Odbornici Skupštine grada Beograda u četvrtak, 16. maja, razmatraće niz predloga, među kojima je i odluka o osnovanju javno-komunalnog preduzeća za izgradnju i obavljanju prevoza putnika metroom i razvoj gradske železnice u Beogradu.
Metro je gotovo "večita" tema u Beogradu. O ovom vidu prevoza priča se više decenija, a bio je i u planu dok je gradonačelnik bio Branko Pešić, koji se smatra jednim od najboljih upravljača glavnim gradom Srbije (nekada Jugoslavije).
Aktuelne gradske vlasti prethodnih meseci, pa i godina, takođe su najavljivale početak radova na izgradnji metroa, što je izazvalo polemiku u javnosti. Krajem decembra prošle godine, odlukom gradske skupštine, osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 milijardi evra, od čega će prva faza koštati 1,3 milijarde evra.
"Planirane su dve linije metroa: prva od Žarkova i Železnika do Mirijeva, ali u prvoj fazi samo do Karaburme. Druga linija planirana je od Ustaničke do Zemuna, s tim da će jedan krak te linije ići prema Ulici Jurija Gagarina. Prva linija će biti duga 22 kilometra, u prvoj fazi će dužina iznositi 17 kilometara, dok će druga biti duga oko 20 kilometara", rekao je Vesić 26. decembra 2018. godine.
Delegacija glevnog grada Srbije, koju je predvodio upravo Vesić, boravila je u ponedeljak u Briselu, gde je planirano otvaranje kancelarije Beograda, a to bi trebalo da doprinese boljem predstavljanju i jačanju podrške Evropske unije za projekte koji su planirani u narednih desetak godina.
Planirane investicije za projekte su 12 milijardi evra, a očekuje se da se pojedini sprovedu uz podršku EU, koja i inače već finansira određene radove u Beogradu, poput rekonstrukcija ulica i trgova.
Jedan od tih kapitalnih projekata je i metro, čija bi izgradnja, najavljuje Vesić, trebalo da počne 2020. godine.
Prema rečima Vesića, Beograd očekuje i izgradnja dva nova mosta preko Dunava i Save, kao i izgradnja dva tunela, jednog u samom centru grada, a drugog ispod Topčidera.
OVO JE PLAN KOJI JE SVOJEVREMENO PREDSTAVLJEN:
Takozvani "smart plan 2021/2027/2033". predviđa ulaganja u putnu infrastrukturu, koja podrazumevaju izgradnju:
1. Mosta preko Save
2. Mosta kod Ade Huje
3. Tunela koji bi spojio Savski amfiteatar i Bulevar despota Stefana
4. Tunela kroz Topčider.
Osim ovih, Vesić je domaćinima u Briselu, a tamo su bili i predstavnici Saveza nemačkih gradova i direktori kancelarija Berlina i Frankfurta, predstavio još neke projekte, navodeći i žičaru od Kalemegdana do Ušća (iako su i stručna javnost i SANU i evropske organizacije za zaštitu kulturnih dobara, izričito protiv)...
Najavio je i uređivanje deponije u Vinči, izgradnju fabrike za preradu otpadnih voda, rekonstrukciju Ulice kneza Miloša (radovi u 2020. godini), četiri nove podzemne garaže, železničku liniju od aerodroma do centra grada, kao i Nacionalni stadion u Surčinu.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti