Pokazatelj toga je i dupliran broj noćenja u etno-domaćinstvima u opštini Ljubovija.

"Očigledni su veliki kapaciteti i potencijali za dalji razvoj turizma, jako je značajna činjenica da su u toku radovi na izgradnji auto-puta od Šapca do Loznice, za koji verujemo da će značajno pojačati saobraćaj i priliv turista do ove turističke destinacije. Reka Drina i netaknuta Bobija samo su neki od turističkih aduta opštine Ljubovija, a mi kao resorno ministarstvo pružićemo svu potrebnu podršku za dalji razvoj, kako bi postale prepoznate destinacije ne samo kod nas, već i u čitavom regionu", izjavila je ministarka Tatjana Matić.

Ministarstvo za trgovinu, turizam i telekomunikacije do sada je uložilo 32 miliona dinara, pre svega za izgradnju bazena u Ljuboviji, i ove godine na konkursu koji otvoren biće podržan projekat izgradnje autokampa. Projektna dokumentacija je završena i očekuje se skori početak radova.

Ministarka Matić je prilikom posete opštini Ljubovija obišla i proizvodno-turistički kompleks destileriju, koja proizvodi voćne rakije u kapacitetu od 70.000 litara na godišnjem nivou, a svečano je otvorila ovaj pogon, a proizvodi ove destilerije biće plasirani na tržište EU.

Zlatibor krcat

Na Zlatiboru trenutno boravi više od 25.000 gostiju, a popunjenost smeštaja je preko 95 odsto, rekao je danas direktor Turističke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović.

"Veće interesovanje je za seoska domaćinstva, smeštaj u prirodi, vikendice, svež vazduh i prirodu ", rekao je on na onlajn konferenciji "Turizam u regionu u godini koju je pojela korona".

Kako je istakao, najveći izazov je bilo ljudima stvoriti svest da je destinacija bezbedna, a puno se uložilo i u digitalni marketing.

Ove sezone veća je popunjenost privatnog sektora i teško je izbrojati goste jer veliki broj domaćinstava radi i dalje na crno, pa ne prijavljuju goste.

"Posećenost upoređujemo preko broja prodatih karata recimo u Stopića pećini i izvesno je da je drastično veća nego u prošloj godini", rekao je on.

Hotelijeri su svoje kapacitete prilagodili merema bezbednosti, 90 odsto gostiju je iz Srbije, a nešto ih je i iz BiH.

Prethodna godina rekordna

Pandemija je mnogima poremetila planove za putovanja, ali zato je domaći turizam procvetao i prošle godine .Povećano interesovanje domaćih turista za letovanje u zemlji smanjilo je pad turističkog prometa prema destinacijama u inostranstvu i praktično su spasili letnju sezonu.

Broj noćenja domaćih turista u julu 2020. u odnosu na isti mesec prošle godine manji je za svega 3,2 odsto, u junu je pad bio 17 odsto i važno je da se vratilo poverenje naših građana za putovanje u zemlji.

Domaći turisti su, na osnovu ostvarenih noćenja, u julu prošle godine najviše bili zainteresovani za banjska i planinska mesta - Vrnjačku banju, Sokobanju, Zlatibor, Taru, Kopaonik, Divčibare, Staru Planinu.

Ljudi su tražili boravak u prirodi u etnoselima i to su destinacije koje su zabležile porast u odnosu na realizovana noćenja prošle godine.

U Srbiji je u julu 2020. godine, u odnosu na jul 2019. godine, ukupan broj dolazaka turista bio manji za 52 odsto, 42 odsto kad su noćenja u pitanju, imajući u vidu da je dolazak stranih turista drastično opao.

Taj pad je u poređenju sa drugim evropskim zemljama nešto manji jer su mnoge beležile pad od 70 odsto.

U Vrnjačkoj banji je jul prošle godine bio rekordan mesec i zabeleženo je povećanje broja gostiju za 16 odsto. Realizovano je 150.000 noćenja, odnosno 40.000 poseta. Najviše gostiju imali su iz Beograda i mesta iz Vojvodine.

U Sokobanji je poseta tokom letnjih meseci prošle godine za 20 odsto bolja nego u istom periodu lane.

(MONDO)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.