DA LI VAŠ AUTO PROLAZI TEHNIČKI PREGLED? Profesor Knežević rešio sve dileme - evo ko neće moći da registruje vozilo! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

DA LI VAŠ AUTO PROLAZI TEHNIČKI PREGLED? Profesor Knežević rešio sve dileme - evo ko neće moći da registruje vozilo!

Autor Aleksandar Nastevski
Autor Aleksandar Nastevski

Nova stroža pravila na tehničkim pregledima počinju da se primenjuju od ovog leta, a kao glavni problem poslednjih nedelja u javnosti se ističe merenje kvaliteta izduvnih gasova, zbog čega mnogi automobili više neće moći da budu registrovani.

Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Mnogi polovni automobili, koji su stari i do 20 godina, morali bi da imaju katalizatore i DPF filtere, a mnogi ne znaju da li ih poseduju i da li su ispravni. Pravilnikom o tehničkim uslovima predviđeno je da vozila moraju da imaju katalizator ako su sa njim proizvedena, što znači da katalizator kao i DPF ne treba naknadno ugrađivati na automobile koji ih nikada nisu imali.

Možda će vas zanimati

Mnogi vlasnici automobila nisu sigurni da li je njihovo vozilo proizvedeno sa katalizatorom ili DPF-om. Profesor Mašinskog fakulteta u Beogradu, Dragan Knežević, navodi da se to da li vozilo ima sistem naknadnog tretmana izduvnih gasova može proceniti na osnovu njegovog godišta.

"Euro 1 norma je uvedena u januaru 1992. godine, pa Euro 2 norma 1995, a Euro 3 2000. godine, odnosno 1998. i 1999. kod nekih proizvođača, tako da je kod nas kritična ta Euro 3 norma, gde sva vozila sa benzinskim motorima imaju katalizatore, vozila sa dizel motorima imaju oksidacione katalizatore, ali retko koje vozilo ima filter čestica odnosno DPF", objašnjava Knežević.

Kako navodi profesor Mašinskog fakulteta 2005. godine je uvedena norma Euro 4, kod koje sva vozila sa bezinskim motorima imaju katalizatore, vozila sa dizel motorima oksidacione katalizatore i skoro svi DPF osim najslabijih verzija dizel motora.

"Euro 5 vozila od 2009. godine imaju kompletan sistem naknadnog tretmana, osim nekih najslabijih dizel motora. Euro 6 norma je uvedena 2014. godine i ta vozila imaju kompletan sistem", ističe Knežević.

Na tehničkom pregledu vozila koja su napravljena sa katalizatorom i DPF filterom moraju da ga imaju, a ta provera da li je katalizator na svom mestu vršiće se vizualnim putem. Automobili koji su proizvedeni sa katalizatorom, a nemaju ga, neće proći tehnički pregled.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 25

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sorabija state near siptaria

U sorabiji nista novo, prvo su napali ljude da ne moz da voze euro3 iako je uvoz istih i dalje dozvoljen a onda okrecu pricu i srozavaju sve, a na kraju ce opet da okrenu i udare po narodu neku dodatnu taksu i to je to, zagadjenje ostaje. Vozim euro3 dizel ali gledam da odrzavam u fabrickom stanju ili jos da poboljsam gde je moguce, auto ne dimi vise uopste...ali okolina me smatra budalom i da bacam pare. Kakav narod takva i vlast i drzava.

🧠🧠🧠

Da li znate kako se skida dpf? Otvori se lepo sa gornje strane, izvadi sace i filter zavari i vrati na isto mesto. Vizuelno mozes da utvrdis da je Dpf tu, a ustvari je supalj i u njemu nema nista sto bi trebalo da je tu. Pojesce vuk magarca i to ti je.

Frajburg

Red je bio da se sklone te kante s puteva. Kad dolazim kuci kod svojih, a evo letnji odmor se blizi, zelim da sa svojom masinom BMW F90 M5, jezdim na drumu i da mi se ne isprečavaju nekakve 2000 davno vintage mašine.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU