Voznja bisikla je zdrava zasto je dobro voziti bicikl

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Ne znate kako da uđete u gradski prevoz? Evo rešenja, a i ZDRAVO JE

Izvor mondo.rs
Izvor mondo.rs

Povratak na posao, pre svega, način odlaska na posao za mnoge će biti problem, potšo su uvedene nove mere u gradski prevoz. Ali, postoje i drugi vidovi prevoza.

Izvor: MONDO/Goran Sivački

Beograd "zeleni grad", proklamovana je namera gradskih vlasti, a to znači i smanjenje saobraćaja, manje izduvnih i štetnih gasova.

Dok svi razmišljamo kako ćemo od petka uopšte da se plasiramo da uđemo u gradski prevoz, koliko ćemo da čekamo autobuse/tramvaje/trolejbuse, kako da nabavimo potrebne Bus Plus kartice i slično, postoji prevoz koji je mnogo zdraviji u svakom smislu.

Možda će vas zanimati

Istina, beogradske ulice i položaj grada nisu baš idealni za vožnju bicikala, ali ako imate - zašto ne biste dvotočkašima do posla?

Vožnja bicikla ima mnogobrojne dokazane benefite po ljudski organizam. Ona utiče na poboljšanje našeg fizičkog ali i psihičkog zdravlja - snižava krvni pritisak, jača srce, poboljšava funkciju pluća, povećava potrošnju energije čime omogućava našem ogranizmu da sagori višak masti i reguliše telesnu težinu, održava tonus naših mišića, pre svega nogu, sedalne regije i stomaka, a ujedno smanjuje i nivo stresa i napetosti, objavljeno je na sajtu Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograd.

Ova aktivnost smanjuje i rizik od gojaznosti, kardiovaskularnih i mnogih drugih hroničnih oboljenja.

U trenutnoj situaciji, kada se gotovo sve zemlje sveta uveliko bore sa epidemijom virusa Covid-19, vožnja bicikla deklarisana je kao jedan od najbezbednijih vidova transporta.

Socijalna distanca koju ona pruža, kao i boravak na otvorenom prostoru, smanjuju mogućnost prenosa infekcije i čine je manje rizičnom u odnosu na vožnju automobilom ili javnim prevozom. A i ne treba smetnuti sa uma da vam za vožnju bicikla nije neophodno da imate masku i rukavice (koji jesu potrebni da biste ušli u javni prevoz).

I Svetska zdravstvena organizacija preporučuje da se, kad god je to moguće, prilikom odlaska na posao ili u nabavku radije opredelite za šetnju ili vožnju bicikla.

To će vam, sa jedne strane, omogućiti održavanje fizičke distance koja predstavlja jednu od najznačajnijih mera u sprečavanju širenja infekcije Kovidom, a sa druge strane vam omogućava da zadovoljite onaj minimum potrebe za svakodnevnom fizičkom aktivnošću, koja je uvek neophodna, a naročito sada kada veliki broj ljudi dugo vremena provodi za računarom, i kada je bavljenje sportom i rekreativnim aktivnostima ograničeno.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

DžoMa

Kada bi napravili biciklističke staze možda bi se više ljudi odlučilo za ovakav prevoz 🙄 Ovako, da idem uskim ulicama bez trotoara je vrlo neprijatno

Tafak

Zarkovo/Cukarica, pored toga sto je brdovito, nema biciklistickih staza, a "zahvaljujuci" "planskoj" gradnji favela ne postoji ni trotar pa je voznja bicikla bilo kuda pravi kamikaza poduhvat. Lepa ideja svakako ali mi se nesto ne umire pod tudjim tockovima...

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU