Oko 30 vozača iz Šri Lanke,stiglo je u Beograd, a polovinom novembra već je trebalo da se nađu na ulicama glavnog grada. Jedan od njih je i Sandživa (44), koji je za našu zemlju sada čuo prvi put.
"Pretraživao sam Jutjub i Gugl i video da je ovo lepa zemlja, pa sam odlučio da dođem ovde zbog svoje porodice. Imam dvoje dece, dečaka i devojčicu, i moram da brinem o njima. Zadovoljan sam platom jer ono što su nam obećali, to smo i dobili. Nekad dobijemo i više, jer kad radite više, zaradite više. Ako radite manje, zaradićete manje", priča Sandživa Mudunkotuva.
U Beogradu mu je, kaže jedini problem hladnoća. Malo se zagreje kad mu putnici osmehom uzvrate na "dobar dan", pa se i na vožnju desnom stranom brzo navikao.
"Ovde je saobraćaj bolji nego na Šri Lanki, tamo je sve mnogo komplikovanije. Vozači tuk-tuka, motocikli, jedni vam dolaze s leve strane, drugi sa desne, sviraju vam. Užasno je. U Beogradu se ljudi razbesne, nekad vam mnogo sviraju, ali to mi je normalno", dodaje Sandživa.
Sandživa je potrpisao ugovor na dve godine. Da bi stranac poput Sandžive mogao da vozi autobus u Srbiji ili da radi neki drugi posao, potrebno je da ispuni dva uslova - da ima regulisan boravak i dozvolu za rad, koju izdaje Nacionalna služba za zapošljavanje.
Raste potreba za radnicima iz inostranstva
Dokaz da je potreba za radnom snagom iz inostranstva sve veća u Srbiji jeste i podatak da je Služba samo tokom prošle godine izdala oko 30.000 dozvola za rad, što je četiri puta više nego 2017. godine
Ako neki poslodavac želi da zaposli stranca, Nacionalna služba mora i zvanično da utvrdi da u nekom sektoru nema kadrova. A saobraćaj vapi za oko 12.000 vozača.
U privatnom transportnom preduzeću, čija su vozila angažovana i u gradskom prevozu Beograda, na taj potez su se odlučili kad su shvatili da u Srbiji ne mogu da nađu radnike. Pokušavali su i da motivišu vozače.
"Mi smo kroz nekoliko akcija pokušali da motivišemo ljude, pre svega kroz besplatno stručno usavršavanje vozača, plaćali smo da se vozač C kategorije obuči i da polaže za D kategoriju, kroz tu akciju smo dobili nekih 40-ak vozača na teritoriji cele Republike Srbije. Nakon toga nismo imali kandidata koji su se javljali, tako da smo došli u situaciju da smo morali da razmišljamo i na tu stranu", ukazuje Dušan Krstić, direktor saobraćaj u kompaniji "Ariva litas".
Selekcija i testiranje kandidata iz inostranstva, trajali su oko tri meseca, a obavili su je u Šri Lanki, preko posredičke agencije i tamošnje službe za zapošljavanje.
(MONDO/RTS)
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Šta čeka Zvezdu i Partizan u Evroligi? Jedan grad može da bude prekretnica sezone, tamo "večiti" idu prvo!
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)