VOZAČE ELEKTRIČNIH TROTINETA NIKO NE KONTROLIŠE: "Jure" 90 na sat, voze trotoarom, a šta kaže zakon? | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

VOZAČE ELEKTRIČNIH TROTINETA NIKO NE KONTROLIŠE: "Jure" 90 na sat, voze trotoarom, a šta kaže zakon?

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac
Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Električni trotineti su svuda oko nas, evo da li će njihova upotreba biti regulisana zakonom i na koji način!

Izvor: MONDO/Predrag Vujić

U Srbiji trenutno ima oko 40.000 električnih trotineta, što ih posle gradskog prevoza čini najpopularnijim alternativnim sredstvom transporta, makar kada je u pitanju Beograd.

Električni trotineti pozitivno doprinose smanjenju zagađenja vazduha u prestonici, ali kako raste njihov broj, raste i potreba da se uvedu pravila i način korišćenja ne bi li se zaštitili svi učesnici u saobraćaju, uključujući i vozače trotineta.

Možda će vas zanimati

"Činjenica je da ih na trotoarima ima sve više i da doprinose i smanjenju gužve na kolovozu, i zagađenja vazduha. Za sada nismo imali nezgode sa težim posledicama u kojima su učestvovali trotineti. Zato razmišljamo da novim zakonom propišemo da se trotineti i dalje voze trotoarom, ali uz ograničenje brzine od šest, sedam ili najviše osam kilometara na sat, što znači da bi praktično išli brzinom pešaka," kažu u saobraćajnoj policiji.

Anketa

Da li vozite električni trotinet?

  • Da, sjajna stvar, olakšano mi je kretanje

    22.25% (675)

  • Ne, ali razmišljam da kupim

    32.1% (974)

  • Ne, nerviraju me ovi što ih voze, brzi su i bahati

    45.65% (1385)

Da li vozite električni trotinet?

Rezultati



Ipak, to je još uvek samo predlog o kojem će se još raspravljati.

"Postoje trotineti različitih brzina i karakteristika, najbrži na svetu ide i do 90 kilometara na sat. Nedavno smo imali slučaj vožnje trotineta na autoputu brzinom od 80 na sat. Sve bi to trebalo sagledati pre donošenja zakona, a i dalje su otvorena pitanja ko će smeti da vozi koji trotinet i da li je obavezna zaštitna oprema," naglašavaju u policiji.

Agencija za bezbednost saobraćaja ne učestvuje u izradi novog Zakona o bezbednosti, ali očekuje da će do kraja godine biti donet nacrt zakonskog okvira za korišćenje trotineta. Dok se ne donese zakon, mogu samo da traže od vozača da ne voze na kolovozu, da maksimalno koriste biciklističke i pešačko-biciklističke staze, ali i da vode računa o brzini.

"Apelujemo da na biciklističkim stazama ne idu brže od 35 na sat, a na pešačko-biciklističkim ne brzinom većom od deset kilometara na čas. Tamo gde nema staza, apelujemo da se kreću trotoarom, ali ne brže od šest kilometara na čas. Dakle, na trotoaru nema zaletanja, i vozači moraju imati u vidu da ih pešaci ne očekuju, niti ima razloga da očekuju vozilo na površini namenjenoj njima, i to značajno većom brzinom od njihove brzine kretanja," navode u Agenciji.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović smatra da električnim trotinetima nije mesto na trotoaru.

"Postavlja se pitanje, šta je trotinet ako se na tržištu pojavio model koji ide 100 na sat? Da li je to motocikl? Ako znamo da je razlika između mopeda i motocikla to što moped ne ide brže od 45 na sat. Nejasno je i ko će, i na koji način, kontrolisati vozače da li poštuju ograničenje brzine od šest, sedam ili osam kilometara. Kako će ih 'hvatati' ako trotineti nemaju registarske oznake. Zbog čega bicikl po zakonu ne sme na trotoar, a trotinet sme? To su sve pitanja koja se moraju sada propisati jer su na tržištu sve jeftiniji i brži modeli. Da ne donosimo sada zakon koji bi ih dozvolio na trotoaru, da bismo posle četiri godine sve menjali kada se svi već naviknu da ih voze na taj način," kaže Okanović.

Zoran Bukvić iz udruženja "Ulice za bicikliste" smatra da bi trotinetaši trebalo da dobiju status biciklista.

"Nije racionalno da ukinemo nešto što ceo svet praktikuje, trotineti su realnost i već sada ih u Srbiji ima gotovo kao i biciklista. Trebalo bi im dati ista prava, ali bi im trebalo ograničiti brzinu kretanja u pešačkim zonama jer se na trotinetu lakše ubrzava, a teže koči. I biciklistima je zabranjeno da voze trotoarom, ali nas tolerišu ako ne jurimo," rekao je on.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(MONDO/Blic)

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 21

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Saša

A odakle vama da jure 90km/h, nemoj da preterujete molim vas! Postoje električni trotineti koji mogu da idu 80km/h ali su jako, jako retki!

Kole

Ja imam električni trotinet i vozim ga po selu. Korisna stvar i ide maksimalno 26

Stop trotinetima!

Pa budalu koja da 5200e za Dualtron X trotinet da bi isao 100km/h i treba naterati da plati registraciju, a i da ide ide na psihicki pregled.... Da vide dal je lud sto je dao tolike pare za trotinet i dal je lud sto vozi to malo go**nce tom brzinom...

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU