Grad Beograd je, naime, pre nekoliko dana raspisao tender za izradu projekta unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnbom gradskom prevozu na teritoriji Beograda čiji je cilj, kako stoji u dokumentaciji, priprema budućih aktivnosti u cilnju prevođenja postojećeg sistema u željeno stanje bez skokovitih promena i nepredviđenih okolnosti.

Busplus sistem je stupio na anagu 2012.godine, ali je veoma interesantno da, prema tenderskoj dokumenataciji ugovor ističe već i septrembru 2020.godine pošto je desetogodišnja saradanja Grada Beograda i firme “Apex” ozvaničena u septembru 2010. godine, piše "Blic."

Tender u drugoj polovini 2020.

"BusPlus ugovor ističe u 2020. i u drugoj polovini naredne godine moramo da raspišemo novi tender. Da bismo bili spremni za taj tender, pustili smo jednu javnu nabavku koja bi trebalo da definiše šta će Beograd tražiti od partnera koji će raditi naplatu karata. Sada tačno znamo šta želimo od partnera, a imamo i neko desetogodišnje iskustvo", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za "Telegraf".

 Od prvog dana Busplus je bio nameti kritika, opravdanih ali i neopravdanih.

Privatni partner je uložio u opremu i softver vredne 12.15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da na osnovu ugovora svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

”Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostatka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog brojam neefikasnog načina utuživanja korisnika...”, stoji u dokumentu Grada Beograda.

Takođe, kao potencijalni problemi su označeni i davanje besplatnog prevoza za lica starija od 65 godina, ukidanje obavezne validacije za putnike sa mesečnim kartama.