To će biti jedno od najmodernijih i najvećih čvorišta za intermodalni saobraćaj na Zapadnom Balkanu, sa kapacitetom pretovara između tri i pet miliona tona tereta.
Razmatra se tačna lokacija za izgradnju nove luke u Beogradu, ali najveći potencijal ima lokacija uzvodno od Pupinovog mosta, u čijoj blizini je planirana i gradnja industrijsko-tehnološkog parka u Borči, zajedno sa partnerima iz Kine.
Veljko Kovačević, pomoćnik ministra za vodeni saobraćaj kaže da je ukupan iznos projektovanja skoro tri miliona evra za Luku Beograd, sa rokom završetka projektovanja do kraja naredne godine, odnosno u prvom kvartalu 2021. godine, u zavisnosti od dinamike sa revizionom komisijom.
"U tom smislu, odmah po završetku projektovanja planira se njena izgradnja. Naša očekivanja su da ćemo do kraja 2021. godine imati već prve radove na izgradnji Luke Beograd", istakao je Kovačević.
Nova luka imaće i novi način finansiranja tokom gradnje, u igri su i strani kapital i domaći investitori.
"Koncept razvoja luka u Srbiji je takav da Srbija ulaže u razvoj infrastrukture i daje koncesiju onom koncesionaru koji gradi superstrukturu i upravlja lukom", rekao je Kovačević.
U Ministarstvu saobraćaja kažu da njima trenutno nije bitno šta će biti sa sadašnjom lokacijom, ali se tu predviđa razvoj komercijalnih sadržaja. Ko i kako će voditi taj projekat, zavisi od rešavanja spora između Luke Beograd i Grada Beograda.
Republika se u to ne meša. Važno je da kroz generalni urbanistički plan Beograda kaže da će luka na sadašnjoj lokaciji nastaviti da radi sve dok nova ne bude izgrađena, kako bi se omogućilo snabdevanje grada i sa reke, kažu nadležni.