Skupština grada Beograda usvojila je nakon višečasovne rasprave predlog odluke o izradi plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema.

Odbornici su, između ostalog, usvojili i više planova i izmena i dopuna planova generalne i detaljne regulacije za delove opština Obrenovac, Novi Beograd, Zemun, Surčin, Voždovac, Zvezdara, Rakovica, Mladenovac i Lazarevac.

Današnju sednicu je obeležila rasprava o metrou, ali i deponiji Vinča.

Šef odborničke grupe Saveza za Srbiju, bivši gradonačelnik Dragan Đilas, ocenio je danas da izgradnja prve linije metroa u Beogradu nikako ne može početi 2020. godine kako je obećala vlast u Beogradu, a aktuelni zamenik gradonačelnika, Goran Vesić, rekao da će izgradnja prve linije sigurno početi do kraja te godine.

Đilas je u gradskom parlamentu kazao da odbornici Saveza za Srbiju neće glasati za predlog odluke o izradi Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metroa sistema, koji je na dnevnom redu današnje sednice.

On je kazao da ne može podržati taj plan jer predviđa izgradnju metroa suprotnu planu koji je Skupština Beograda usvojila u njegovom mandatu, a koji je između ostalog predviđao da metro (odnosno laki šinski prevoz, jer metro po definiciji ide ispod zemlje) na Novom Beogradu ide iznad zemlje zbog sastava tamošnjeg zemljišta.

Đilas je kazao da će izrada Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu trajati 27 meseci što, kako je naveo, znači da će 1. oktobra 2020. godine biti najranija mogućnost njegovog usvajanja.

"Osim ako se izgradnja metroa ne krene bez procesa javnih nabavki, tendera, izbora tenderskim putem kompanije ili firme koja će graditi metro u Beogradu, mi ne možemo nikako početi izgradnju metroa 2020. godine", kazao je Đilas.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kazao je da će sigurno izgradnja metroa početi do kraja 2020. godine.

"Metro će se raditi u fazama. Biće urađeno sve što je neophodno da bi metro počeli 2020. godine", istakao je Vesić i dodao da se procenjuje da će prva linija metroa koštati milijardu i 300 miliona evra, a da će obe linije koštati više od četiri milijarde evra.

On je kazao da je danas bio na sastanku s predsednikom države Aleksandrom Vučićem sa francuskim kompanijama koje rade studije izvodljivosti za metro.

"Mi ćemo za razliku od Đilasa i njegovih praznih obećanja početi da gradimo metro, kako smo obećali. Uspećemo da ostvarimo san", kazao je Vesić i dodao da će biti rešene saobraćajne gužve u Beogradu gradnjom metroa.

Đilas: Jedini pravi razvojni projekat - metro

On je rekao da ne može da veruje da Đilas glasa protiv metroa samo zato što je "uvređena mlada".

"Nema razloga da se Đilas brine, jer uprkos njegovim željama metro će biti i imaće priliku da se vozi njim. Mi ćemo ostvariti ono što smo obećali!", kazao je Vesić.

On je istakao da tek kada bude završena studija izvodiljivosti 10. februara moći će da se kaže koliko će trajati izgradnja prve linije metroa, a da se procenjuje da može trajati između četiri i šest godina.

(ZLO)UPOTREBA DEPONIJE U VINČI

Sednica Skupštine grada Beograda počela je danas pokušajem opozicije da na dnevni red ponovo stavi Ugovor o javno-privatnom parnerstvu za deponiju u Vinči iz 2011. godine. Zamenik gradonačelnika Vesić označio je to kao ponovu zloupotrebu Skupštine i pokušaj zaustavljanja uspešnih gradskih projekata.

Skupštinska većina je odbila predlog odborničke grupe Savez za Srbiju (SzS) da se to uvrsti u dnevni red.

Vesić:Za metro u Beogradu potrebna politička volja

Nikola Jovanović iz SzS je rekao da ta investicija objektivno vredi, što je, kaže, sam Grad utvrdio 2011. godine, 179 miliona evra i da je to investicija koja je Beograd mogla da košta 100 miliona evra, imajući u vidu i bespovratne donacije EU za zelenu ekonomiju, "a koštaće, tvrdi, minimum 1,15 milijardi evra u narednih 30 godina".

Kako je dodao, čak je i gradsko pravobranilaštvo dalo negativno mišljenje, odnosno odbilo da da saglasnost na ovaj ugovor.

Na to je reagovao zamenik gradonačelnika, rekavši da je SNS zapanjena time što se ponovo zloupotrebljava skupština i što se ponovo iznose lažne informacije.

"Ovo je sve naknadna pamet, pokušaj da se zaustave gradski projekti koji uspevaju. Ponosni smo što će Beograd rešiti svoj ekološki problem", rekao je Vesić novinarima.

Prethodno, na sednici, ukazao je da je 109 gradskih odbornika već dva puta raspravljalo o ovom javnom privatnom partnerstvu i svim njegovim aspektima.

"Proces je trajao više od dve godine i za te dve godine u transparentnom procesu, u kome su učestvovale najveće svetske kompanije, dobili smo ugovor koji je rešio jedan od najvećih ekoloških problema Beograda", rekao je Vesić.