Građani bi ovim zakonom, objašnjavaju nadležni, trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih mejlova.
Ovim zakonom, kažu u NBS, propisano je da su građani oslobođeni od bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene kao što je, na primer, slučaj sa određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio.
Takođe, banke neće smeti da građanima šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili mejla ako nisu dobile izričit pristanak korisnika.
Obrazlažući predlog ovog zakona tokom skupštinske rasprave u junu ove godine, uverner Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković je navela podatak da je broj građana Srbije koji su u 2017. obavljali internet plaćanja dostigao gotovo dva miliona, a broj onih koji su obavljali mobilna plaćanja, prvi put premašio jedan milion.
To, kako je istakla, jasno ukazuje na trend digitalizacije društva u kojem banke prednjače, nudeći klijentima korišćenje brojnih usluga putem interneta i mobilnog bankarstva.
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Ako nas ne motiviše Zvezda, ne znam ko će": Žocova poslednja poruka pred derbi!