• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

IZMENE ZAKONA - UVODI SE OGRANIČENJE ZA ELEKTRIČNE TROTINETE! Moraće da nose i posebnu opremu!

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Agencija za bezbednost saobraćaja će u okviru izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja regulisati status električnih trotineta u saobraćaju u Srbiji, a evo šta bi to moglo da znači.

 elektricni trotineti pravila u saobracaju Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Sa lepim vremenom na ulicama je sve više vozača bicikala i trotineta. Кako bi se povećala bezbednost i njih i ostalih učesnika u saobraćaju, u izradi je novi predlog zakona o bezbednosti saobraćaja. Od početka godine na dvotočkašima je stradalo 35 osoba, a svaki drugi bolnički krevet na ortopediji zauzeo je neko iz takvih udesa.

"Vi kada padnete najčešće dolazi do politraumatskih povreda glave, preloma baze lobanje ili strada predeo vilice. Zato treba koristiti homologovane zaštitne kacige. Mi očekujemo od zakondavca da definiše gde i kada se mogu voziti električni trotineti, jer prosečna brzina pešaka je do dva metra u sekundi i kada dođe trotinet mnogo većom brzinom može doći i do smrtnog stradanja", kaže dr Vladimir Jeftić, stručnjak za dvotočkaše.

Odgovorniji prodavci shvatili su da se mora propisati zaštitna oprema za one koji voze trotinete. Кaciga mora biti obavezna, ali i štitnici za ruke i noge. Traže i da se ograniči brzina vožnje trotineta.

Možda će vas zanimati

"Mi preporučujemo obavezno korišćenje kacige tokom vožnje i štitnika za kolena i laktove. To je nešto najosnovnije pored rukavica koje mogu pri padu sprečiti veće povrede", navodi Dušan Cincar, menadžer za skutere.

Prodavci trotineta traže da se maksimalna brzina ograniči na 25 kilometara na sat, bez obzira na performanse trotineta i da maloletnici moraju upravljati trotinetom pod nadzorom starijih. Oni su spremni da zajedno sa državom nađu optimalna rešenja: da se uvedu trotinetske zone, staze i da im se nađe mesto u saobraćaju.

Kako smo na našem portalu prethodno pisali o ovim predlozima izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, mišljena su i dalje podeljena povodom toga šta je najbolje rešenje. Ukoliko se električni trotineti ograniče samo na vožnju po biciklističkim stazama, to im uskraćuje veliki deo grada gde ovakvih staza nema.

"Ako se donese odluka da se voze po biciklističkim stazama, to znači da ste ih zabranili u delovima grada gde biciklističkih staza nema, a takvih delova i gradova ima mnogo. Zbog toga to nije najbolje rešenje i moraju se uzeti u obzir sve specifičnosti našeg saobraćaja. Postoji šansa da se usvoji zakon po kome će se električni trotineti voziti samo po trotoaru, brzinom hoda, a to je nekih šest do osam kilometara na čas", rekao je tada direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić za MONDO.

Prema pojedinim istraživanjima, tri četvrtine električnih trotineta nalazi se u Beogradu. Oko 58 odsto vozača smatra da upravljači električnog trotineta ometaju njihovo kretanje na način da su vozači bili primorani da njima promene i prilagode brzinu i način kretanja, dok 74 odsto vozača u anketama tvrdi da im pojava električnog trotineta na kolovozu u značajnoj meri odvraća pažnju.

(Mondo/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 13

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MilanI HN

Niste shvatili shemu. Rec je o inicijativi gradjevinskog lobija da jedino vredi stan u centru dokle mozete sve peske obici. Umesyo da zabrane voznju auta u centru grada oni zabranjuju najefikasniji vid prevoza. Al kad dobijemo 30€ po opanku odmah udkemo u uzicko kolo.

sasa

upitreba ovakvog vida transporta smanjuje emisiju stetnih izduvnih gasova sto je veliki problem u bg-u, povecava mobilnost gradjana i rasterecuje ulice od automobila. Zrtvujte deo kolovoza za bicikle i trotinete i videcete da ce svima biti bolje

Mr Bean

Knez Mihajlova ulica je kao pista i za trotinete i za bicikle,a komunalne milicije nigde

special image