Saobraćajna policija će prva tri meseca testirati te kamere, a kasnije ih koristiti za kažnjavanje prekoračenja dozvoljene prosečne brzine od 130 kilometara na sat.
Vzači koji u proseku voze brže od dozvoljenih 130 kilometara na sat, neće moći nikako da izbegnu kaznu osim ako ne prave pauze u zaustavnoj traci, navodi RTS.
U "Putevima Srbije" kažu da kamere mogu da snimaju brzine do 250 kilometara na čas.
Darko Savić iz sektora naplata putarine Javnog preduzeća "Putevi Srbije" kaže da će se prepoznavati tablice sa sigurnošću do 100 posto do brzine od 250 kilometara na sat.
"Tu je postala nedoumica zašto kamere ne prepoznaju tablice preko te brzine. One prepoznaju ali onda ne garantujemo 100 odsto da će snimiti. Brzine od 250 kilometara na sat autoputevima su naučna fantastika", rekao je Savić.
To su kamere koje detektuju prolazak vozila pri čemu su povezane sa centralnim softverom sistema za naplatu putarine i sa softverom za merenje vremena u Srbiji koji je sertifikovan u Zavodu za mere. Takođe u okviru ovoga sistema proradiće i novi informacioni portali.
"Mi ćemo naše autoputeve obogatiti sa još VMS portala za obaveštavanje učesnika u saobraćaju, radimo kompletan sistem za obaveštavanje učesnika putem radio-stanica, putem radio-prijemnika u vozilima", rekao je Savić za RTS.
Za teretnjake vest da će se merenje nosivosti obavljati odmah u pokretu na naplatnim rampama. Svako preopterećenje značiće i kaznu za one koji krše zakon i time uništavaju puteve, kažu u JP "Putevi Srbije".
Partizan izgubio u Istanbulu, crno-beli na 2-5: Fenerbahče ostavio crno-bele bez šansi
Teodosić promašio pobedu u Pioniru: Zvezda imala "+14" pa ispustila šampiona Evrope
Završena akcija spašavanja u Novom Sadu - 14 poginulih, troje povređenih, obratio se i Vučić
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise
Crvena zvezda i Partizan izvan plej-of zone: Ovako izgleda tabela Evrolige posle sedam kola