Ako Beograd misli da sačuva svoje reke, svoje ogromno bogatstvo, moraće da promeni način života. Neverovatno zvuči podatak koji je danas izneo zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić da se godišnje u Savu i u Dunav izlije čak 60.000 olimpijskih bazena fekalija i to na oko 100 direktnih izlaza!

"To više ne radi nijedan grad ove veličine u Evropi i zato to moramo da rešimo", rekao je Vesić na Petoj srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture u hotelu "Metropol".

On je rekao da je zato počela izgradnja velike fabrike za preradu otpadnih voda približne vrednosti od 190 miliona evra, a u drugoj fazi će troškovi izgradnje biti između 500 i 600 miliona evra.

"Ova fabrika će obuhvatiti oko 1,5 miliona stanovnika i kada je završimo, ukinućemo oko 80% direktnih izliva u reke. Vezaćemo sve fekalne vode iz Zemuna, Novog Beograda, južnog dela Beograda i centralnog dela grada i sve će odlaziti u tu veliku fabriku i to je civilizacijski važna stvar. Kao i Deponija Vinča, a sledeći korak je izgradnja 17 reciklažnih dvorišta i sortirnice za otpad, približne vrednosti od 60 miliona evra", rekao je Vesić, podsećajući da se radi kanalizacija i na levoj obali Dunava.

Rekao je da dva projekta najvažnija - metro, čija će vrednost biti između 3,8 i 4 milijarde evra, i gradska železnica, gde je plan da u nerednih pet godina bude izgrađeno 186 kilometara.

"Metro i gradska železnica će smanjiti saobraćaj u centru grada za približno 30 odsto", istakao je Vesić.

On je podsetio i na projekat izgradnje dva velika gradska tunela, od kojih će jedan počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavati se kod Pančevačkog mosta, i treba da smanji saobraćaj u centru grada za 14 procenata.

"Drugi tunel će se nalaziti ispod Topčiderskog brda i povezaće Most na Adi sa Autokomandom, te će značajno smanjiti intenzitet saobraćaja u tom delu grada. Takođe je važan i novi Savski most koji će smanjiti gužve na Gazeli i Brankovom mostu, jer će saobraćaj direktno ići u tunel ispod centra grada. Pored toga, raspisaćemo i tender za rečni prevoz koji će povezati Obrenovac, Grocku i Zemun, a 2021. godine radićemo i Most na Adi Huji, čija je vrednost oko 220 miliona evra. Između Mosta na Adi i Mosta na Adi Huji radimo unutrašnju obilaznicu sa četiri trake", rekao je Vesić.