• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EVO KAKO SE VRAĆA KILOMETRAŽA NA AUTOMOBILU - PROCES OD 30 SEKUNDI: Ko kupuje polovnjak, ovo mora da zna pre kupovine

Autor Ivana Lazić

Zbog prodavaca - prevaranata, kupcima se savetuje da ne kupuju kola bez pismene garancije ili prethodnih servisnih provera ispravnosti podataka o automobilu kao i samog vozila.

 Kako se vraća kilometraža na automobilima Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Manipulacije sa vraćanjem kilometraže, nekada su se izvodile ručnim vraćanjem brojčanika, a sada je to digitalizovano i samim tim znatno lakše. U vreme elektronike brojač spada u funkcije modula instrument - table, a podatak o pređenoj kilometraži nalazi se u EPROM (Erasable Programmable Read-Only Memory) memoriji.

Ova memorija se može brisati, odnosno reprogramirati skidanjem instrument table.

Lakši način za izmene je priključivanje dijagnostičkog uređaja kablom na dijagnostički priključak OBD (On-Board Diagnostic) sistema. Proces vraćanja kilometraže traje svega 30 sekundi.

Ipak, neki automobili podatke o pređenoj kilometraži čuvaju u više različitih modula na vozilu. Recimo, kod vozila na kojima se za otključavanje i zaključavanje koristi elektronski ključ, broj pređenih kilometara zabeležen je u memoriji ključa.

Kako se zaštititi od ove prevare?

Ipak, ako želite da kupite polovni automobil a sumnjate da postoji manipulacija kilometražom, odvezite automobil do servisa da vam uporede stanje kilometraže sadržane u memoriji modula i na brojaču. To je važno da uradite pre nego obavite kupovinu, jer, kako objašnjava Nemanja Lazarević iz Auto analize, naknadno je teško pronaći ko je tačno kilometražu vratio.

S obzirom da je ova praksa protivzakonita, Lazarević objašnjava na koji način prodavac pronađe servis koji će izmanipulisati brojačem.

"Prodavac koji želi da lažira brojke, za mesto na kome može promeniti brojke saznaje uglavnom preko prijatelja, na preporuku. Ipak, ima servisa i koji se sami oglašavaju da vraćaju kilometražu“, objašnjava Lazarević.

Da vraćanje kilometraže na vozilima danas predstavlja veoma jednostavnu proceduru dokazuje i činjenica da se na internet oglasima mogu pronaći univerzalni uređaji za korekciju, po ceni od oko 30.000 dinara. Sa druge strane, za određene marke vozila, oni koštaju znatno manje – oko 5.000.

"Kada ih pitate zbog čega to rade, pravdaju se time da je klijent stavio drugi sat na automobil, jer prvobitni nije bio ispravan – pa su zbog toga ukucali kilometražu sa starog sata“, kaže sagovornik, podsećajući da servisi to ne bi smeli da rade, kako zbog kršenja zakona, tako i iz etičkih razloga.

Zaštita kupaca

Zakonom o zaštiti potrošača prodavci polovnih automobila obavezani su da kupcima daju garanciju na kupljenu robu.

Zakon propisuje da je prodavac dužan da u ugovoru navede pravo na reklamaciju u trajanju od godinu dana, a ako to nije istaknuto, onda važi zakonski rok reklamacije od dve godine. Još jedan u nizu problema je to što kupac zakonska prava ne može da traži ukoliko nema račun za kupljeni auto,tj. ako ga je kupio od nelegalnog prodavca.

Iz ovih razloga, kupcima se savetuje da ne kupuju kola bez pismene garancije ili prethodnih servisnih provera ispravnosti podataka o automobilu kao i samog vozila, prenosi Danas.

Bonus video:

Pogledajte

03:32
OPREZ! OVI AUTOMOBILI U SRBIJI SU NA UDARU LOPOVA! Namerno OVAJ auto deo kradu, a bez njega ne možete proći TEHNIČKI PREGLED
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Mondo)

Pročitajte i ovo:

Prilikom prodaje polovnih automobila, prodavci se neretko dosete da vrate kilometražu, kako bi stanje automobila prividno izgledalo što bolje, a samim tim i njegova vrednost porasla. I dok se nekad ova manipulacija izvodila ručnim vraćanjem brojčanika, sada je to digitalizovano i samim tim znatno lakše.

U vreme elektronike brojač spada u funkcije modula instrument- table, a podatak o pređenoj kilometraži nalazi se u EPROM (Erasable Programmable Read-Only Memory) memoriji.

Ova memorija se može brisati, odnosno reprogramirati skidanjem instrument table.

Lakši način za izmene je priključivanje dijagnostičkog uređaja kablom na dijagnostički priključak OBD (On-Board Diagnostic) sistema. Proces vraćanja kilometraže traje svega 30 sekundi.

Ipak, neki automobili podatke o pređenoj kilometraži čuvaju u više različitih modula na vozilu. Recimo, kod vozila na kojima se za otključavanje i zaključavanje koristi elektronski ključ, broj pređenih kilometara zabeležen je u memoriji ključa.

Kako se zaštititi od ove prevare?

Ipak, ako želite da kupite polovni automobil a sumnjate da postoji manipulacija kilometražom, odvezite automobil do servisa da vam uporede stanje kilometraže sadržane u memoriji modula i na brojaču.

To je važno da uradite pre nego obavite kupovinu, jer, kako objašnjava Nemanja Lazarević iz Auto analize, naknadno je teško pronaći ko je tačno kilometražu vratio.

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Laz. Ne mozete znati da li je kilometraza vracana tako. Ne bacajte pare na gluposti. Ako je kilometraza resetovana u memoriji glavnog kompjutera resetovana je i u modulu na satu. I sta ces onda da uporedis? Jedini nacin da se proveri kilometraza (ali ne moze precizno) jeste da se malom kamericom udje u blok motora i da se vidi kakvo je stanje. Na taj nacin se od prilike moze znati koliko je vozilo preslo, na osnovu cilindara i karika, ali ne moze se znati precizno. Jos ako je ulje menjano redovno, ne moze se znati nista, ali moze se saznati da li je motor dobar ili nije. To je sve, sve ostalo su lazi i bacanje para. Stvar je jednostavna: ne postoji polovno vozilo koje je uslo u Srbiju a da mu nije vracena kilometraza i da nije bilo udarano. Pogledajte cene u inostranstvu i pogledajte cene kod nas, tamo su identicna vozila skuplja, kako onda kod nas mogu biti jeftinija? Tako sto su bila udarana i sto su presla bar 500K i to ako imate srece! Znam da necete verovati meni, ali verujte sebi i svojim ocima, uporedite cene. (Znam da necete verovati ni svojim ocima.)

Neko iz mase

@Mrcela Kola koja su kod nas 10-14.000, u Nemačkoj su 17-19.000. Jasno je o čemu se radi, jedino da se čovek nada da je lepo popravljeno vozilo. Što ume da se desi.

special image