• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koliko ste humani? Da li ste učinili neko dobro delo?

Kao i prethodnih godina, Trag fondacija i ove godine dodeljuje nagrade za dobročinstvo i dobročinitelje. Podsetite se ko su prošlogodišnji dobitnici i šta su sve uradili za svoju zajednicu.

 Dobra dela dobročinstvo dobročinitelji Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Kroz konkurs za Virtus nagradu za filantropiju, ova fondacija traga za svim pojedincima, kompanijama i malim i srednjim preduzećima koji su tokom 2019. godine činili dobra dela, podržavali neprofitne organizacije i inicijative i tako razvijali zajednice u kojima žive i posluju.

Kroz ovu nagradu, Trag fondacija želi da stimuliše dobročinstvo, ispriča što više pozitivnih priča koje nas okružuju i tako ohrabri što veći broj građana i poslovnih subjekata da ovakve inicijative pokreću i podržavaju u budućnosti. Svi koji žele da se prijave mogu to učiniti na internet stranici VIRTUS nagrade, a rok za prijave je 20. februar ove godine.

Direktorka za filantropiju i partnerstva Trag fondacije Marija Mitrović kaže da ljudi žele da pomažu, žele da učestvuju, ali i da traže da budu informisani kako i gde je upotrebljen njihov novac.

Šta navodi ljude da učestvuju u nekoj akciji?

"Više faktora utiče na to da li će neko donirati svoje vreme ili novac u humanitarne svrhe. Loša finansijska situacija je najčešći razlog zbog kojeg ljudi ne učestvuju u akcijama od opšteg značaja, ali izražena je i zabrinutost oko toga da li se njihov novac koristi u svrhe za koje je namenjen. Veći nivo transparentnosti i doslednija medijska propraćenost dobrotvornih akcija povećala bi nivo poverenja u one organizacije, pojedince i akcije kojima se postiže dobro za zajednicu. Gotovo tri četvrtine građana navodi da bi želeli da budu informisani o dugoročnim efektima akcija koje su podržali. Većina ljudi donira zbog želje da iskažu humanost prema ljudima u nesreći i zato što veruje da njihov individualni doprinos važan i uticajan".

Ko se istakao među prošlogodišnjim dobitnicima?

"Dobitnica Glavne nagrade za 2018. godinu je bila Banca Intesa i njihov program namenjen ženskim preduzetnicama, dok je nagradu za malo i srednje preduzeće odneo Bosis iz Valjeva koji već duži niz godina pruža svebuhvatnu podršku institucijama i inicijativama u ovoj zajednici. Dobitnik glavne nagrade u kategoriji namenjenoj pojedincima je dobrotvor iz Kanade, penzioner Milomir Glavčić, koji već  7 decenija pomaže svoje sunarodnike u Srbiji, a samo u prošloj godini je poklonio medicinsku opremu Opštoj bolnici u Kraljevu, gde je pomogao i otvaranje dečijeg vrtića. Među dobitnicima su i poštar Filip Filipović iz Kuršumlije, koji organizuje humanitarnu pomoć za najsiromašnije i najugroženije sugrađane, kao i mladi filantrop, Stefan Nikolić, koji je kroz akciju humanitarnih kafa u Vršcu i Novom Sadu prikupio 500.000 dinara za organizaciju NURDOR. I ove godine tragamo za mladim filantropima tako da se nadamo velikom broju prijava za dobročinitelje do 30 godina starosti".

Kako sve mediji mogu da doprinesu unapređenju filantropije?

"Uloga medija se pre svega svodi na njihovu osnovnu funkciju, a to je objektivno i odgovorno izveštavanje i unapređenje transparentnosti u javnoj sferi. Dobrotvorne akcije se tretiraju kao lagane vesti koje se lako napuštaju radi drugih dnevnih tema, dok stvarni značaj imaju projekti koji mogu da naprave trajan i upečatljiv doprinos društvu. Zato je bitno ispratiti ih u celosti i izveštavati o onome što je postignuto. Gotovo polovina građana Srbije smatra da mediji treba da imaju aktivnu ulogu u promociji humanitarnih akcija, ali pre svega u objektivnom izveštavanju o njima. Značajan broj građana ne može da precizira ulogu medija u oblasti filantropije, iako se radi o temama od opšteg značaja za društvo. Odgovornost je na medijima da ove odnose promene i da doprinesu, pre svega edukaciji
građana, a onda i njihovoj motivaciji da se uključe u pronalaženje rešenja za pitanja koja su im od važnosti".

MONDO TV: OVDE JE KAFA NAJSLAĐA!

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image