Volvo ograničava brzinu na 180: Šta kaže konkurencija

"Neprilagođena, a ne velika brzina ubija"

MONDO/Stefan Stojanović 
Volvo ograničava maksimalnu brzinu na 180 kmh reakcije BMW Mercedes VW PSA
MONDO/Stefan Stojanović 

Volvo je nedavno objavio da će već od naredne godine svi novi automobili ovog proizvođača moći da idu maksimalno 180 kilometara na sat. Šveđani žele na taj način da povećaju bezbednost u vožnji jer prema analizi američke agencije za bezbednost u saobraćaju, prevelika brzina je bila uzrok 25 odsto pogibija u saobraćaju tokom 2017. godine.

Sistem "pametnog ograničenja brzine", kako ga Volvo naziva, deo je "Vizije 2020", koja ima za cilj smanjenje broja poginulih i teško povređenih u saobraćaju. Osim maksimalne brzine, postojala bi i opcija da se brzina automatski ograniči u zavisnosti od lokacije gde se automobil nalazi, poput zona oko škola ili bolnica.

Najava se poklapa usvojenim predlogom Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, po kom će svi novi automobili dobiti poseban sistem za ograničenje brzine, kao i mogućem ograničenju brzine na svim nemačkim "autobanovima".

Volvo, osim što je uzburkao javnost, izazvao je reakciju konkurencije.

MONDO/Marko Tanasković BMW M modeli

BMW se ne slaže sa ovom idejom i misli da je to pogrešan signal. Oni su istakli da su njihovi automobili bezbedni i pri maksimalnim brzinama, a posebno su istakli efikasnost kočnica.

"Neprilagođena, a ne velika brzina ubija", bila je reakcija ljudi iz Folksvagena, koji ističu da se fatalne nesreće dešavaju i pri daleko nižim brzinama od 180 kilometara na sat. Oni su mišljenja da ograničenje brzine treba da postoji ali samo na određenim deonicama, poput delova puta koji imaju oznaku "crna tačka" ili su često opterećeni gustim saobraćajem.

undefined Mercedes AMG GT R sajam automobila

Ograničenje maksimalne brzine bi značajno uticalo na smanjenje troškova razvoja budućih modela, smatraju iz Mercedesa, jer se više ne bi vodila briga o visokim opterećenjima pri maksimalnim brzinama. Ovde se pre svega misli na sisteme kočenja, koji bi morali biti efikasni i pri izrazito velikim brzinama.

Jedan od glasnijih protivnika brojnih novina, poput električnih vozila, u automobilskoj industriji, direktor PSA Karlos Tavares "glasa" za slobodu – bez ograničenja brzine u Evropi. "Kao građanin ove regije, verujem da je jedna od snaga Evrope različitost i kreativnost koju stvara sloboda", rekao je Tavares, a onde se upitao da li je jedan ovakavpredlog posledica činjenice da "neki proizvodi ne mogu da rade određene stvari".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 
Volvo ograničava maksimalnu brzinu na 180 kmh reakcije BMW Mercedes VW PSA
MONDO/Stefan Stojanović 

Volvo je nedavno objavio da će već od naredne godine svi novi automobili ovog proizvođača moći da idu maksimalno 180 kilometara na sat. Šveđani žele na taj način da povećaju bezbednost u vožnji jer prema analizi američke agencije za bezbednost u saobraćaju, prevelika brzina je bila uzrok 25 odsto pogibija u saobraćaju tokom 2017. godine.

Sistem "pametnog ograničenja brzine", kako ga Volvo naziva, deo je "Vizije 2020", koja ima za cilj smanjenje broja poginulih i teško povređenih u saobraćaju. Osim maksimalne brzine, postojala bi i opcija da se brzina automatski ograniči u zavisnosti od lokacije gde se automobil nalazi, poput zona oko škola ili bolnica.

Najava se poklapa usvojenim predlogom Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, po kom će svi novi automobili dobiti poseban sistem za ograničenje brzine, kao i mogućem ograničenju brzine na svim nemačkim "autobanovima".

Volvo, osim što je uzburkao javnost, izazvao je reakciju konkurencije.

MONDO/Marko Tanasković BMW M modeli

BMW se ne slaže sa ovom idejom i misli da je to pogrešan signal. Oni su istakli da su njihovi automobili bezbedni i pri maksimalnim brzinama, a posebno su istakli efikasnost kočnica.

"Neprilagođena, a ne velika brzina ubija", bila je reakcija ljudi iz Folksvagena, koji ističu da se fatalne nesreće dešavaju i pri daleko nižim brzinama od 180 kilometara na sat. Oni su mišljenja da ograničenje brzine treba da postoji ali samo na određenim deonicama, poput delova puta koji imaju oznaku "crna tačka" ili su često opterećeni gustim saobraćajem.

undefined Mercedes AMG GT R sajam automobila

Ograničenje maksimalne brzine bi značajno uticalo na smanjenje troškova razvoja budućih modela, smatraju iz Mercedesa, jer se više ne bi vodila briga o visokim opterećenjima pri maksimalnim brzinama. Ovde se pre svega misli na sisteme kočenja, koji bi morali biti efikasni i pri izrazito velikim brzinama.

Jedan od glasnijih protivnika brojnih novina, poput električnih vozila, u automobilskoj industriji, direktor PSA Karlos Tavares "glasa" za slobodu – bez ograničenja brzine u Evropi. "Kao građanin ove regije, verujem da je jedna od snaga Evrope različitost i kreativnost koju stvara sloboda", rekao je Tavares, a onde se upitao da li je jedan ovakavpredlog posledica činjenice da "neki proizvodi ne mogu da rade određene stvari".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Stefan Stojanović 
Volvo ograničava maksimalnu brzinu na 180 kmh reakcije BMW Mercedes VW PSA
MONDO/Stefan Stojanović 

Volvo je nedavno objavio da će već od naredne godine svi novi automobili ovog proizvođača moći da idu maksimalno 180 kilometara na sat. Šveđani žele na taj način da povećaju bezbednost u vožnji jer prema analizi američke agencije za bezbednost u saobraćaju, prevelika brzina je bila uzrok 25 odsto pogibija u saobraćaju tokom 2017. godine.

Sistem "pametnog ograničenja brzine", kako ga Volvo naziva, deo je "Vizije 2020", koja ima za cilj smanjenje broja poginulih i teško povređenih u saobraćaju. Osim maksimalne brzine, postojala bi i opcija da se brzina automatski ograniči u zavisnosti od lokacije gde se automobil nalazi, poput zona oko škola ili bolnica.

Najava se poklapa usvojenim predlogom Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, po kom će svi novi automobili dobiti poseban sistem za ograničenje brzine, kao i mogućem ograničenju brzine na svim nemačkim "autobanovima".

Volvo, osim što je uzburkao javnost, izazvao je reakciju konkurencije.

MONDO/Marko Tanasković BMW M modeli

BMW se ne slaže sa ovom idejom i misli da je to pogrešan signal. Oni su istakli da su njihovi automobili bezbedni i pri maksimalnim brzinama, a posebno su istakli efikasnost kočnica.

"Neprilagođena, a ne velika brzina ubija", bila je reakcija ljudi iz Folksvagena, koji ističu da se fatalne nesreće dešavaju i pri daleko nižim brzinama od 180 kilometara na sat. Oni su mišljenja da ograničenje brzine treba da postoji ali samo na određenim deonicama, poput delova puta koji imaju oznaku "crna tačka" ili su često opterećeni gustim saobraćajem.

undefined Mercedes AMG GT R sajam automobila

Ograničenje maksimalne brzine bi značajno uticalo na smanjenje troškova razvoja budućih modela, smatraju iz Mercedesa, jer se više ne bi vodila briga o visokim opterećenjima pri maksimalnim brzinama. Ovde se pre svega misli na sisteme kočenja, koji bi morali biti efikasni i pri izrazito velikim brzinama.

Jedan od glasnijih protivnika brojnih novina, poput električnih vozila, u automobilskoj industriji, direktor PSA Karlos Tavares "glasa" za slobodu – bez ograničenja brzine u Evropi. "Kao građanin ove regije, verujem da je jedna od snaga Evrope različitost i kreativnost koju stvara sloboda", rekao je Tavares, a onde se upitao da li je jedan ovakavpredlog posledica činjenice da "neki proizvodi ne mogu da rade određene stvari".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.