"Neprilagođena, a ne velika brzina ubija"
Volvo je nedavno objavio da ce vec od naredne godine svi novi automobili ovog proizvodaca moci da idu maksimalno 180 kilometara na sat. Švedani žele na taj nacin da povecaju bezbednost u vožnji jer prema analizi americke agencije za bezbednost u saobracaju, prevelika brzina je bila uzrok 25 odsto pogibija u saobracaju tokom 2017. godine.
Sistem "pametnog ogranicenja brzine", kako ga Volvo naziva, deo je "Vizije 2020", koja ima za cilj smanjenje broja poginulih i teško povredenih u saobracaju. Osim maksimalne brzine, postojala bi i opcija da se brzina automatski ogranici u zavisnosti od lokacije gde se automobil nalazi, poput zona oko škola ili bolnica.
Najava se poklapa usvojenim predlogom Evropske agencije za bezbednost saobracaja, po kom ce svi novi automobili dobiti poseban sistem za ogranicenje brzine, kao i mogucem ogranicenju brzine na svim nemackim "autobanovima".
Volvo, osim što je uzburkao javnost, izazvao je reakciju konkurencije.
BMW se ne slaže sa ovom idejom i misli da je to pogrešan signal. Oni su istakli da su njihovi automobili bezbedni i pri maksimalnim brzinama, a posebno su istakli efikasnost kocnica.
"Neprilagodena, a ne velika brzina ubija", bila je reakcija ljudi iz Folksvagena, koji isticu da se fatalne nesrece dešavaju i pri daleko nižim brzinama od 180 kilometara na sat. Oni su mišljenja da ogranicenje brzine treba da postoji ali samo na odredenim deonicama, poput delova puta koji imaju oznaku "crna tacka" ili su cesto optereceni gustim saobracajem.
Ogranicenje maksimalne brzine bi znacajno uticalo na smanjenje troškova razvoja buducih modela, smatraju iz Mercedesa, jer se više ne bi vodila briga o visokim opterecenjima pri maksimalnim brzinama. Ovde se pre svega misli na sisteme kocenja, koji bi morali biti efikasni i pri izrazito velikim brzinama.
Jedan od glasnijih protivnika brojnih novina, poput elektricnih vozila, u automobilskoj industriji, direktor PSA Karlos Tavares "glasa" za slobodu – bez ogranicenja brzine u Evropi. "Kao gradanin ove regije, verujem da je jedna od snaga Evrope razlicitost i kreativnost koju stvara sloboda", rekao je Tavares, a onde se upitao da li je jedan ovakavpredlog posledica cinjenice da "neki proizvodi ne mogu da rade odredene stvari".
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.