On je zatražio da ne odgovara na pitanja suda, piše podgorički dnevnik Dan.
Na ročistu održanom juče, on je rekao da razume predlog za izricanje krivične sankcije i ostao, kako je rekao, pri svemu kao u zapisniku pred ODT Kotor od 12. jula ove godine.
"Žao mi je zbog svega što se desilo", izjavio je M. S. na glavnom pretresu održanom po predlogu za izricanje krivične sankcije ODT Kotor.
On je, prenosi Dan, navodno u Crnu Goru stigao privatnim avionom, nakon čega je luksuznim plovilom izazvao nesreću na otvorenom moru, nedaleko od plaže Mogren.
Maloletnik je na jučerašnjem ročištu, u prisutvu zakonskog zastupnika svog oca Milorada Savića, naveo da bi želio da iskoristi zakonsko pravo i da ne odgovara na pitanja.
Njegovi branioci Zdravko Begović i Vladimir Vuleković naveli su da se "ne bi pogrešno shvatilo da maloletnik ne želi da odgovara na pitanja", kao dokaz za to dostavili sudu izveštaj psihologa iz kojeg proizilazi da on "zbog stanja u kojem se nalazi nije spreman i sposoban u ovom momentu da odgovara na pitanja?.
Svedok, oštećeni Vladimir Stanišić, ispričao je da je na barci kojom je upravljao bila otvorena plava tenda, te da su se neposredno pre same nezgode kretali izuzetno sporo.
Neposredno pre nezgode razgovarao sam sa Majom i u jednom momentu sam otpozadi osetio udar i čuo prasak, koji mi i dan-danas odzvanja u glavi. Nakon toga sam se osvestio u moru", izjavio je Stanišić, dodavši da pretpostavlja da je dobio udarac, jer je nakon nezgode imao povredu na leđima.
Na pitanje odbrane kazao je da je u momentu neposredno pre samog kontakta stajao i nalazio se za kormilom.
Veštak pomorsko-saobraćajne struke Aleksandar Božović ostao je u svemu pri pisanom nalazu i mišljenju od 23. jula.
Naveo je da je plovni objekat DL, kojim je upravljao maloletnik, registrovan pod američkom zastavom, a u dozvoli za voditelja čamca kod tipa broda piše "cabin motor boat?, što znači "motorni čamac sa kabinom."
Objasnio je da je razlika između dva plovila, koja su oba u kategoriji čamca, "ogromna?, jer je, između ostalog, čamac BD 230 dužine 5,9, dok je čamac DL 1341AG du?ine 11,8 metara, i on nije smeo isploviti iz marine bez overene "crulw liste."
"Osnovni uzrok ove pomorske nesreće je sigurnosna brzina, odnosno brzina koja nije sigurnosna", konstatovao je veštak Božović.
Predstavnik oštećene porodice, brat pokojne Maje Vlado Šljivančanin ostao je pri svemu kao u zapisniku pred ODG Kotor od 16. jula.
Odbrana je, međutim, prigovorila u celosti nalazu veštaka u delu koji se odnosi na doprinos upravitelja čamca BD 230.
Branioci maloletnog M. S, advokati Vladimir Vulekovi? i Zdravko Begović, nisu imali suštinskih prigovora na nalaz i mišljenje veštaka, izuzev u delu u kojem se izjašnjavao o pravnim pitanjima i davao s tim u vezi objašnjenja, istakavši da njegova odbrana nije učestvovala u radnjama koje su se dešavale u važenju, ispitivanju i pregledavanju brodova, jer o tome nije bila obaveštena.
(Mondo/Tanjug)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti