Dobra dela dobrocinstvo dobrocinitelji

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Koliko ste humani? Da li ste učinili neko dobro delo?

Kao i prethodnih godina, Trag fondacija i ove godine dodeljuje nagrade za dobročinstvo i dobročinitelje. Podsetite se ko su prošlogodišnji dobitnici i šta su sve uradili za svoju zajednicu.

Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Kroz konkurs za Virtus nagradu za filantropiju, ova fondacija traga za svim pojedincima, kompanijama i malim i srednjim preduzećima koji su tokom 2019. godine činili dobra dela, podržavali neprofitne organizacije i inicijative i tako razvijali zajednice u kojima žive i posluju.

Kroz ovu nagradu, Trag fondacija želi da stimuliše dobročinstvo, ispriča što više pozitivnih priča koje nas okružuju i tako ohrabri što veći broj građana i poslovnih subjekata da ovakve inicijative pokreću i podržavaju u budućnosti. Svi koji žele da se prijave mogu to učiniti na internet stranici VIRTUS nagrade, a rok za prijave je 20. februar ove godine.

Direktorka za filantropiju i partnerstva Trag fondacije Marija Mitrović kaže da ljudi žele da pomažu, žele da učestvuju, ali i da traže da budu informisani kako i gde je upotrebljen njihov novac.

Šta navodi ljude da učestvuju u nekoj akciji?

"Više faktora utiče na to da li će neko donirati svoje vreme ili novac u humanitarne svrhe. Loša finansijska situacija je najčešći razlog zbog kojeg ljudi ne učestvuju u akcijama od opšteg značaja, ali izražena je i zabrinutost oko toga da li se njihov novac koristi u svrhe za koje je namenjen. Veći nivo transparentnosti i doslednija medijska propraćenost dobrotvornih akcija povećala bi nivo poverenja u one organizacije, pojedince i akcije kojima se postiže dobro za zajednicu. Gotovo tri četvrtine građana navodi da bi želeli da budu informisani o dugoročnim efektima akcija koje su podržali. Većina ljudi donira zbog želje da iskažu humanost prema ljudima u nesreći i zato što veruje da njihov individualni doprinos važan i uticajan".

Ko se istakao među prošlogodišnjim dobitnicima?

"Dobitnica Glavne nagrade za 2018. godinu je bila Banca Intesa i njihov program namenjen ženskim preduzetnicama, dok je nagradu za malo i srednje preduzeće odneo Bosis iz Valjeva koji već duži niz godina pruža svebuhvatnu podršku institucijama i inicijativama u ovoj zajednici. Dobitnik glavne nagrade u kategoriji namenjenoj pojedincima je dobrotvor iz Kanade, penzioner Milomir Glavčić, koji već  7 decenija pomaže svoje sunarodnike u Srbiji, a samo u prošloj godini je poklonio medicinsku opremu Opštoj bolnici u Kraljevu, gde je pomogao i otvaranje dečijeg vrtića. Među dobitnicima su i poštar Filip Filipović iz Kuršumlije, koji organizuje humanitarnu pomoć za najsiromašnije i najugroženije sugrađane, kao i mladi filantrop, Stefan Nikolić, koji je kroz akciju humanitarnih kafa u Vršcu i Novom Sadu prikupio 500.000 dinara za organizaciju NURDOR. I ove godine tragamo za mladim filantropima tako da se nadamo velikom broju prijava za dobročinitelje do 30 godina starosti".

Marija Mitrović
Izvor: Promo/Trag fondacija

Kako sve mediji mogu da doprinesu unapređenju filantropije?

"Uloga medija se pre svega svodi na njihovu osnovnu funkciju, a to je objektivno i odgovorno izveštavanje i unapređenje transparentnosti u javnoj sferi. Dobrotvorne akcije se tretiraju kao lagane vesti koje se lako napuštaju radi drugih dnevnih tema, dok stvarni značaj imaju projekti koji mogu da naprave trajan i upečatljiv doprinos društvu. Zato je bitno ispratiti ih u celosti i izveštavati o onome što je postignuto. Gotovo polovina građana Srbije smatra da mediji treba da imaju aktivnu ulogu u promociji humanitarnih akcija, ali pre svega u objektivnom izveštavanju o njima. Značajan broj građana ne može da precizira ulogu medija u oblasti filantropije, iako se radi o temama od opšteg značaja za društvo. Odgovornost je na medijima da ove odnose promene i da doprinesu, pre svega edukaciji
građana, a onda i njihovoj motivaciji da se uključe u pronalaženje rešenja za pitanja koja su im od važnosti".

MONDO TV: OVDE JE KAFA NAJSLAĐA!

Pogledajte

00:00
Dečije srce - kafić koji vode osobe sa smetnjama u razvoju
Dečije srce - kafić koji vode osobe sa smetnjama u razvoju
Izvor: MONDO/Predrag Vujić
Izvor: MONDO/Predrag Vujić

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader