BusPlus nova pravila za placanje pocela

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Beograd

Počele nove mere za BusPlus: Do 20. u mesecu pravdanje troškova za prevoz

Autor mondo.rs Izvor rts
Autor mondo.rs Izvor rts

Mnogi poslodavci ovih dana obaveštavaju zaposlene da treba da donesu račune za gradski prevoz ili benzin, ako na posao dolaze svojim automobilom. Nadoknada se isplaćuje na kraju meseca, a ne na početku, jer se računi donose do 20. u mesecu.

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Po Zakonu o radu svi poslodavci moraju da isplate prevoz zaposlenima.

Poslodavci imaju tri mogućnosti. Jedna je da se donesu računi o dopunama "Bus plus" kartica i račune za gorivo. Za iznose do 3.914 ne plaća se porez, a sve preko toga se oporezuje sa 10 odsto, navodi RTS.

Možda će vas zanimati

Druga mogućnost jeste da se sa gradskim prevoznikom postigne dogovor da se "Bus plusu", na primer, plati direktno za sve zaposlene.

Treća mogućnost je da se prevoz isplaćuje kao zarada, ali su troškovi preveliki, pa na primer ako se zaposlenima za prevoz plati osam miliona, sa porezom i doprinosima trošak je oko 14 i po miliona.

Zaposlenima se trošak za prevoz refundira na kraju, a ne na početku meseca.

U javnim preduzećima se sve to radi od februara prošle godine. Ivanka Milošević iz Gradskog sekretarijata za javni prevoz kaže da se efekti vide.

"Prodaja pretplatnih karata u decembru u odnosu na februar 2019. je uvećana za preko 7.000 komada za nova pravna lica koja su pristupila sistemu i direktno uplaćuju pretplatne karte preko Bus-plusa", navodi Miloševićeva.

Očekuje da će poslodavci da se opredele da plate naknade za dolazak zaposlenih kupovinom pretplatnih karata, pogotovo jer mogu ostvariti popuste do 25 odsto u zavisnosti od toga koliko pretplatnih karata kupe.

Ivanka Milošević kaže da su procene da više od 200.000 zaposlenih koristi javni prevoz, a ne kupuje pretplatne karte, pa je budžet oštećen za 600 miliona dinara mesečno.

"Ako bi se prodaja povećala za 100.000, svake godine bi se moglo kupiti 180 novih vozila, što bi značilo da bi se za četiri do pet godina potpuno obnovio vozni park GSP-a", navela je Ivanka Milošević.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 36

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

dusan-

"Ivanka Milošević iz Gradskog sekretarijata za javni prevoz kaže da se efekti vide" - ona efekte vidi od kako je svoju zadnjicu uvalila u stranacku fotelju ovog sekretarijata,gde dobija redovnu platu za koju samo mozemo da nagadjamo koliko iznosi...oni su utvrdili (ona) da 200000 ljudi koristi prevoz ali ne kupuje kartu (znaci svercuju se),pa je lakse da uvedu ove retardirane mere nego da kojim slucajem pojacaju efikasnost kontrola...a onda se postavlja pitanje,cemu sluze kontrole,ko je tu zaposlen,po kom osnovu (partijskom),i za sta dobijaju platu?? i jos jedna stvar,kaze da kada bi se povecala prodaja karata za 100000,koliko buseva bi se moglo kupiti...koliko bi se tek buseva moglo kupiti,kada bi manje trpali u svoje dzepove?

Zasto

Bus Plus je u vlasnistvu turske firme. Zar su se zato nasi preci borili da u slobodnom Beogradu placamo turcima da se vozimo. Ukinuti Bus Plus, vratiti naplatu u GSP, smanjiti mesecnu kartu na 1500 dinara (dok prosecna plate ne bude bar 1200€) i naplata ce biti bolja.

Pravda za narod

Prevoz gradskim saobracajem je usluga koju prevoznik treba da pruzi kotisniku usluge tj. gradjanima kojibse prevoze. Znaci prvo se autobusi dovedu u red, a narocito vozaci, pa se onda naplati usluga. A ne da narod plati da se kupe autobusi i da za mesec u kojem se prevozio dobije novac u sledecem mesecu. Poslodavci treba valjda da plate da dodjemo na radno mesto. Na krajeu meseca se placa za ostvareni rad.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader