Kočnice koje se koriste u automobilima su potrošni materijal, i važno je znati kako da se prepoznaju prvi siptomi da sa njima nešto nije u redu. Vibracije i sporije "primanje" kočnica su znak dotrajalosti, ali postoje i neki drugi načini koji otkrivaju pravo stanje kočionog sistema kako ne biste došli u situaciju da ostanete bez pune funkcionalnosti kočionog sistema.

Prvi i najjednostavniji simptom jeste signalna lampica za kočnice na instrument tabli, jer ukoliko se ona upali i ostane uključena, vreme je da posetite mehaničara. Drugi simptom je škripanje kočnica. Ukoliko čujete ovaj nimalo prijatan zvuk, to znači da su možda izlizane kočione pločice, i da je vreme da odvezete svog četvorotočkaša u servis.

Ukoliko je pedala kočnice mekana, kao da gazite po sunđeru, to takođe može da znači da su se kočione pločice izlizale, ali i da je možda neispravan glavni kočioni cilindar. Ako vam automobil prilikom kočenja zanosi u jednu stranu, razlog tome može biti činjenica da jedna kočiona čeljust vrši snažniji kočioni pritisak od druge, a postoji mogućnost i da je oštećeno kočiono crevo.

Revija HAK piše da ako postoji neprijatan miris metala u kolima, jedna opcija je da je u pitanju kvačilo, a druga da je da su u pitanju kočnice. Savetuje se da tada izađete iz vozila i pokušate da utvrdite da li kočnice rade. Ako su u pitanju kočnice, jedna od njih se verovatno zaglavila i u tom slučaju nije pametno nastaviti vožnju. Jedna od opcija je da ste zaboravili da spustite ručnu kočnicu do kraja, pa to uradite posle i sačekajte malo da se kočnice ohlade.

Za uzrok kvara kočnica okrivljuje se dotrajalost kočionih pločica, a dodatni uzrok vibracija može biti i deformacija diska. U tim slučajevima, što pre pozovite automehaničara koji će otkoloniti kvar.

(MONDO)