Najstarija vozila, koja nemaju katalizatore, po novim propisima ipak će moći da ostanu na putevima. Međutim, ipak neće moći da ulaze u centar grada.

Posle odluke Ministarstva saobraćaja da preispita propis o zagađenju i količini izduvnih gasova koje emituju vozila, mnogi su ipak odahnuli, ali nekima ipak neće moći da se potpuno "progleda kroz prste".

Tako će "jugići", "golf dvojka" i mnogi stariji automobili po svemu sudeći ostati na prilazima velikih gradova i moći će da se voze po prilazima gradova i po manjim mestima, kao i u ekološkim delovima zemlje.

Ipak, prema najavi medija, njima neće biti dozvoljeno da uđu u gradsko jezgro

U Komitetu za kontrolu saobraćaja kažu da je rešenje klasifikacija vozila kojom bi ona mogla da se voze po određenim delovima Srbije, ali da neće sva moći da idu kroz grad.

Kako je rekao Damir Okanović, direktor Komiteta za kontrolu i bezbednost saobraćaja, nije isto voziti "juga" na Brankovom mostu i u Ivanjici.

"Prosečna starost voznog parka u Srbiji je 17 godina. Kada bi se strogo držali dozvoljenog procenta izduvnih gasova, 800.000 vozila bi moralo da završi na otpadu. Mnogi polovnjaci su napravljeni bez katalizatora, kao što je 'golf dvojka', auto koji je popularan i posle toliko godina u našoj zemlji, a posebno u centralnoj i južnoj Srbiji. Neće ovaj četvorotočkaš narušiti mnogo životnu sredinu ako se vozi od Ivanjice do Sjenice zemljanim putem, ili u Pirotu, na Staroj planini", kaže Damir Okanović.

Kako ističe, takvo vozilo, kao i kola kao što su “jugići”, “dijane”, “kečevi”, ipak ne treba da ulaze u centar velikih gradova.

"Nije isto ako se takav automobil vozi van grada, po selima i u Nemanjinoj ulici ili na Brankovom mostu, gde je procenat zagađenja veoma visok. S druge strane, moramo da znamo da u evropskim metropolama postoje nalepnice, od zelene sa kojom možete svuda da se vozite, do crne, koja ne dozvoljava da se uđe u grad", ističe Okanović.

(MONDO/Objektiv)