatka mera za poboljšanje bezbednosti, navodi se u izveštaju.

Najveća stopa smrtnosti na putevima je u Africi (26,6 na 100.000 stanovnika), dok je najniža u Evropi (9,3 na 100.000 stanovnika).

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković ilustracija
Drumski saobraćaj 1,35 miliona ljudi pogine godišnje u svetu
MONDO/Marko Tanasković ilustracija

Iako su novi automobili bezbedniji nego što su ikada ranije bili, broj ljudi koji strada u automobilskim nesrećama raste.

U svetu u saobraćajnim nesrećama strada čak 1,35 miliona godišnje, upozorila je Svetska zdravstvena organizacija (SZO), zabrinuta zbog manjka mera bezbednosti u siromašnim zemljama.

U godišnjem izveštaju o bezbednosti na putevima, SZO je navela i da su saobraćajne nesreće glavni uzrok smrti dece i mladih, od pet do 29 godina.

VOZAČI, obavezno pogledajte Niggorov novi spot

Poslednjih godina ukupan broj mrtvih na putevima u svetu ne prestaje da raste, pa je tako ove godine zabeleženo 1,35 miliona žrtava dok ih je pre nepunih deset godina, 2009. bilo više od 1,2 miliona.

"Te smrti su neprihvatljiva cena za mobilnost. Ne postoji nijedan izgovor za neaktivnost", navodi se u saopštenju generalnog direktora SZO Tedrosa Adanoma Gebrejesusa.

SZO je kao pozitivnu stvar navela to što je stopa smrtnosti u odnosu na svetsku populaciju poslednjih godina stabilizovana, čemu su pomogli napori bogatijih i srednje bogatih zemalja da povećaju bezbednost na putevima.

Nikada pijan u kola ili na motor - ŽIVOT NEMA REPRIZU!

Eksperti taj uspeh najviše pripisuju boljim zakonskim rešenjima koja se tiču glavnih rizika kao što su brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i nekorišćenje pojasa, kacige za motocikliste ili posebnog sedišta za decu.

Novi zakon o bezbednosti saobraćaja

Upravo su ovi faktori navedeni i za značajno povećanje bezbednosti drumskog saobraćaja i u Srbiji, posebno kada se pored period od poslednjih desetak godina u odnosu na poslednji 20 godina prošlog veka.

Navedena je i važnost infrastrukture poput trotoara i biciklističkih i motociklističkih staza, kao i poboljšanje standarda za vozila.

Ipak, dok se u bogatim zemljama stanje popravlja, nijedna siromašna zemlja nije zabeležila pad broja žrtava, najvećim delom zbog nedostatka mera za poboljšanje bezbednosti, navodi se u izveštaju.

Najveća stopa smrtnosti na putevima je u Africi (26,6 na 100.000 stanovnika), dok je najniža u Evropi (9,3 na 100.000 stanovnika).

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.