Slušaj vest

U Beogradu su danas zvanično započeti radovi na uklanjanju luka Starog savskog mosta, jednog od najprepoznatljivijih infrastrukturnih simbola grada. Luk, zelena čelična konstrukcija teška oko 500 tona, uklanja se u sklopu priprema za izgradnju novog mosta koji će povezivati obale Save između Novog Beograda i Savskog venca.

Demontaža luka planirana je da traje od 29. jula do 1. avgusta, tokom čega će rečni saobraćaj u zoni između rečnih kilometara 1+000 i 3+000 biti obustavljen, osim za međunarodne putničke brodove i plovila koja direktno učestvuju u izvođenju radova.

Stari savski most uklanjanje (10).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Prethodno su već uklonjeni pristupni segmenti mosta, a sada su ostala samo dva betonska stuba i glavni čelični luk. Stručne službe su tokom priprema za demontažu utvrdile da je konstrukcija u znatno lošijem stanju nego što se ranije pretpostavljalo - sa izraženom korozijom, trulom drvenom podlogom i ispucalim nosećim elementima. Zbog toga su pre uklanjanja morali biti izvršeni dodatni radovi na ojačavanju konstrukcije.

Zanimljivu situaciju izazvao je i jedan Beograđanin koji je, uprkos radovima i zabrani pristupa, došao da pliva u Savi u neposrednoj blizini mosta. Policija ga je ubrzo udaljila sa lica mesta, a on je kratko izjavio da tu dolazi svakog dana i da "ne vidi razlog da prekida svoju rutinu zbog radova".

Stari savski most uklanjanje (5).jpg
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Luk će biti skinut u jednom komadu i baržom prebačen na obližnji gradilišni plato između Brankovog mosta i mesta gde se nalazi stari most. Tamo će biti razmontiran, očišćen i prebačen u Batajnicu, gde će se privremeno skladištiti dok se ne donese odluka o njegovoj budućnosti.

Stari savski most uklanjanje Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Na mestu Starog savskog mosta planirana je izgradnja novog savremenog mosta dužine oko 420 metara i širine između 38 i 42 metra. Novi most će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, tramvajsku trasu i pešačko-biciklističke staze sa obe strane. Takođe, povećava se razmak između nosećih stubova, sa 106 na 166 metara, kako bi se poboljšala plovidba ispod mosta.

Veliki deo građana Stari savski most vide kao važan istorijski i identitetski element Beograda, naročito zbog njegove uloge tokom Drugog svetskog rata. Prema tvrdnjama istoričara, upravo na tom mostu učitelj Miladin Zarić je, neposredno pred kraj rata, sprečio njegovo miniranje od strane nacističkih trupa, čime je most sačuvan.

BONUS VIDEO:

01:45
NOVA LOKACIJA STAROG SAVSKOG MOSTA: Biće izmešten NA TRAVU, a oko njega će se nalaziti kafići i restorani (KURIR TELEVIZIJA) Izvor: Kurir televizija