Javno preduzeće "Gradsko stambeno" izabralo je najlepši ulaz za 2023. godinu. Reč je o stambenoj zgradi na adresi Maršala Birjuzova broj 13 u Beogradu, koju kako i upravnik Spasoje Bjelica malo u šali kaže, sada i prolaznici i turisti više doživljavaju kao muzej ili galeriju.
Uređivanje je trajalo punih 18 meseci, a glavni "krivac" je njegova supruga Slavica koja je kao istoričar umetnosti pokazala na delu višedecenijsko iskustvo u oblasti uređenja enterijera. Stilski nameštaj u hodnicima, oslikane tavanice, slike, skulpture, mnogo ručnog umetničkog rada, sve to krasi ulazni hol ove zgrade koja je najbolji primer kako uz slogu i ljubav prema svojoj zgradi može mnogo da se uradi kako bi zajedničke prostorije bile na ponos svih koji u zgradi žive.
Upravnik Spasoje i njegova supruga Slavica kažu da su sve ovo radili sa željom ne samo da ulepšaju svoju zgradu, već i da pokažu drugima da je moguće stvari menjati na bolje, te da se nadaju da će nekome to biti dobar primer da krene njihovim stopama.
Ističu da nije poenta uvek se pitati šta drugi mogu da učine za nas, već da shvatimo da i mi sami, uz slogu i ljubav možemo mnogo toga dobrog da učinimo. I dok upravnik Spasoje kaže da je on bio samo "fizikalac", te da je njegova supruga sve sama uradila, ona odgovara da je sve zapravo rezultat sloge stanara čitave zgrade ali i da je ovo samo početak, jer rade na novim idejama i planovima.
"Sada kod nas redovno ulaze turisti i prave selfije i to nam je najveća nagrada, a činjenica da nikada niko nije nešto ukrao ili oštetio ipak nam govori da ljudi nose u sebi ono dobro, samo ih treba pokrenuti", ističe Slavica. "Gradsko stambeno" akciju izbora najlepšeg ulaza organizuje od 2011. godine a direktor marketinga ovog javnog preduzeća, Igor Ćurčić kaže da im je cilj pre svega podizanje svesti o značaju čuvanja i uređenja stambenih zgrada.
"Na taj način se voli svoja zgrada, svoja ulica i grad, to je zapravo najlepši vid lokalpatriorizma. Beograd se ubrzano gradi i razvija, a mi želimo da ukažemo na značaj dobrosusedskih odnosa koji su neophodan uslov da se problemi brže i lakše rešavaju.
Stanare smo nagradili simboličnom plaketom, zatim vaučerom u protivvrednosti od 250.000 dinara za kupovinu saksija, žardinjera, cveća, te izvođenjem radova na nivelaciji podrumskih prostorija u koje će biti postavljene i keramičke pločice. Stanari su nagrađeni u skladu sa svojim potrebama i željama, a meni je čast i zadovoljstvo što sam u ime preduzeća mogao stanarima da poručim - umemo da cenimo one koji se trude da svoju zgradu ulepšaju i unaprede i uvek ćemo biti tu da zajedno, partnerski rešavamo sve probleme.
Rekordan broj prijavljenih kandidata ove godine govori nam da sve društveno korisne akcije koje organizujemo i te kako daju rezultate. Nastavićemo da radimo i motivišemo stanare, kako bismo zajedno unapređivali najlepši grad na svetu, naš Beograd", zaključuje Ćurčić.
Za nepunih godinu i po dana od kada je na čelu preduzeća direktor Aleksandar Jakšić, JP "Gradsko stambeno" je potpuno reorganoizovalo svoje poslovanje te danas beleže najveći porast broja zgrada koje ulaze u sistem održavanja za poslednjih 20 godina.
Inače, reč je o preduzeću koje u svom sistemu održavanja ima oko 14 i po hiljada zgrade i izvrši godišnje više od 150.000 intervencija. Proširivanjem portfolija usluga, te prilagođavanjem cene usluge održavanja za savremene komplekse zgrada u skladu sa obimom usluge koji sami stanari definišu prema svojim potrebama, stvorena je mogućnost za dodatno napredovanje i osvajanje novih tržišta.
Preuzimanjem održavanja kompleksa "Gornji grad" u Zemunu, "NEW MINEL Residence & Offlce" kompleksa na Novom Beogradu, te dela kompleksa "Beograd na vodi" postavljeni su novi standardi ovog javnog preduzeća u tehničkom održavanju.
BONUS VIDEO:
(MONDO/I.V.)