• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MNOGI NE ZNAJU, ALI OVAKO SE PRAVILNO PROVERAVA ULJE U MOTORU! Kada ga dolivate, ne preterujte - UNIŠTIĆETE automobil!

Autor Uroš Matejić

Recimo da je idealno da bude između sredine i maksimuma mernog dela.

 Kako se proverava ulje u automobilu Izvor: Profimedia

Svaki vozač bi trebalo da zna kako se proverava nivo ulja u motoru. Nažalost, mnogi ne znaju, a nisu svesni koliko je to važno. Iako ova tema iole iskusnijim vozačima deluje banalno, čak se i među onim najiskusnijima biju bitke oko toga kako se pravilno meri nivo motornog ulja. Ne slažu se međusobno čak ni majstori.

Na sreću, tu su fabrička uputstva koja stižu uz automobil. Ali ova sreća kratko traje kada ih iščitate nekoliko desetina - za modele različitih marki i to iz različitih perioda. Problem je u tome što ne savetuju svi proizvođači proveru nivoa motornog ulja na isti način. Opet na sreću, prihvatljiv nivo ulja ima solidnu toleranciju, pa čak i ako ne uradite sve onako kako je propisao proizvođač, uglavnom neće biti problema.

Pročitajte uputstvo za vaš auto

Nije svaki motor iste konstrukcije, ne koristi istu količinu ulja, ne koristi isto ulje i slično, pa svi ti faktori mogu da utiču na brzinu slivanja ulja u karter nakon gašenja motora.

Korak po korak:

  1. Dovedite motor na radnu temperaturu - to ćete najbrže uraditi vožnjom. (Postoje izuzeci kod kojih se nivo ulja meri sa hladnim motorom);
  2. Parkirajte auto na horizontalnu površinu;
  3. Ugasite motor;
  4. Sačekajte od 5 do 10 minuta;
  5. Izvadite šipku za merenje nivoa ulja;
  6. Obrišite je čistom krpom ili maramicom/salvetom;
  7. Vratite šipku nazad odakle ste je izvadili;
  8. Nakon sekund-dva, ponovo je izvadite;
  9. Pogledajte dokle se šipka (merni deo) "umočila" u ulje.

Recimo da je idealno da bude između sredine i maksimuma mernog dela. Merni deo može da bude izveden na razne načine, ali prepoznaćete ga. Uglavnom, ima oznake za minimum i maksimum. Ukoliko ima nedovoljno ulja, dolijte ga, ali ne previše! Sačekajte malo, pa ponovo proverite.

Neki proizvođači savetuju sledeći način dolivanja. Dolijete ulje, startujte motor i pustite ga da radi nekoliko sekundi, ugasite ga, zatim sačekate nekoliko minuta i ponovo proverite nivo. Ovakav način dolivanja neki smatraju potpuno nepotrebnim, mada proizvođači koji kažu da se u njihova vozila tako doliva ulje verovatno imaju neki razlog za to.

Višak ulja je opasan

Kada dolivate ulje, ne preterujte. Višak ulja može da dovede do raznih problema i veoma skupih kvarova. Zato nivo ulja nipošto ne sme da ide preko maksimuma. Neki automobili nemaju šipku za merenje nivoa ulja Kod njih se ulje meri automatski i u slučaju potrebe vozač se obaveštava da je neophodno dolivanje ulja.

Sa jedne strane, ovo je odlično zato što će vozač biti na vreme obavešten, pošto mnogi zaborave da ulje mora da se proverava između malih servisa. Sa druge strane, ovo je još jedan "genijalan" način da zbog kvara nekog senzora ili generalno elektronike strada i čitav motor plus još neke prateće komponente/sistemi i tako nastane katastrofalna šteta. Zato je najbolja kombinacija postojanje klasične šipke za merenje i elektronskog sistema za upozorenje na nizak nivo ulja.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:52
„CELEBRATING CARS 2023“ - Oldtajmeri ponovo u Capital Plazi
Izvor: MONDO/Teodora Orlandić
Izvor: MONDO/Teodora Orlandić

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Hari Poter

Ja proveravam bar jednom mesečno. Na jednom autu par nedelja posle servisa upali se lampica na kratko, nije posle toga sijala stalno, doduše auto je bio '97?! Meni bilo čudno. Šta se desilo. Pukla je gumica na filteru od ulja što se desi jednom u zilion. Ili moze turbina za kratko vreme da vam potroši, ili neki dihtung. Nekad bude i do ulja. Prošle godine sam recimo posle 4000 morao da dolijem pola litre. Ni danas ne znam što al ajd. U auto koji godinama troši pola litra na 10.000. Na sledećem servisu promenim i uzmem Motul i evo još je izmedju sredine i maximuma posle 8000km. Nisam pobornik da u auto koji je stariji ide polusintetika. Vozio sam Polo 2003 1.2 sa 3 klipa u koji ide sintetika. Po ovlašćenom servisu ne bitno ni kolko je auto star ni koliko je prešao. I sada vozim japanerosa znači 16god star auto i isključivo sintetika

Ime

@Hari Poter nebitno

special image