Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga - nema reklama u inboksu
MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac 

Građani bi ovim zakonom, objašnjavaju nadležni, trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih mejlova.

Ovim zakonom, kažu u NBS, propisano je da su građani oslobođeni od bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene kao što je, na primer, slučaj sa određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio.

Takođe, banke neće smeti da građanima šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili mejla ako nisu dobile izričit pristanak korisnika.

Obrazlažući predlog ovog zakona tokom skupštinske rasprave u junu ove godine, uverner Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković je navela podatak da je broj građana Srbije koji su u 2017. obavljali internet plaćanja dostigao gotovo dva miliona, a broj onih koji su obavljali mobilna plaćanja, prvi put premašio jedan milion.

To, kako je istakla, jasno ukazuje na trend digitalizacije društva u kojem banke prednjače, nudeći klijentima korišćenje brojnih usluga putem interneta i mobilnog bankarstva.