• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PIO FOND POKRENUO NOVI SERVIS! Evo kako se koristi i šta sve građani mogu da SAZNAJU preko njega

Autor Ivana Vlajković

PIO fond je pokrenuo servis e-kalkulator.

 PIO fond pokrenuo servis e-kalkulator Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

PIO fond je pokrenuo servis e-kalkulator, a korisnici mogu da proveravaju svoj radni staž, godine na koje su prijavljeni ili odjavljeni, uplate doprinosa, i još mnogo toga.

Na sajtu Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje (PIO) je dostupna elektronska usluga e-kalkulator, preko koje građani mogu da saznaju sve podatke o svom stažu osiguranja, da obračunaju visinu svoje penzije i dobiju tačan datum kada će moći da se penzionišu.

Kako je kazao direktor PIO fonda Relja Ognjenović, osiguranici će zahvaljujući ovom portalu, iz svog doma, preko računara, tableta i mobilnih uređaja moći da saznaju i sve drugo što ih interesuje u vezi sa ostvarivanjem prava iz penzionog i invalidskog osiguranja.

"Portal e-Kalkulator namenjen je osiguranicima, koji će imati mogućnost da ostvare uvid u sve relevantne podatke u svom stažu osiguranja i obračunaju visinu svoje starosne, prevremene starosne i invalidske penzije, kao i proveru ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava na porodičnu penziju", kazao je on.

Ognjenović je naglasio da korisnici e-kalkulatora ne treba da brinu za bezbednost njihovih podataka, jer ovaj portal koristi zaštićenu mrežu sa međunarodnim sertifikatom. "Niko ne može da vidi tuđe podatke, jer je pristup portalu regulisan na dva načina, odnosno preko kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili preko elektronskog identiteta građana", kazao je on.

Da bi dobili pomenute podatke, kako je objasnio direktor PIO Fonda, korisnici koji se prijavljuju preko računara potrebno je da imaju elektronski ID koji izdaje MUP i čitač lične karte kako ne bi bilo zloupotrebe podataka, dok ukoliko je prijava preko mobilnog uređaja ili tableta, potrebno je da se skine besplatna ID aplikacija i elektronski pin iz pošte koji se dobija za svega 30 sekundi.

Ognjenović je dodao da će putem e-kalkulatora ljudi koji su u poslednjoj godini radnog staža i ostvaruju pravo na penziju, sa skoro 100 odsto tačnosti moći da saznaju kolika će im biti penzija, a to je, kako je dodao, jedno od najčešćih pitanja korisnika koje se upućuje kol-centru PIO fonda.

On je kazao i da PIO fond trenutno unosi podatke, kako bi i svi ostali osiguranici kojima je ostalo po nekoliko godina do penzije u svakom trenutku mogli da vide koji su to iznosi koji ih očekuju za penziju u tom trenutku dok gledaju svoj staž, primanja i doprinose.

"To za njih neće biti 100 odsto tačan i precizan iznos penzije koja ih očekuje, jer u datom trenutku provere mi ne znamo koliko će naknadno oni imati staža i kolika će im biti visina primanja do momenta dok ne ostvare pravo na penziju. Mi im samo u datom trenutku dajemo mogućnost da obračunaju i pogledaju kolika bi im bila penzija na osnovu podataka koje imamo u našoj matičnoj evidenciji", objasnio je direktor PIO fonda.

Taj prenos podataka iz matične evidencije na nove unapređene sisteme, prema njegovim rečima, trebalo bi da bude završen u narednih šest meseci.

BONUS VIDEO: 

Pogledajte

01:04
OVAKO MOŽEMO DA ISPRATIMO TOK POVEĆANJA PENZIJA DO 2024. GODINE! Stručnjak otkrio pokazatelj: Ovaj deo godine je presudan!
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO/24sedam)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Goca

Kad se želi ući na e-kalkulator PIO fonda potrebno je instalirati ConsentID (zamislite besplatno!?) pa onda otići u Poštu da se dobije eID i onda..... Ma stvarno sasvim jednostavno! Ako već posedujemo elektronski sertifikat sa kojim je moguće ući na mnoge državne i zvanične portale čemu je ovo još dodatno potrebno? Koliko ljudi će moći da koristi ovu "famoznu" uslugu a koliko njih će i dalje ići na šalter? Opet neko uzeo lepe parice.

special image