• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Busplus se ukida od sledeće godine?

Izvor mondo.rs Izvor Blic.rs

Narednu godinu mogao bi da obeleži najavljeni početak gradnje metroa, izmeštanje Starog savskog mosta, ali i – ukidanje Busplus sistema.

 Busplus se ukida od sledeće godine? Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Grad Beograd je, naime, pre nekoliko dana raspisao tender za izradu projekta unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnbom gradskom prevozu na teritoriji Beograda čiji je cilj, kako stoji u dokumentaciji, priprema budućih aktivnosti u cilnju prevođenja postojećeg sistema u željeno stanje bez skokovitih promena i nepredviđenih okolnosti.

Možda će vas zanimati

Busplus sistem je stupio na anagu 2012.godine, ali je veoma interesantno da, prema tenderskoj dokumenataciji ugovor ističe već i septrembru 2020.godine pošto je desetogodišnja saradanja Grada Beograda i firme “Apex” ozvaničena u septembru 2010. godine, piše "Blic."

Tender u drugoj polovini 2020.

"BusPlus ugovor ističe u 2020. i u drugoj polovini naredne godine moramo da raspišemo novi tender. Da bismo bili spremni za taj tender, pustili smo jednu javnu nabavku koja bi trebalo da definiše šta će Beograd tražiti od partnera koji će raditi naplatu karata. Sada tačno znamo šta želimo od partnera, a imamo i neko desetogodišnje iskustvo", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za "Telegraf".

 Od prvog dana Busplus je bio nameti kritika, opravdanih ali i neopravdanih.

Privatni partner je uložio u opremu i softver vredne 12.15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da na osnovu ugovora svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

”Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostatka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog brojam neefikasnog načina utuživanja korisnika...”, stoji u dokumentu Grada Beograda.

Takođe, kao potencijalni problemi su označeni i davanje besplatnog prevoza za lica starija od 65 godina, ukidanje obavezne validacije za putnike sa mesečnim kartama.

Pročitajte i ovo

Komentari 120

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

dacha

Interesantno kako se u ovoj zemlji sve zivo privatizuje, al se javna preduzeca i dalje drze, ili se privatizuju delimicno kako bi pojedini lesinari mogli da je crpe bez kraja. Pa SNS je obecavao jos 2011. da se prva stvar koju ce uraditi kad osvoje vlast biti ukidanje bus plusa, i evo smo 8 godina kasnije na istom mestu, a opet idu izbori. Nije njima cilj kvalitetniji prevoz i zadovoljniji gradjani, vec bolja naplata karata jer shvataju da ovo ne ide. I ne, nece se smanjiti cena karata na tipa 30-40 dinara, eventualno staviti po kondukter u svaki prevoz, sto bi bilo razumno i korisno, vec ce se verovatno uposliti mala armiju batinasa (navijaci nekog klubu, znamo svi kojeg) koji ce ici sa kontrolorima, dati im dozvolu za oruzje i pendrek, pa ajde nemoj da platis kartu!

Nikola Sadžaković

Prvo i osnovno, sredite ulice,mnogo je vozača koji uključuje stop svetlo ili se parkiraju tako da im štrči zadnji kraj automobila.Onda povući olupine i pustiti nova sredstva GSP-a, polovne popravite.I na kraju neka naprave prolaze kao za ski-pas na Kopaoniku.I mani te se trgova, fontana, gondola itd.

Janko

Glavni problem je besparica! Mnogo ima onih koji ne mogu da plaćaju tu cenu prevoza, a to povlači i mnogo onih koji imaju a neće da plaćaju. Mesečna je premnogo za veliki broj ljudi, pa treba naći način da se olakša onima koji nemaju, a do sada je olakšavano onima koji imaju, npr kupiš kartu za celu godinu, dobiješ mesec gratis i slično. Tek kad svi budu mogli da plaćaju karte, slobodno upregnite narod kontrolama. Ovakav sistem liči na danak u krvi.