• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVI AUTOMOBILI NEĆE SMETI U CENTAR BEOGRADA: Najstarija vozila ostaju na putevima, ali NEĆE moći u gradsko jezgro?

Autor Tamara Jovanović

Novi propis biće izmenjen, pa će popularna stara vozila u Srbiji i dalje moći da se voze - ali ne centralnim ulicama?

 saobracaj izduvni gasovi katalizatori oldtajmeri Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Najstarija vozila, koja nemaju katalizatore, po novim propisima ipak će moći da ostanu na putevima. Međutim, ipak neće moći da ulaze u centar grada.

Posle odluke Ministarstva saobraćaja da preispita propis o zagađenju i količini izduvnih gasova koje emituju vozila, mnogi su ipak odahnuli, ali nekima ipak neće moći da se potpuno "progleda kroz prste".

Tako će "jugići", "golf dvojka" i mnogi stariji automobili po svemu sudeći ostati na prilazima velikih gradova i moći će da se voze po prilazima gradova i po manjim mestima, kao i u ekološkim delovima zemlje.

Ipak, prema najavi medija, njima neće biti dozvoljeno da uđu u gradsko jezgro

Možda će vas zanimati

U Komitetu za kontrolu saobraćaja kažu da je rešenje klasifikacija vozila kojom bi ona mogla da se voze po određenim delovima Srbije, ali da neće sva moći da idu kroz grad.

Kako je rekao Damir Okanović, direktor Komiteta za kontrolu i bezbednost saobraćaja, nije isto voziti "juga" na Brankovom mostu i u Ivanjici.

"Prosečna starost voznog parka u Srbiji je 17 godina. Kada bi se strogo držali dozvoljenog procenta izduvnih gasova, 800.000 vozila bi moralo da završi na otpadu. Mnogi polovnjaci su napravljeni bez katalizatora, kao što je 'golf dvojka', auto koji je popularan i posle toliko godina u našoj zemlji, a posebno u centralnoj i južnoj Srbiji. Neće ovaj četvorotočkaš narušiti mnogo životnu sredinu ako se vozi od Ivanjice do Sjenice zemljanim putem, ili u Pirotu, na Staroj planini", kaže Damir Okanović.

Kako ističe, takvo vozilo, kao i kola kao što su “jugići”, “dijane”, “kečevi”, ipak ne treba da ulaze u centar velikih gradova.

"Nije isto ako se takav automobil vozi van grada, po selima i u Nemanjinoj ulici ili na Brankovom mostu, gde je procenat zagađenja veoma visok. S druge strane, moramo da znamo da u evropskim metropolama postoje nalepnice, od zelene sa kojom možete svuda da se vozite, do crne, koja ne dozvoljava da se uđe u grad", ističe Okanović.

(MONDO/Objektiv)

Pročitajte i ovo

Komentari 60

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PETAR

Mislim da jednako dobro plivaju i stari i novi automobili... tako da pazi te se kiše u beogradu :D

fre

Izbacite dizele i omogucite vise parking mesta a naplatu parkiranja treba U K I N U T I tj, Zone za parkiranje jer kad covek dodje stalno ga goni vreme , sam ce covek pobeci iz takvog grada. Zivele 80-e.

DEX

Koliko sam upucen u tajne vele grada, za vreme korone, kad nije bilo saobracaja, zagadjenje je bilo poviseno u glavni smrdi grad a da niko nije znao zbog cega??!!! A i onako tamo zive Beogradjani, gde smatram na sve mozes da naidjes, samo ne na coveka...

special image