Regionalna agencija za istraživanje tržišta Valikon (Valicon), krajem prethodne nedelje sprovela je istraživanje o tome kako i na koji način građani Srbije doživljavaju trenutnu situaciju izazvanu korona virusom.

Skoro 90% građana Srbije zabrinuto je u vezi sa epidemijom, dok 73% njih mere koje Vlada Republike Srbije donosi s ciljem sprečavanja daljeg širenja korona virusa smatra primerenim situaciji.

Čak 86% ispitanika izjavilo je da u najvećoj meri brine za članove svoje porodice dok se na drugom mestu nalazi briga za lično zdravlje, sa čime se saglasilo 46% ispitanika, kaže se u "Istraživanju javnog mnjenja Srbije i regiona, 24-29. mart 2020. godine".

Interesantno je da je svega 3 od 10 ispitanika, čak i pre zvaničnog predstavljanja paketa mera za pomoć ekonomiji i privredi od strane Kriznog štaba za otklanjanje nastalih i sprečavanje mogućih štetnih posledica zarazne bolesti COVID-19 po privredu, pokazalo zabrinutosti za ekonomske posledice širenja epidemije korona virusa.

Već i pre saopštavanja velikog ekonomskog paketa mera, 55% ispitanika je smatralo da su ekonomske mere koje su Vlada i Narodna banka primenile adekvatne.

Dali SRbi brinu više za posao ili za porodoci u vreme epidemije korona virusa
Valicon 

Što se zabrinutosti za radno mesto tiče, procenti su najniži i iznose 11% u Srbiji, 12% u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj, a u Sloveniji 10%.

S druge strane građani u Srbiji i regionu u velikoj meri očekuju pogoršanje u pogledu ličnih finansija.

Na pitanje: Kakvo je Vaše opšte finansijsko stanje, u poređenju sa periodom od pre pola godine? 70%

ispitanika iz Srbije odgovorilo je da ili očekuje pogoršanje ili je situacija u finansijskom pogledu već lošija, u BiH je taj procenat 77%, u Hrvatskoj 72% dok je u Sloveniji najniži i iznosi 67%.

Dali SRbi brinu više za posao ili za porodoci u vreme epidemije korona virusa
Valicon 

Čak 60% ispitanika u Srbiji izjavilo je da u ovom trenutnu nije promenilo potrošačke navike, a 28% njih smatra da ih neće ni promeniti. S druge strane nalazi se 32% koje u nastupajućem periodu očekuje smanjenje lične potrošnje. Drugih 39% ispitanika ipak ocenjuje da je epidemija uticala na količinu potrošnje, te 10% ispitanika troši više nego ranije, a 29% troši manje u odnosu na pređašnji period.

Rezultati istraživanja u regionu pesimističniji su u odnosu na podatke u Srbiji, 77% ispitanika u Sloveniji, 79% u Hrvatskoj i 69% u BiH smatra da će trošiti manje ili već sada troši manje u odnosu na period pre pojave korona virusa.