Kako stoji u konkursnoj dokumentaciji, vrednost gradskog zemljišta stalno raste i izgradnja saobraćajne infrastrukture zahteva značajna finsnsijska sredstva, dok, sa druge strane troškovi, troškovi održavanja plovidbenih uslova na vodnim putevima na velikim rekama relativno opadaju, jer služe i drugim privrednim namenama.

"Plovni put, u gradovima gde postoje prirodni uslovi, postaje konkurent kopnenim saobraćajnicama, kako po kapacitetu koji pruža, tako i zbog manjeg broja negativnih faktora koji utiču na plovnu sposobnost saobraćajnice. Svojim položajem, a posebno orijentacijom u prostornom razvoju (od Obrenovca do Zemuna i Grocke), grad Beograd ima uslove za razvoj rečnog prevoza putnika", navodi se i dodaje da razvoj ove vrste usluga zahteva dubinsku analizu.

U dokumentu je, navodi eKapija, istaknuto da rečni prevoz putnika može da doprinese rasterećenju saobraćajne infrastrukture, smanjenju nivoa zagađenja i buke u centralnim gradskim zonama, razvoju sektora transporta kroz otvaranje novi radnih mesta.

Studija opravdanosti treba da sadrži analizu postojećeg stanja sistema javnog linijskog prevoza putnika u Beogradu, uporednu analizu vodnog javnog prevoza u gradovima u kojima on već funkcioniše, analizu potencijalnih lokacija pristaništa, definisanje mreže linija, redova vožnje, plovila, predlog cena prevoza i tipova voznih karata.

Isto tako, traži se i procena potrebnih investicija, uticaja na životnu sredinu i dfinisanje akcionog plana za implementaciju.

U okviru studije potrebno je obaviti i anketu potencijalnih korisnika ovakve vrste javnog prevoza.

Konkurs je otvoren do 12. februara 2020. godine, a istog dana biće obavljeno i javno otvaranje ponuda.