Podmlađeni "terenac" je dobio veliki broj promena, koje uključuju i kompletno novu ponudu motora
"Reno kadar" je prvi model ovog francuskog proizvodaca iz C-SUV segmenta, koji je trenutno deo automobilskog tržišta sa najvecim rastom. Od premijere ovog modela, proleca 2015. do sada je predstavljeno cak 15 "kadarovih" konkurenata.
Do sada je ukupno prodato 450.000 "kadara" u 50 zemalja širom sveta.
Iako se "reno" s njima uspešno borio, došlo je vreme da se original podmladi. Tako je Reno krajem prošle godine predstavio redizajnirani "kadar".
Sada je nov model stigao u Srbiju, pa je lokalna kancelarija Renoa organizovala regionalnu premijeru "kadara" faze dve, kako ga proizvodac zvanicno oznacava.
Ovo je bila prilika da se probaju i novi motori. Mi smo izabrali da prodemo oko 150 kilometara kombinovane vožnje po autoputu i magistralnom putu po Šumadiji za volanom modela sa 1,3-litarskim turbo-benzincem koji su zajednickim snagama napravili Reno i Daimler, odnosno Mercedes.
U pitanju je bazicna verzija od 140 konjskih snaga (jaca ima 160 KS) sa maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm. Osim ova dva benzinca, na raspolaganju su i dva dizelaša – 1,5-litarski od 115 KS i 1,7-litarski od 150 KS. Poslednji je dostupan sa 4x4 pogonom, dok je kod ostalih pogon samo na prednjim tockovima, ali sa opcionim sistemom Extended Grip. U kombinaciji sa M+S gumama ovaj sistem za sprecavanje proklizavanja poboljšava prianjanje u vožnji po blatu, snegu i peskovitim površinama.
Svi motori, i benzinski i dizelski, dolaze sa ugradenim filterom cestica.
Nov agregat se pokazao veoma dobro. Lepo je uskladen sa šestostepenim rucnim menjacem, a snage ima sasvim dovoljno bilo da je rec o preticanju na regionalnom putu ili penjanjem uz brdo na autoputu od Bubanj Potoka ka Beogradu.
Primetili smo da je u kabini veoma tiho, pa smo utiska da je Reno radio i na zvucnoj izolociji.
Promene unutra su u najvecem delu fokusirane na centralnu konzolu. Sedmoincni ekran info-zabavnog sistema R-link 2 sada je bolje integrisan u samu konzolu, a kontrola klime je veoma efektno i prakticno dizajnirana. Da, u pitanju je rešenje videno i u novom "reno kliju", ali i drugoj generaciji "dacije daster".
Test: Nova "dacija daster" (FOTO)
Izmenjena su i sedišta, koja su sada udobnija. Prednja imaju i zgodan produžetak sedalnog dela, koji narocito dobro dode prilikom dužih putovanja.
Prtljažnik ima zapreminu od 472 litara, koji se jednostavnim preklapanjem naslona zadnjeg sedišta, povecava na skoro 1.500 litara. Novina je i mogucnost preklapanja suvozacevog sedišta, pa se u "kadaru" mogu prevoziti i stvari dužine od 2,5 metara.
Prostor za prtljag poseduje i prakticni pod koji se može postaviti u dva nivoa.
Naravno, svaka "faza 2" podrazumeva i promene spoljašnjosti. Nov "kadar" je dobio novu, vecu masku u skladu sa ostatkom aktuelne Renoove ponude. Migavci su sada integrisani u prednji far i oblika su dnevnih LED svetla. Maglenke su takode promenjene – LED su i efektnijeg su cetvorougaonog oblika.
Pozadi je nov dizajn branika, kao i svetala, koja su sad kompletno izvedena u LED tehnologiji.
Prisutni su i novi hromirani elementi, koji daju "kadaru" i jednu suptilnu luksuznu notu.
Što se tice naprednih sigurnosno-bezbednosnih sistema, novi model poseduje automatska duga svetla, nadzor mrtvog ugla, sistem za parkiranje i maglenke s funkcijom pracenja smera kretanja vozila.
Tu su i adaptivni tempomat, kao i pomocni sistemi za držanje vozila u traci i automatskog kocenja u slucaju nužde. Oni zajedno daju "kadaru" drugi nivo autonomne vožnje.
"Kadar Black Edition"
Novi sportski paket opreme "Black Edition" predstavlja sada vrh ponude. On ukljucuje presvlake od Alcantare, plafonske presvlake crne boje, posebne zaštitne tepihe, kao i efektne crvene štepove. Spolja se ovaj model istice novim 19-incnim aluminijskim felnama, zaštitom podvozja napred i pozadi u kontrastnoj boji, kao i crnim kucištima retrovizora.
Što se cena tice "kadar" sa benzinskim motorima košta do 18.390 evra (1.3, 140 KS, paket opreme "Life") do 24.990 evra (1.3, 160 KS, paket opreme "Black Edition").
Najjeftiniji dizelaš sa 115 konjskih snaga košta 22.190 evra, dok ce model sa motorom 1.7 dCi od 150 KS, pogonom na sva 4 tocka i Bose paketom opreme koštati 29.090 evra.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.