"Večernje novosti" navode da će "kurjak" imati tenkovski oklop, da ga nivo protivoklopne i protivminske zaštite izjednačava s tenkom T-84, da će imati top kalibra 30 milimetara, kao i da će imati veliku prohodnost i amfibijske mogućnosti, jer će moći da plovi brzinom od 10 kilometara na čas.

"Sveukupno, performanse 'kurjaka' za trećinu su bolje od svih konkurenata u svetu", kažu u "Srboautu", navodeći da se ovo vozilo radi u saradnji sa čuvenom kompanijom "ADG mobiliti" iz Južne Afrike.

Dodaju da je 90 odsto posla završeno i da će najkasnije za 16 meseci biti napravljeni prvi primerci.

Direktor "Srboauta" Predrag Tomić kaže za list da će "kurjak" objediniti gotovo sve kapacitete i znanje vojnih ustanova, instituta i fabrika.

A ovo je Zastavin "hamvi" (VIDEO)

"'Kurjak' je 'haj-tek' projekat u punom smislu reči i poduhvat kojim odbrambena industrija pravi ogroman tehnološki skok. Kompletno znanje je kupljeno od južnoafričke kompanije, koja ima ogromnu reputaciju u svetu razvoja borbenih vozila", kaže Tomić.

On je istakao da je ovo "velika šansa za državu da zaokruži proces razvoja i proizvodnje ovog vozila, koje će ne samo imati prolaz u svetu, već će pojačati i moć naše vojske".

"Novosti" dodaju da je "kurjak" zamišljen kao izviđačko, komandno ili borbeno amfibijsko vojno i policijsko vozilo,a prevoziće osam vojnika.

Ponos srpske vojske - Nora! (FOTO)

Pogon šest puta šest i nezavisno vešanje omogućavaju mu prohodnost na svim terenima - može da "preskoči" rov širine 1,5 metara, vertikalnu prepreku visoku 60 centimetra i uzdužni nagib od 70 stepeni, a na kopnu može da se kreće brzinom od 115 kilometara na čas.