U moru vesti iz Frankfurta koje najavljuju pojavljivanje brojnih električnih vozila u narednih nekoliko godina, pojavila se i jedna potpuno drugačija. Glas razuma, rekli bismo.
Karlos Tavaris, glavnokomandujući PSA grupacije (Pežo, Sitroen i Opel), jedan je od retkih koji su stali u odbranu postojeće tehnologije motora sa unutrašnjim sagorevanjem. On je na frankfurtskom sajmu automobila izjavio da potpuna zabrana korišćenja vozila sa takvim motorima, kao i forsiranje priče o e-vozilima, može dovesti celu industriju u problem.
Pozivajući ostale proizvođače da se „dozovu pameti“, prozvao je i vlade brojnih evropskih zemalja da prestanu sa diktatima automobilskoj industriji.
„Želim da budem vrlo jasan ovde“, rekao je u Frankfurtu, „mi prelazimo iz tehnološko neutralne ere u doba forsirano elektro trendovima. Od sada je naučni razvoj u rukama vlada, koje će biti odgovorne za sigurnost u elektro vozilima.“
Tavaris takođe smatra da je trenutna politika subvencionisanja električnih automobila loša, jer se forsira njihova kupovina, a rizikuju se radna mesta, profitabilnost, a samim tim i održivost motorne industrije.
„Imamo evropska ministarstva koja zabranjuju korišćenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, mi toga moramo da se pridržavamo. Dakle, čeka nas velika transformacija, potpuno redizajniranje postojećih platformi, kao i edukovanje ljudi. A ako se pokaže u budućnosti da elektrifikacija nije profitabilna, bićemo u velikom problemu“, upozorio je Tavaris.
Pozivajući na širu raspravu o ovoj temi, podsetio je i da forsiranjem električnih automobila koji su skuplji od klasičnih, može doći do toga da će ili industrija biti ugrožena ili će manje ljudi moći da priušti automobil „što predstavlja širi socijalni problem“.
Tavaris je takođe rekao da će takvi propisi o elektrifikaciji ograničiti inovacije, kao što je PSA-ov „sistem hibridnog vazduha“ (Hybrid Air). Reč je o tehnologiji koju je ova grupacija predstavila pre nekoliko godina, a bazira se na jeftinom sistemu koji uz pomoć komprimovanog vazduha daje dodatnu snagu vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
„Da smo nastavili sa razvojem ovog sistema, on bi do sada bio mrtav“, rekao je on, „jer iako je visoko efikasan, nije električan. To je zaista loša vest iz perspektive građana.“
Pogledajte koncept rada „sistema hibridnog vazduha“ (Hybrid Air):