• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOVA PRAVILA NA TEHNIČKOM PREGLEDU: MUP objavio zbog čega ne smeju da vas vrate, a ovo će biti obavezno za sve!

Autor Edin Delibašić

Samo četiri dana nas deli od novih pravila koja će važiti tokom tehničkog pregleda automobila.

 tehnicki pregled nova pravila Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Sa tehničkih pregleda od 6. jula neće biti vraćana vozila sa sitnim oštećenima, a umesto fotografisanja biće video snimanje toka tehničkog pregleda što ne bi trebalo da izazove posebne gužve.

Saopštenjem o režimu tehničkog pregleda oglasili su se MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja pošto, kako se navodi, vozačima poslednjih dana stižu različite (dez)informacije o tome kako će izgledati tehnički pregled vozila od 6. jula ove godine.

Možda će vas zanimati

"Zahvaljujući izmenama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila, malo je verovatno da će značajniji broj vozila biti neispravan zbog izduvnih gasova", navodi se u saopštenju.

Saopšteno je i da se ne može očekivati da će kontrolori vraćati vozila sa tehničkog zbog najmanjih ogrebotina.

"MUP je u prethodnom periodu u više navrata naglašavao da sitna oštećenja na vozilu nisu razlog da se vozilo oceni kao neispravno. Kontrolori tehničkog pregleda koji znaju svoj posao nikada nisu ni pravili problem ako na limariji postoje ogrebotine ili je staklo na svetlosnim grupama naprslo", navodi se u saopštenju.

Od 6. jula svi tehnički pregledi biće obavezni da snimaju kompletan tok vršenja tehničkog pregleda i čuvaju video snimke.

"To naravno neće ništa promeniti kada je u pitanju ocena ispravnosti 'spoljašnjosti' vozila, jer se na snimku ne vidi ništa više nego što se vidi na fotografiji vozila", navodi se u saopštenju i dodaje da se vozila već tri godine fotografišu na tehničkim pregledima.

Ističe se da će video snimanje predstavljati problem samo za tehničke preglede čiji su kontrolori do sada samo fotografisali vozila na liniji, ali ih nisu i pregledali.

"Takvi kontrolori nemaju dovoljno iskustva u vršenju tehničkog pregleda, tako da im verovatno neće biti dovoljno minimalno propisanih 30 minuta da pregledaju vozilo po svim stavkama", ocenjeno je.

Dodaje se da će takvi kontrolori u detalje tehničkog pregleda moći da se upute preko elaborata koji sadrži redosled radnih operacija na radnim mestima.

MUP i Agencija navode i da su bez osnova prognoze da će se na tehnički pregled čekati nedeljama ili da vozači neće moći da stignu na red da izvrše tehnički pregled.

Navode da je u Srbiji oko 500 tehničkih pregleda u skladu sa novim pravilnikom, dok je jos toliko u procesu za dobijanje novog rešenja, i moći će da rade sve dok službena lica utvrde da li ispunjavaju propisane uslove.

"U Srbiji je registrovano oko 2.500.000 vozila, što znači da prosečan broj vozila kod kojih se izvrši tehnički pregled u toku jednog dana iznosi oko 10.000 ili 10 vozila po liniji tehničkog pregleda", navedeno je.

Dodaje se da liniju tehničkog pregleda može proći u jednoj smeni, teoretski, 16 vozila.

"U praksi je taj broj nešto manji, ali svakako veći od 10 vozila", ističe se.

Da čekaju na termin za tehnički može se dogoditi onima koji su čekali poslednji dan da izvrše tehnički pregled.

"Baš zbog toga tehnički pregled može da se izvrši 30 dana pre isteka registracione nalepnice, te vlasnici vozila imaju sasvim dovoljno vremena da zakažu tehnički pregled", zaključuje se u saopštenju MUP-a i Agencije za bezbednost saobraćaja.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sashko69

Kao i obično, sve se ostavlja za poslednji trenutak. Iz Udruženja tehničkih pregleda pričaju jedno, iz Agencije za bezbednost saobraćaja drugo, iz MUP-a treće a na kraju se po običaju sve slomi na običnim građanima, u ovom slučaju vlasnicima automobila. Na autu treba da su ispravni kočioni i uređaj za upravljanje, svetlosna grupa i da nema rupčage na karoseriji, sve ostalo je za bezbednost nebitno.

Mija

Napravili smo cirkus od registracije automobila... Ne znam kakva si iskustva ljudi iz okruženja i zapadnih zemalja. Može li ih neko podeliti?

special image