Prema rečima predstavnika Kontakt centra za prijavu nezakonitosti tokom epidemije korona virusa Jovice Damnjanovića, operateri su juče, prvog radnog dana, imali između 160 i 170 prijava, a danas do 12 časova oko 80.

"Kontakt centar je zvanično juče počeo sa radom. Funkcija ovog centra je da građani i privrednici mogu da prijave probleme u vreme korona virusa za sve nepravilnosti koje uoče, a vezano za rad na crno, sivu ekonomiju i rad privrednih društava ili preduzetnika", objasnio je za Tanjug Damnjanović.

Kaže da je kontakt centar isključivo za probleme koje su u nadležnosti republičkih inspekcija, a, dodaje, bilo je i onih građana koji su se žalili na probleme koje su na nivou lokalnih samouprava ili autonomne pokrajine.

Čak i u tim situacijama, ističe Damnjanović, operateri upućuju građane kome da se obrate i koje telefone i adrese da kontaktiraju.

"Juče smo do kraja radnog dana, računajući i posle podne kada su građani ostavljali glasovne poruke, imali između 160 i 170 prijava, a danas do 12 sati bilo je 80 predmeta koji smo primili i prosledili inspekcijama. Žale se na podizanje cena osnovnih životnih namirnica, zaštitnih sredstava, bilo je problema vezano za rad pojedinih kafića, restorana, tržnih centara, najave nekih otpuštanja radnika ili neisplaćivanje plata", naveo je Damnjanović.


Kaže da operateri kontakt centara primaju pozive svakog radnog dana od 9 do 16 časova na broj 011/6350-322, a posle 16 časova i vikendom građani i privrednici mogu svoje prijave da ostavljaju popunjavanjem formulara na sajtu www.inspektor.gov.rs ili govornom porukom.

Prijave se ostavljaju anonimno, a građani koji budu želi da znaju šta se desilo sa prijavom koju su podneli mogu da ostave svoj kontakt i budu obavešteni u roku od 72 sata kome je njihov predmet prosleđen.

U kontakt centru zaposleno je ukupno sedmoro ljudi, od toga tri analitičara i četiri kol-operatera, među kojima je Miloš Jovanović koji za Tanjug kaže da je od juče uneo oko 90 predmeta građana i primo još toliko poziva koji nisu u nadležnosti republičke inspekcije.

"Najviše se žale na podizanje cena, ali i na nestašicu nekih proizvoda koja nije u našoj nadležnosti. Prijavljuju da se ne poštuju mere za prevenciju širenja virusa, kao što je na primer da se u pojedinim radnjama prima previše potrošača, da radnici ne nose maske i rukavice", istakao je Jovanović.

Osnovni podaci, navodi on, koje bi građani trebalo da dostave jesu koje su to firme, u kom mestu se nalaze, koji je prekršaj napravljen, a nakon toga se ti podaci šalju određenoj inspekciji koja izlazi na teren i proverava.

Upitan da li je bilo više poziva građana iz većih gradova ili manjih sredina, navodi da ih ima pojhednako, s tim što su u manjim sredinama, kaže, prekršaji mnogo veći nego u gradovima.

"U Beogradu su prekršaji uglavnom da je, na primer, cena limuna skočila za 20 dinara, dok u manjim srednima to mogu da budu veći problemi, kao što je tržni centar koji je radio u nekom selu, ili radnici koji dolaze u kontakt sa zaraženim ljudima, a moraju da dolaze na posao", ispričao je Jovanović.

Kontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji...