Većinom glasova odbornika Skupštine grada Beograda danas je usvojena odluka o usvajanju projekta institucionalnog javno-privatnog partnerstva uvođenja sistema javnih bicikala u Beogradu.

"Beograd je jedan od retkih gradova koji nema javna bicikla, a projekt predviđa 100 stanica za parkiranje tog prevoznog sredstva", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

U Beogradu trenutno postoji oko 100 kilometara biciklističkih staza, a plan je da u budućnosti bude mnogo više.

Kakav Beograd želimo? (ANKETA)

Kompanija koja uđe u javno-privatno partnerstvo sa Gradom Beogradom dobiće, rekao je Vesić, do 75 odsto vlasništva, a bicikli će biti obični i električni.

Trotineti, međutim, za sada nisu predviđeni da uđu u ovaj sistem,
jer trenutno u Srbiji ne postoji zakonska regulativa za to prevozno sredstvo.

Da li vozite trotinet ili vas "trotinetaši" nerviraju?

7 razloga da počnete da vozite bicikl

Vozili smo PRVI SRPSKI elektro bicikl (FOTO)

Vesić je rekao da je u planu i "otvaranje rečnog linijskog saobraćaja jer postoje delovi grada koji se mogu povezati na taj način". 

Ovaj sistem prevoza je bio organizovan i mnogo ranije u Beogradu, a i danas funkcioniše u letnjim periodima (preko Save, od Novog Beograda ka Adi ciganliji, ili na Dunavu kod Lida).

"Kao Grad smo organizovani da nam u prioritetu budu pešačke zone, odnosno pešaci i biciklisti jer je to civilizacijsko dostignuće", rekao je on.

Istakao je da će, izmenom Odluke o javnim parkiralištima biti obeležena mesta za snabdevanje na obodima pešačkih zona i da će se ona štititi potapajućim stubićima a da će se kontrola ulazaka i izlazaka obavljati elektronskim putem.  Kako idete na posao?

Šta je najveća potreba Beograda?