• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO SPREMITI AUTOMOBIL ZA ZIMU? Zimske gume ne znače da ste spremni, obavezno proverite i ove stvari

Autor Dušan Ivković

Autoserviseri izneli najveće probleme kod vozila kada dođe hladno vreme

Zimske gume nisu jedina priprema automobila za najhladnije godišnje doba. Adekvatna nega četvorotočkaša podrazumeva održavanje i drugih delova koji su često na udaru kiše, leda i snega i od čijeg stanja zavisi i bezbednost vozača.

Serviseri upozoravaju da na automobilu treba redovno kontrolisati sistem za upravljanje i zajedno s njim prednji i zadnji trap nezavisno od vremenskih neprilika.

Možda će vas zanimati

"Zbog mokrog i ledenog terena geometrija točkova umnogome utiče na ponašanje vozila, pa je s te strane značajno proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa, koji ukoliko su u nepravilnom položaju mogu nagrizati gume" objašnjavaju auto-serviseri i dodaju da se korišćenje zimskih guma isplati već nakon dve godine.

Kada je reč o kočionom sistemu, servisu predlažu vozačima da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost pošto na njen kvalitet utiče vlaga i naglašavaju da je trajnost pločica u današnje vreme znatno smanjena zbog prirode materijala od kojeg se prave.

"Vlažno vreme smanjuje kvalitet celokupnog sistema za startovanje vozila, a najviše ispaštaju svećice i akumulatori, koji u zimskim uslovima rade smanjenim intenzitetom i do 20 odsto. Zbog toga je poželjno akumulator menjati na svake tri godine" kažu autoserviseri.

Sneg i kiša znaju često da okuju vetrobransko staklo ledom, pa mnogi pribegavaju neadekvatnim metodama kako bi očistili pre svega šoferku. Umesto da koriste tečnost za pranje stakla.

"Neki uklanjaju led vrućom vodom, pa se događa da im pukne staklo, dok drugi žele da uklone led metlicama i tako oštećuju staklo. U takvim situacijama najefikasnija se pokazala tečnost za pranje stakla" apostrofiraju serviseri.

Zanimljivo da je u zimskim uslovima na automobilima pored grejača podjednako bitan i sistem za hlađenje odnosno rashladna tečnost.

"Značajnu ulogu igra rashladna tečnost koja na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora. Antifriz je potrebno menjati na svake četiri godine jer ako nije dovoljno kvalitetan voda u hladnjacima može da se zaledi i ošteti hladnjak ili blok motora" poručuju u autoserviseri.

Kako kažu, pravilno održavanje automobila u bilo koje godišnje doba nemoguće je I bez redovne kontrole odnosno zamene motornog ulja na vreme.

"Zbog neredovne zamene ulja može doći do većih kvarova i otkazivanja samog motora što može da bude veoma skupo" upozoravaju autoserviseri.

Vlasnici dizel automobila treba zimi značajnu pažnju da posvete i proveri grejača koji potpomažu paljenje.

"Treba redovno menjati i filter za dizel gorivo, da prljavština i mraz ne bi uticali na prohodnost goriva" kažu serviseri.

(Mondo/Blic)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Srbin

Vozači koji neznanju ove stvari su salata za majstore.

Nepoznati

U auto staviti tablu slanine i 10 kobasica, litar rakije i spreman za zimu.

.....

Kod dizelaša grejači, kod benzinaca svećice i kablovi trebaju da budu u dobrom stanju za paljenje na debelom minusu. Za odleđivanje stakala topla voda je zakon, nikad mi šoferšajbna nije pukla zbog toga.

special image