Osim konkretnih mera koje već daju rezultate, Radojičić dodaje da je napravljen niz planova i da su inicirani kapitalni projekti, koji će trajno izmeniti Beograd i život u njemu, te obezbediti čistiju i zdraviju budućnost svih građana.
"Važno je istaći da su, prema podacima Gradskog zavoda za javno zdravlje i Sektretarijata za zaštitu životne sredine Grada Beograda, maksimalne dnevne koncentracije zagađujućih materija na teritoriji Beograda u padu prethodnih godina", istakao je Radojičić.
On je dodao da je to još značajnije ako se ima u vidu da se u Beogradu registruje čak 50.000 vozila više svake godine.
"Ugašen je veliki broj kotlarnica koje su koristile mazut i ugalj kao energent i priključene su na sistem daljinskog grejanja. Smanjila se emisija zagađujućih materija u vazduh iz TE "Nikola Tesla" A i B, kao i emisija štetnih materija iz saobraćaja", rekao je Radojičić.
Prema njegovim rečima to se učinilo kroz modernizovanje voznog parka, kroz nabavku 244 nova autobusa u prethodnoj godini koji su svi sa EURO 5 i EURO 6 motorima, a u skladu sa zahtevima EU u pogledu emisija, izgradnju biciklističkih staza i proširenje pešačkih zona.
On je dodao da se radi i na velikim projektima u oblasti energetske efikasnosti.
"Intenzivan saobraćaj, toplotna postrojenja i spaljivanje uglja i drvne mase su najznačajniji izvori zagađenja vazduha u Beogradu, a bitno je da građani znaju da se i na ovom planu radi na visoko stručan način i uz poštovanje najviših evropskih i svetskih standarda", dodao je Radojičić.
Gradonačelnik Beograda je podsetio da grad intenzivno sarađuje, pre svega sa Ministarstvom za zaštitu životne sredine, kao i svim drugim nadležnim institucijama na nacionalnom nivou, kako bi se sveobuhvatno pristupilo kompleksnom problemu za koji nije moguće naći instant rešenje.
"Nažalost, ova tema se koristi u dnevnopolitičke svrhe i sve je više pokušaja da se nipodaštavaju napori velikog broja stručnjaka koji predano rade na trajnom prevazilaženju problema zagađenja u Beogradu, za šta upravo prethodne vlasti nisu imale rešenje, planove i realne aktivnosti", poručio je Radojičić.
On je istakao da se posle mnogo decenija konačno rade kapitalni projekti, spalionica Vinča koja obezbeđuje obnovljiv izvor energije, toplodalekovod iz Obrenovca kojim će se topla voda iz elektrane koja se bacala sada koristiti za grejanje i metro kojim se na najbolji mogući način unapređuje saobraćaj.
"Razmišlja se i na planu individualnog doprinosa građana kroz veću upotrebu bicikala i javnog prevoza, i kroz ogromno ozelenjavanje prestonice masovnim pošumljavanjem koje sprovodi grad, do čak 25 odsto površine grada", rekao je gradonačelnik Beograda.
Kao izuzetno važan projekat za rasterećenje centra grada od vozila i za smanjenje zagađenja vazduha, gradonačelnik je naveo i obilaznicu oko Beograda.
"Rad na obilaznicama je izuzetno značajan, a za Beograd posebno, jer svi magistralni putevi prolaze kroz centar grada. Sada će situacija biti mnogo bolja jer rasterećujemo centar i smanjujemo zagađenje vazduha", rekao je Radojičić.
Gradonačelnik Beograda je istakao da je pitanje zaštite životne sredine u samom vrhu agende globalne politike, kao i da je od prvog dana mandata izuzetno posvećen unapređenju kvaliteta životne sredine, navodi se u saopštenju Beoinfo.
"Ovo je trenutak da njemu odgovorim, kome nije jasno objasniću opet": Željko se naljutio, Partizan je oštećen
"Gde ide ABA liga sa ovakvim suđenjem? Partizan će da stavi prst na čelo": Mijailović podigao glas zbog grešaka
Uroš Blažić pretučen u zatvoru u Smederevu: Ubica iz Mladenovca stupio u štrajk glađu
Crvena zvezda hoće licencu Evrolige! Željko Drčelić otkrio detalje, na tome se već radi
Crvena zvezda bez petorice u Evroligi: Sferopulos progovorio o problemima, ima 11 igrača na raspolaganju