OBJAVLJEN VODIČ ZA RAD OD KUĆE: Ministarstvo navelo obaveze poslodavaca, ali i zaposlenih! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Briga i o mentalnom zdravlju!

OBJAVLJEN VODIČ ZA RAD OD KUĆE: Ministarstvo navelo obaveze poslodavaca, ali i zaposlenih!

Autor Aleksandar Nastevski
Autor Aleksandar Nastevski

Pogledajte koje obaveze poslodavca, a koje zaposlenih predviđa Vodič za bezbedan i zdrav rad od kuće!

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Uprava za bezbednost i zdravlje na radu Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, izradila je vodič za bezbedan i zdrav rad od kuće, sa ciljem da poslodavcima i radnicima olakša rad u novonastaloj situaciji, saopšteno je iz Ministarstva za rad.

Vodič je dostupan na sajtu Ministarstva, a poslodavcima, koji su obezbedili rad od kuće svojim zaposlenima, pruža praktične smernice vezane za obaveze i odgovornosti poslodavaca i zaposlenih, uslove koje radni prostor opredeljen kao radno mesto kod kuće treba da ispunjava.

Možda će vas zanimati

Obaveze poslodavca

Takođe i o brizi poslodavca o zdravlju svojih zaposlenih, uključujući i mentalno zdravlje, koju su dužni da vode i kada radnici rade od kuće, zatim proceni rizika i praćenju bezbednosti i zdravlja na radu, te prijava povreda na radu prilikom rada od kuće.

Na primer, u vodiču je navedeno da je poslodavac dužan da, u saradnji sa zaposlenim, obezbedi bezbedno i zdravo radno mesto i radnu okolinu, odnosno da obezbedi da je radni prostor kod kuće bezbedan i zdrav za obavljanje poslova; zatim, da vodi računa o zdravlju svojih zaposlenih, uključujući i mentalno zdravlje i po potrebi da obezbedi razgovor sa stručnom osobom.

Poslodavac treba da obezbedi opremu za rad zaposlenom ukoliko je zaposleni nema u svom vlasništvu, sprovodi nadzor nad obavljenim poslom zaposlenog i merama bezbednosti i zdravlja na radu i kontaktira sa zaposlenima u toku ugovorenog radnog vremena.

Obaveze zaposlenih

Obaveze zaposlenih su da primenjuju mere za bezbedan i zdrav rad, da namenski koriste opremu za rad i da njom pažljivo rukuju, kao i da pre početka rada pregledaju radno mesto, uključujući opremu za rad koju koriste i da u slučaju uočenih nedostataka obaveste poslodavca.

Zaposleni je dužan da uspostavi ravnotežu između poslovnog i privatnog života, i da u toku ugovorenog radnog vremena održava redovnu i pravovremenu komunikaciju sa poslodavcem ili licem za bezbednost i zdravlje na radu.

Takođe, treba da se pridržava uputstava poslodavca o uspostavljanju i održavanju određenog radnog prostora na bezbedan i zdrav način, kao i da brine o opremi za rad koju koristi i da prijavi sve opasnosti i probleme u skladu sa internim procedurama.

Vodič sadrži i kontrolnu listu koja može da pomogne pri prepoznavanju opasnosti, štetnosti i potencijalnih preventivnih mera i, ako se koristi na pravi način, može da bude deo procene rizika.

(Mondo/Tanjug)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dule

Koja komedija, pazi poslodavac da ti sredjuje radni prostor kod kuce, obezbedjuje uslove, a po mogucnosti i da ti skuva rucak. Ako nemas uslove za rad od kuce idi na posao, pa tamo neka ti obezbede uslove i cuvaju mentalno zdravlje.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU