• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KATASTROFALNI rezultati PISA testa: "Naši đaci ne vrednuju školu"

Izvor mondo.rs Izvor rts

Rezultati PISA testiranja pokazali da srpski đaci stoje vrlo loše - svaki treći učenik funkcionalno nepismen, jer naučeno ne zna da primeni u praksi. Ministar kaže "biće bolje", stručnjaci smatraju da mi tapkamo u mestu, a drugi rade.

 PISA test srpski đaci vrlo loši Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Profesor Aleksandar Baucal izjavio je danas da rezultati PISA testiranja nisu dobri za Srbiju kao društvo i da o obrazovanju treba da probamo da diskutujemo ozbiljno i nezavisno od dnevnopolitičkih podela.

Baucal je za RTS rekao da su rezultati pokazali da Srbija od dvehiljaditih "luta" i da ništa nije uradila. Prema njegovim rečima, mnogo se radi, ali nismo daleko odmakli.

Možda će vas zanimati

"Praktično, mi tapkamo u istom mestu već jako dugo, što je jako loš znak za nas. Dakle, ne napredujemo", rekao je Baucal i dodao da smo od 2000. godine isprobali razne reforme.

On je ocenio i da je glavni problem nedostatak kontinuiteta i da to svi prepoznaju.

"Ima tu puno entuzijazma, ima tu puno rada, međutim, problem je što je obrazovanje kumulativni proces - dakle, one zemlje koje napreduju u ovim istraživanjeima su zemlje koje su uspostavile neku vrstu dogovora i to širokog dogovora o tome šta hoće da menjaju, kako će to da rade, imaju kontinutet u dužem periodu", rekao je Baucal.

I veliki broj nastavnika, dodaje, iznenađen je nekim reformama, tako da se ne može očekivati da će ih sprovoditi sa velikim entuzijazmom i razumevanjem.

"Moj utisak je da se nastavnici sada uglavnom 'prave mrtvi', kada god dođe neka nova reformska ideja oni kažu 'sačekaj da vidim ovi će još par godina pa će da odu, onda će doći neko novi, najbolje da mi ništa ne diramo'", naveo je Baucal.

Drugi zabrinjavajući podatak je, smatra on, to što kada se ispituju stavovi učenika, oni manje vrednuju školu i obrazovanje nego u drugim zemljama.

"Što znači da smo mi na neki način izgubili njihovo poverenje i nama predstoji da probamo opet da napravimo takvo obrazovanje koje će moći da korespondira sa njihovim interesovanjima i načinom kako oni razmišljaju, da bi učenici uopšte mogli da se zainteresuju za obrazovanje", rekao je Baucal.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 41

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Vojnik

A ko je kriv za to? Đaci, rodizelji ili nastavnici možda? Vaše debilne reforme su krive. Loši udžbenici koje dopuštate da se štampaju, umesto da udžbenici budu jedinstveni i od srpskih izdavače a ne tamo od nekih hrvatskih izdavača(klet itd). Vratite stari plan i program iz 80tih i 90tih u škole, a ne ove nove gluposti loše prepisanih sa zapada. Zatim vratite normalne kazne u škole od izbacivanja sa nastave do izbacivanja iz škole, a ne ova glupa nazezanja sa nesposobnim socijalnim radnicima. Motivišite nastavnike/profesore većim plazama i novčanim bonusima kao i dužim godišnjim odmorima. Tek onda može da se očekuje neki napredak u školstvu. Gde bi se viševobratila pažnja na edukaciju dece a ne na ispunjavanju fonda časova. Više se obrća pažnja da se ispuni plan i program nego dali su deca shvatila i naučila lekcije. A da epričamo da su deca raspuštena u školi i uglavnom krive roditelje za ton aroditelji nastavnike. Roditelji nemogi da sede zajedno sa svojom decom na nastavi da paze na nih šta rade, a ni nastavnici nemju mogućnost da adekvatno kazne pojedince zato što je takav nakaradan zakon. Ideja ministarstva prosvete, da bi se navodno poboljšalo razumevanje naučenog, je nov način ocenjivanja u osnovnim školama za srednje nisam siguran. Naime za ocene 2 i 3 mora da se zna čitava lekcija iz knjiga, a za 4 i 5 je potrebno da se razume to što je naučeno. Stvarno? A ko će im objasniti to što treba da nauče kad je plan i program takav da utvrđivanje i ponavljanje gradiva gotovo da ne postoji. Ne vredi ništa dok se ono što sam predho napisao ne primeni. Kakva nam je država takva nam i zdravstvo, vojska, školstva itd, napredna...

Cedomir Radovic

Deca nemaju motiv da uce jer vide da to ne donosi rezultat...

Janko

Ako nam procenat visoko obrazovanih diže Megatrend, onda bi nam dobro došle neke pristupačni privatne srednje škole Kilotrend i osnovne Dekatrend. Na tom su nam nivou deca.

special image