Voditelj Mladen Alvirović je tom prilikom predstavio nesvakidašnji problem jednog vozača. Naime, Nemanja je 2017. godine kupio novi "audi" u Srbiji, ali mu je vraćen sa tehničkog pregleda je "ima ksenonska svetla, ali nema prskalice za farove".

Vozač je proverio u fabrici Poršea gde mu je potvrđeno da je njegov automobil takav fabrički - bez dela koji se u novom pravilniku za registraciju zahteva.

"Propisano je da mora da ima", rekla je pripadnica MUP-a, a oboje su ostali pri tome da je takav pravilnik i da se tu nažalost ništa ne može.

Alvirović ih je pitao kako je moguće da automobil star samo četiri godine, koji je kupljen sa svim papirima u Srbiji potpuno nov i ima potvrdu od fabrike da je tako napravljen - ne može da prođe tehnički pregled.

"To jeste problem, jer ako ne ispunjava ovaj uslov, onda je to vozilo koje ne ispunjava za učešće u saobraćaju na putu", rekli su iz policije i dodali da se automobil kao takav ne može nadograđivati.

"Svaka prepravka i ugradnja toga, zahteva onda ispitivanje", istakli su, na šta je voditelj dodao da "fabrika nije predvidela da on može da ugradi prskalicu na taj auto", jer je automobil fabrički napravljen bez tog dela.

"I šta sad, auto star četiri godine da bacimo na otpad?", pitao je voditelj.

"Tehnički pregled mimo ovog propisa neće moći. Iako ima potvrdu od fabrike, propisi su vrlo jasni, ne možemo mimo njih da odlučimo. Ovde fali jedna odredba, da tako kažemo. Jedino da se obrati Ministarstvu saobraćaja kao donosiocu ovog pravilnika."

Novi pravilnik izazvao pometnju

Od 5. jula na snagu je stupio novi pravilnik za registraciju vozila.

Primena izmenjenog Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila koji podrazumevaju da od kvaliteta izduvnih gasova i ovalnosti kočnica zavisi ocena tehničke ispravnosti vozila odložena je na dve godine, ali vozači ipak od 5. jula treba da obrate pažnju na nova pravila, izjavio je prethodno Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda.

On je skrenuo pažnju na potrebu da vlasnici vozila na vreme zakažu tehnički pregled, jer se može dogoditi da u narednom periodu bude smanjen broj firmi koje će moći da obavljaju taj posao zbog zamene starih ovlašćenja novim.

"U narednom šestomesečnom periodu tokom kog će biti izdavana nova ovlašćenja može da se dogodi da i nekoliko stotina stanica za tehnički pregled ne ispuni nove građevinske i uslove tehničke opremeljenosti za obavljanje tog posla. Zato vlasnici vozila treba da zakažu na vreme preglede", naglasio je Marinković.

Vozila koja su kompletna proći će test izduvnih gasova bez problema, dok se za starija koja nisu imala fabrički katalizator on neće ni tražiti. Dakle, samo oni koji su ga skinuli imaće i dve godine fore da ga vrate.

Kontrola tehničke ispravnosti automobila imaće jednu veću izmenu, koja bi mogla da napravi još veće gužve jer će sam tehnički pregled biti komplikovaniji. Naime, najavljeno je snimanje tokom kontrole, koje će trajati sve vreme i obavljaće ga čak četiri kamere. Takođe, tokom pregleda stranka ne sme da se zadrži na liniji i ukoliko je usnimi jedna od četiri kamere, preti i prekršajna kazna.

Po važećem Pravilniku, ovaj pregled bi za putničke automobile trebalo da traje oko 30 minuta, ali verovatno će trajati duže.

(Mondo)