Kompanije "Koka-Kola", "Pepsi", "Šveps" i drugi proizvodjači bezalkoholnih napitaka u reklamama za svoje proizvode u Evropi neće moći da koriste decu, odlučila je evropska Federacija proizvodjača napitaka UNESDA .
Kompanije "Koka-Kola", "Pepsi", "Šveps" i drugi proizvodjači bezalkoholnih napitaka u reklamama za svoje proizvode u Evropi neće moći da koriste decu, odlučila je evropska Federacija proizvodjača napitaka UNESDA .Akcija je organizovana u okviru inicijative Evropske unije za suzbijanje sve većeg broja gojaznih medju mladima, a članice UNESDA-e su, izmedju ostalih, i "Koka-Kola", "Pepsi bevridžis Jurop", "Unilever" i "Kadberi šveps".
"Ovo je značajan korak industrije napitaka", rekao je potpredsednik "Pepsiko Jurop" Stiven Kehe, dodavši da je to "prvi put da su se veliki proizvodjači pića u Evropi udružili i zajednički definisali svoje obaveze vezane za odgovornu prodaju i markentinšku praksu".
Kompanije su se dogovorile da u svojim reklamama ne ciljaju na mladje od 12 godina kako bi se obustavila prodaja u osnovnim školama, sem ukoliko to ne zatraže školske vlasti.
U srednjim školama bi, po dogovoru, gazirani napici trebalo da se nude samo uz ponudu vode, sokova i drugih niskokaloričnih napitaka i u nemarkiranim automatima u kojima se promovišu zdrava ishrana i zdrav način života. Napici će takodje biti nudjeni u "odgovarajućoj veličini ambalaža, kako bi se omogućila kontrola pojedinačne porcije", javlja AP.
Proizvodjači su se, uz to, dogovorili da unaprede informacije na ambalaži o hranljivim vrednostima napitaka i povećaju asortiman niskokaloričnih napitaka.
Ova odluka je odgovor na nove mere za borbu protiv rastuće gojaznosti koje priprema EU.
Evropski komesar za zdravlje Markos Kiprijanu je nedavno upozorio da je u Evropi gojaznost postala jedan od glavnih uzroka smrti koja bi se mogla izbeći. Procenjuje se da više od 400.000 evropske dece svake godine postaje previše gojazno.