Raskrsnica Ane Ahmatove i Ilije Stojanovića na Čukarici u Beogradu zbunila je vozača, a snimak njegove vožnje objavljen je na društvenoj mreži. Na njemu se vidi da muškarac nije svestan da je pogrešio jer nije propustio drugog koji mu dolazi sa desne strane.
Kad mu je vozač koga nije propustio ukazao na grešku, muškarac mu je odgovorio da je "vozio pravo, a da je on izleteo na pola ulice". Inače, na navedenim ulicama ne postoje saobraćajni znaci i u pitanju je "T raskrsnica", te u ovom delu Beograda važi pravilo desne strane.
Direktor komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović je povodom toga za MONDO ranije izjavio da upravljači puta ne bi trebalo da dozvole da vozači budu u zabludi ili nedoumici o prvenstvu prolaza kroz raskrsnicu, jer se takve zablude i nedoumice plaćaju ljudskim životima.
"Mnogi saobraćajni i građevinski inženjeri projektuju saobraćajnu signalizaciju smatrajući da svi vozači imaju njihov nivo znanja u pogledu saobraćajne signalizacije, što nažalost nije slučaj. Zbog toga najviše apelujem na projektante da imaju u vidu da je čovek sklon greškama, i da zato primenjuju koncept opraštajućih puteva koji je prihvaćen u saobraćajnoj struci", kazao je ranije naš sagovornik.
Na osnovu snimka koji je objavljen može da se izvuče zaključak da raskrsnica Ane Ahmatove i Ilije Stojanovića na Čukarici zbunjuje vozače. "Raskrsnica ulica Ane Ahmatove i Ilije Stojanovića predstavlja ukrštaj dve lokalne ulice izvorno ciljnog karaktera bez značajnog učešća vozila u tranzitu kroz stambenu zonu koja ih okružuje. U takvim uslovima je prihvatljivo i legitimno da se saobraćaj reguliše, odnosno prvenstvo prolaza na raskrsnici reguliše pravilima saobraćaja, odnosno pravilom ''desne strane'', što je i primenjeno prilikom izgradnje stambenog bloka, odnosno formiranja pomenute raskrsnice. Upravljanje saobraćajem na raskrsnici putem primene pravila saobraćaja ima i značajne prednosti", objasnili su za MONDO iz Sekretarijata za saobraćaj.
Kako su naveli za naš portal, praksa je pokazala, kada se u nekoj zoni formira jedna ulica kao glavni pravac, a ostale koje se sa njom ukrštaju, se određuju kao sporedne, postavljanjem znaka ''stop'' ili ''obrnuti trougao'', da se vozači na glavnom pravcu ponašaju znatno komfornije, voze brže i time predstavljaju glavni izvor opasnosti na čitavom potezu. Kada nema znakova, onda se delimično smanjuje protočnost, ali se povećava pažnja, odnosno vozači pažljivije prilaze i sporije prolaze kroz raskrsnicu, što je dobro za njihovu, a pre svega, za bezbednost pešaka u zoni raskrsnice, kako su objasnili iz navedenog Sekretarijata.
"I pored navedenih činjenica, Sekretarijat za saobraćaj će izvršiti uvid na terenu i proveru stanja i uslova saobraćaja, odnosno procenu da li su se stekli uslovi i potreba za drugačijim regulisanjem raskrsnice", naveli su za MONDO iz Sekretarijata za saobraćaj.
BONUS VIDEO:
(MONDO)